dinsdag 7 mei 2013

Sollicitatieverhaal van de dag


Ik heb alle excuses al gehoord maar gisteren was ik met stomheid geslagen: ik krijg een afwijzing op een sollicitatie en het begon zo: 


Beste sollicitant......alsof ik geen naam heb.... Ik werd daar wel boos over, ik bedoel, je doet je best een goede pakkende sollicitatie brief te schrijven (motivatiebrief) en je krijgt een standaard onbenullig e-mailtje terug dat zo onpersoonlijk als het maar kan begint met 'Beste sollicitant'!

Sollicitatie plicht geldt voor mij ook, ik moet onder m'n niveau solliciteren inmiddels en onder m'n gebruikelijke salaris. Dat is nog tot daar aan toe maar van welke planeet komen de medewerkers van het UWV? Als je boven de 50 bent is het onmogelijk om onder je niveau of salaris aan het werk te komen. NIEMAND neemt je aan! UWV snotneuzen: wordt wakker en ga eens even in de echte wereld leven.

En of ik nu van mijn frustratie van 200 afgewezen sollicitaties af ben? Nee. Misschien komt dat ooit nog, als ik na 500 sollicitaties een keer een uitnodiging voor een gesprek krijg (wie is nu aan het dromen?!?)

1 opmerking:

  1. Tja, ik weet er alles van.
    Wel een logische reactie, als je Rutte als president hebt, die leeft ook niet in de echte wereld, met als opmerkingen als "Ga geld uitgeven een auto of huis kopen". GESTOORD. Makkelijk lullen als je elk jaar 2 ton per jaar naar huis neemt.

    BeantwoordenVerwijderen