donderdag 31 mei 2012

Sollicitatieverhalen week 22

Ook ik ben vanaf mijn school op 19 jarige gaan werken en nooit een centje subsidie of uitkering ontvangen. Nooit ziek of verslapen. Ik heb mij verantwoordelijk opgesteld richting werkgever. Het mocht niet baten. Nu 46 jaar oud kwam de werkgever, als bij een overval, bij mij thuis of ik na al die jaren even wou tekenen. Nu wist hij mijn huis opeens wel te vinden. Die lapzwans die zijn eigen bedrijf zelf verkwanselt heeft schuift nu dus alles af op de keihard werkende werknemer. Nu inmiddels 47 jaar en werk tijdelijk in een bedrijf waar het nooit genoeg is volgens een paar investeerders, de idioten. Ik werk er als een paard voor honderden euro's minder zonder dat arbeidsvoorwaarden in acht worden genomen. Dus geen pauzes. En owee als je even gaat zitten. Klootzakken zijn het. Dit is anno 2012 in de grafische industrie. Ik wil niet meer en kan niet meer. Een boom met een touw lijkt mij een betere uitweg. Nederland is in rap tempo een vreselijk geworden


-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Tja, vrienden, mag ik ook even een duit in het zakje doen? Na een leven lang gewerkt te hebben ben ik deze maand (Schrik niet......) 62 jaar geworden en zonder werk komen te zitten. Vanwege de positieve instelling van de overheid moet je tegenwoordig tot je 64ste levensjaar paraat staan om niet bestaande banen te krijgen. Binnenkort zelfs tot je 67ste. Ik heb al gehoord dat ik mij beter moet presenteren bij mogelijke nieuwe werkgevers. Een cursus solliciteren volgen, mijn CV verbeteren en werkervaring opdoen! Ik bezie met afgrijzen de gegevens in mijn CV. Afgestudeerd in 1970, de vorige eeuw nog wel. Het klinkt alsof ik Fred Flintstone ben en zo word ik ook behandeld. Men vraagt mij of ik nog wel een trapje kan beklimmen, of mijn handen trillen en of ik mij wel lekker voel. Het is de droeve waarheid. De enige cursus die ik echt nodig heb is een verjongings cursus die mij weer 38 jaar laat worden.


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


55 (vandaag geworden) en still going strong. Ook ik spreek een woordje over de grens en ben niet dyslectisch. Uiteraard ken ik de standaard afwijzingsbrieven die een belediging voor mijn IQ zijn.Geen uitkering dus vrijwilligerswerk en dito vergoeding. Ik wil wel bezig blijven en train jeugd, ik doe acquisitie voor een cooperatie(zorgsector), ik vuld belastingformulieren in en solliciteer op de gewone manier. Ik denk dat ik binnenkort ook overga op de bovenstaande alternatieve manier van solliciteren.Ik vind het leuk dus waarom een werkgever niet? Gevoel voor humor is belangrijk; ook op de werkplek!

45 opmerkingen:

  1. heb polen leren timmeren en zit nu zelf in de ww
    niets aan te doen mag leien dat alles fout gaat

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Er gaat al vanalles fout. Mobiele kranen die omvallen (omdat er geen fatsoenlijk stempel op de grond is gebruikt), steigers die instorten (omdat er niemand oplet dat het wegnemen van een verband niet kan), voetbalstadions die instorten (omdat er niet iemand kritisch is dat de werkwijze niet klopt) Zal ik nog even doorgaan? En oh, wat is het toch raar te vernemen dat werkgevers weer terug komen dat ze op key posities Nederlanders willen die verstand van zaken hebben. En waarom geen buitenlanders? Omdat ze niet de taal en cultuur van alhier beheersen, alhoewel ze keihard werken. Keihard werken hoeft niet, we moeten slimmer werken! Dit laatste heb ik niet van mijzelf, dit stond eens een jaar of 20 geleden in een bijsluiter van het intermediair. Tijden veranderen, mensen niet.

