woensdag 29 mei 2013

Het sollicitatieverhaal van de dag

Hallo collega werkzoekende,


Wat een heerlijk dag vandaag! Helaas kan ik nu niet buiten zitten met mijn laptop om vacatures te zoeken maar die tijd komt misschien nog wel. Ik hoop dat jij er vandaag in ieder geval optimaal van hebt kunnen genieten!
Afgelopen weekend ben ik behoorlijk ziek/grieperig geworden maar het uitzicht vanuit mijn slaapkamer raam is fantastisch!

Ondanks de griep ben ik vandaag toch heel actief bezig geweest om mijn kansen op de arbeidsmarkt te vergroten. Dit doe ik onder andere door dagelijks mijn #BYT profiel op Twitter te plaatsen (http://www.werken.fm/byt-elles-de-vries/) en zoek ik met hulp van oa Banenmatch naar passende vacatures. Ook neem ik met regelmaat contact op met mensen uit mijn netwerk met de vraag of er nog recruiters/hr adviseurs/managers/bedrijven ea. zijn in hun netwerk die voor mij interessant kunnen zijn om mee in contact te komen. Daarnaast bel ik bedrijven of schrijf ik deze aan met de vraag of zij momenteel of in de nabije toekomst interessante vacatures voor mij hebben. Zorg ervoor dat je opvalt!

Solliciteren is topsport en niet geschoten altijd mis. Wat er ook gebeurt: Just keep moving forward!

Natuurlijk heb ik na de zoveelste afwijzing wel eens een baaldag (of 2). Die tijd en ruimte gun ik mijzelf ook.
Ik ga dan iets leuks doen of ondernemen zoals een stukje wandelen, even de stad in of bijkletsen met een vriend/vriendin of mede werkloze ex-collega of gewoon op de bank een film kijken, uitgebreid koken. Kortom: gewoon even mijn gedachten verzetten en er de volgende dag er weer volop tegenaan!

Mijn tips voor jou: maak een profiel aan op Banenmatch, LinkedIn, Facebook, Twitter! En kijk op werken.fm/banenbon-bestellen/ want met de “banenbon” laat jij jouw cv eruit springen tussen alle die traditionele cv’s. Dit is het duwtje in de rug die jij nodig hebt om je droombaan binnen te slepen!

Ik wens je heel veel succes!

Zonnige groetjes,

Elles Wilkens – de Vries


Twitter: elles_w

Geen opmerkingen:

Een reactie posten