      Verwijderen
  2. Onze minister kamps heeft liever Oost europeanen die diehier de boel leegroven etc mijn baan staat ook op de tocht ik ben 57 jaar en volgens het uwv in de bloei van mijn leven iedere werkgever wil mij hebben maar ondertussen 200 afwijzigen ik zeg een grote bom op dit fucking nederland we moeten bezuinigen prima maar geef dan niet alles aan griekenland met keiharde afspraken griekse regering heeft ons al een belofte gedaan dat zij hun schuld niet zullen terug betalen wie is er nu gek

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ook ik ben 57 jaar, 40 jaar gewerkt, waarvan bij de laatste werkgever 20 jaar in een functie en nu sinds 1,5 jaar werkzoekend, zoals dat zo mooi genoemd word. Ondertussen sta je overal alleen voor, geen enkele hulp van de instanties en als je eens te laat bent met het insturen van een sollicitatieoverzicht direct de dreiging van korting op je uitkering.
      Ik kan nog zeker 10 jaar werken voor een baas en wil dit ook heel graag, maakt niet uit wat.Maar ga geen productiewerk doen, met mijn opleiding en werkervaring. Ook dat werd me weer kwalijk genomen. Kom maar op met werk, sta te springen, maar ik hoor niets!!

      Verwijderen
    2. Na 34 jaar bij dezelfde werkgever en bijna 58 jaar oud werd ik ontslagen wegens bedrijf economische reden. Slecht bedrijfs resultaat dus een zeer mager regeling,wegens dienstjaren en leeftijd een aanvulling op mijn WW uitkering voor maximaal 24 maanden.
      Vol vertrouwen ben ik gaan solliciteren nu een jaar later en vele standaard afwijzings brieven verder heb ik mijn verwachtingen bijgesteld. In totaal 38 jaar in de detailhandel gewerkt waarvan de laatste 10 jaar als manager en reageer op elke vakature maar ontvang zelfs op een vacature voor kassa medewerkster brieven dat ik niet aan het profiel beantwoord of dat ze een kandidaat hebben die beter gekwalificeerd zou zijn. Altijd gewerkt soms 50 uur per week veel hart voor de zaak en vele trouwe klanten maar blijkbaar wordt er alleen naar mijn leeftijd gekeken. Volgens KADUS zal ik tot mijn 66ste moeten werken maar wie neemt 50+ aan? Na ingang van de nieuwe ontslag wet zal de groep 50+ werkzoekend sterk groeien maar of daardoor voor jongeren meer werkgelegenheid ontstaat valt sterk te betwijfelen. Die nog een baan hebben zullen harder en langer moeten werken met de dreiging van ontslag. Verder automatiseren steeds meer via internet steeds minder service "Modern Times". Mijn ouders zeiden als je maar hard werkt, je best doet, bereid blijf te leren, goed en eerlijk ben zal je het redden......... je moet alleen zorgen voor je 50ste "binnen" te zijn is de raad die ik nu aan de kleinkinderen mee geef.

      Verwijderen
    3. Stem SP dan lossen jou problemen vanzelf op!!!!

      Verwijderen
  3. Het kan nog gekker. Op je 15e gaan werken. Op eigen kosten en in de vorige eeuw in de avonduren mijn HTS bouwkunde gehaald. Binnen de bouw,- advies en vastgoedwereld mijn brood verdient. Vanaf mijn 30e tot heden regelmatig en voor korte periodes door crises en reorganisaties baanloos geworden. Net als zovelen in die bouwwereld heb ik op uitzend en contractbasis moeten werken. Toch vond ik op latere leeftijd steeds opnieuw een nieuwe klus. Nu ben ik 60 heb de laatste 3 jaar voor een grote bouwonderneming gewerkt. Deze werkgever wilde mijn contract niet omzetten naar een vast dienstverband. Naar zijn zeggen de huidige economische crisis. Ik val als zovelen tussen het wal en schip. Wil zeker nog een aantal klussen oppakken. Moet ook wel want ook ik heb vaste lasten. Maar dan moet er wel werk zijn. Helaas zijn er in mijn beroepstak geen passende banen meer. Toch heb ik nog wel eens een sollicitatiegesprek een toezegging etc. Weet zeker als er geen economische crisis zou zijn zou ik nog wel een klus voor een bepaalde tijd ergens kunnen krijgen. Nu lukt het niet. Het UVV doet en kan ook niets voor mij doen. Er zijn domweg geen passende banen. Heb het ook nog even buiten mijn beroepstak geprobeerd. Dat was helemaal kansloos. Als het niet meer binnen 1 jaar lukt dan heb ik geen inkomsten meer. In mijn geval wil de politiek dat ik tot mijn 65 werkt. Heb dan 50 jaar gewerkt. Wie kan dat nog zeggen. Prima maar zorg dan ook dat er banen voor anderen en mijnzelf zijn. Tot nu toe zijn het binnen de politiek allemaal roeptoeters die wat roepen en willen een beleid dat je na een jaar al op de bijstand terug valt. Nou dat gaat binnen onze huidige economie ook wel lukken. Vertrouwen heb ik niet meer in onze roeptoeters.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. het lijkt mijn verhaal wel, ben op mijn 15de gaan werken op mijn 19de getrouwd en op mijn 23st eerste kind en zoals het in die tijd ging bleef de vrouw thuis om voor de kinderen te zorgen. Ben wel altijd bezig geweest als vrijwilligster bij instellingen en op scholen maar dit telt niet als werkervaring, daarnaast ben ik constant bezig geweest met extra opleidingen. Op mijn 46st ben ik weer gaan werken maar steeds was er wel een reorganisatie, faillissement of opheffing van een bedrijf en dan sta je weer buiten. Het UWV gaat er inderdaad van uit dat je nog makkelijk aan het werk komt maar vergeten dat het ook steeds moeilijker wordt om weer een nieuw systeem onder de knie te krijgen, de jonge guppen denken dat ze alle kennis in pacht hebben en ons ouderen (ik ben intussen ook 60) kunnen behandelen als kleuters die niets weten, je moet je dan nog schikken ook omdat zij de toekomst hebben en wij in principe zijn afgeschreven. Ook begrijpen ze niet dat je op den duur het wel hebt gehad met altijd maar weer vrolijk en vooruitstrevend over te moeten komen genoeg is genoeg al blijf ik wel kijken naar een baan en hoop toch nog iets te vinden waar ik mij lekker in mijn vel kan voelen om de laatste 5 jaar door te komen

      Verwijderen
    2. Nou het kan nog sterker.Ik ben een vrouw van 59 jaar,en heb al een baan sinds mijn 12de jaar ! Kan niet zul je zeggen,is toch waar !Kwam van school en meteen de volgende dag moest ik in een huishouden met 2 kleine kinderen gaan werken waar de moeder ziek en zwanger op bed lag,en niets binnen kon houden.Heb hier 8 maanden gewerkt,en hierna 4 jaar in een Sanatorium.(Reden was,mijn vader werd invalide met 46 jaar,ik was de oudste van 10 kinderen.Er moest brood op de plank komen)Met mijn 16de had mijn moeder me thuis nodig,omdat ze 5 maanden zwanger was van nummer 11 en ze een inzinking had omdat een jonger broertje was verongelukt.Na 2 maanden weer aan het werk,ben blijven werken,getrouwd,2 zoons gekregen en sindsdien vele beroepen gehad waaronder: bedrijfsleidster,reisleidster,verkoopster,horeca,interieurverzorgster,tuinbouw,oppas voor kinderen,demonstratrice,verkoper van verzekeringen,callcentermedewerkster,klantenservice,tot ik ziek werd in 2010 en 2 jaar in de ziektewet kwam.In reintegratie gekomen.Heb sindsdien steeds tijdelijke banen gehad omdat ik me via internet had aangemeld voor witte werkster ( ja ik pak alles aan,zal moeten leven en mijn rekeningen moeten kunne betalen,want ben alleen staand en wil NIET in de Bijstand komen ! )Deze banen waren allemaal PGB klanten die tijdelijk werkster nodig hadden.Werk sinds 1 juli j.l. voor een Particuliere Thuiszorg en doe begleiding van oudere mensen,waarmee ik met de rolstoel ga wandelen,boodschappen doen,expositie bekijken,geef schilderles aan een gehandycapte man,terrasje pikken en word steeds getrakteerd op koffie of vlaai,en zelfs een frietje met.Deze mensen zijn eenzaam en de kinderen hebben geen tijd,en zijn blij dat Thuiszorg dit overneemt. Ook hierbij zijn PGB clieenten.Doe ook terminale zorg en werk dan nachtdiensten en middagdiensten,geef schilderles,en poets nog 3 morgens particulier,en heb een expositie ruimte/winkel waar ik mijn schilderijen ten toonstel ( op zaterdag en koopzondag geopend )en verkoop eigen gemaakte sieraden.Zomer maanden van april t/m september sta ik op zondag op kunstmarkten en goede Doelen markten want heb ook nog een Stichting in Afrika waar ik centjes voor binnen moet halen.Jullie zien ik ben een bezige bij.Alleen maar bezig met geld verdienen op welke manier dan ook ! Had laatst het UWV aan de lijn en stelde de vraag,hoe zit het nu als mijn werkgever me niet voldoende clieenten kan geven omdat er b.v.b. 2 mensen in de week gestorven zijn (clieeenten zijn allemaal 87 en 88,89 jaar oud )Kom ik dan weer in de WW die ik nog heb lopen of te goed heb ( mijn ww loopt tot oktober 2013 )NEE,zegt ze dan ga je maar in de Bijstand,er zit niets anders op.Volgens mij kan dit echt niet !Ik heb UWV 2 maal gebeld dat ik mijn werkcoach wil spreken en telkens willen ze mij niet doorverbinden en willen zelf me de antwoorden geven op mijn vragen. (Had namelijk vragen over werken als freelancer of onder contract. )Mijn werkcoach kent mijn situatie en kan ik beter mee overleggen,maar krijg hem niet te pakken...? 2 Weken geleden werd door mijn werkgever een 0 uren contract me aangeboden terwijl ik in januarie 60 jaar word. Dus lieve mensen het kan dus toch dat we nog aan werk komen.Wel geen vetpot,want zal alle andere werkzaamheden er gewoon bij moeten blijven doen om rond te kunnen komen,maar ik heb wel een fatastische baan,en geeft me veel voldoening.OOk hier zijn mannen welkom die een beetje sociaal zijn,en met ouderen een stukje willen wandelen,of zelfs willen waken bij terminale mensen. Ik hoop alleen dat de overheid nu geen roet in het eten gaat gooien en flink gaat snijden in het PGB en in AWBZ,want dan valt er een hoop voor me weg,of ben ik mijn baan kwijt.Aarzel niet lieve vijftigers en zestigers,kijk bij u in de buurt en neem contact op met Particuliere Zorgkantoren.Je hoeft geen ervaring in de zorg te hebben,gewoon een sociaal type te zijn is voldoende ! Veel succes voor diegene die dit op gaan pakken.

      Verwijderen
  4. De grafische industrie, eens een prachtige bedrijfstak ja zelfs met de digitale revolutie werd het drukwerk alleen maar mooier. Maar vandaag de dag.........laat die troep toch achter je en hou je hoofd en rug recht.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik werk nu ook al 28 jaar in de grafische industrie en heb deze bedrijfstak zien veranderen in een cijfermatige en zeer onpersoonlijke bedrijfstak. Ben door de crisis werkloos geworden maar kon gelukkig al gauw weer ergens beginnen, als uitzendkracht van 53 jaar. Elke week je briefje inleveren en behandeld worden als een snotblaag vam 15 jaar. Omscholing naar iets anders is niet mogelijk, volgens het CWI zijn alle subsidies afgeschaft wegens bezuinigingen. Wel blijven geven aan die beer putten als Griekenland e.d. Ondertussen gaat de nederlandse economie kapot. Maar wel arbeidsplichtig zijn tot je 67 jaar terwijl het bedrijfsleven oude lullen niet wilt. Ba.

      Verwijderen
    2. Zelfs voor mensen van 40+ is er geen werk in de grafisch industrie. Afgestudeerd in 1995 als grafisch vormgever met ervaring druktechniek en fotografie. Opleidingen gedaan voor webdesigner nog niet genoeg ervaring, maar 3 jaar. Toch kom ik niet aan werk bij een grafisch bedrijf. Wel steeds uitgenodigd en tot de laatste twee uitgekozen, maar ik ga niet werken voor bruto 1700,- voor 40 uur en meer. Dan houd ik netto 1000,- over. Dan voel ik mij gebruikt en daar heb ik niet 8 jaar voor gestudeerd. Dus werkgevers als je mij 2500,- bruto betaald voor 40 uur, grafisch vormgever online/offline, ben ik tevreden.

      Verwijderen
    3. Tja... de grafische.... Ik begon op mijn 15e met vakantiewerk bij een binder. Na een mislukte MTS electro ervaring wist ik al gauw: de grafische, dat is leuk. Bijzondere, mooie producten, veel variatie, de grafische was het voor mij helemaal. In de 6 jaar daarna schoolde ik mezelf zo allround mogelijk. Grafisch technicus voor de binderij en daarna ook voor de drukkerij. En toen keerde het tij. We moesten in de mooie jaren allemaal aan zo moedern mogelijke apparatuur. De oude was nog niet afgelost, in prima conditie en verdween voor een habbekrats naar de lage lonen landen. Waar ze nu nog mooie producten vervaardigen. Mijn werkgever besloot nog maar duurdere machines te koepn, voerde ploegendienst in, nam nog 2 directieleden erbij (zonen) met bijbehorende grote, dure auto's en kwam 2 jaar later met het bericht dat de loonkosten zo gestegen waren, dat het allemaal niet meer kon zonder reorganisatie... Er werd een personeelslijst opgesteld, mensen werden functies toegewezen op papier, die niet klopten met de werkelijkheid. Zo konden ze legaal de mensen lozen die ze het liefst kwijt wilden. Het UWV liet het gebeuren. Er stond vaak genoeg in de papieren dat de ontslagronde bedrijfseconomisch was. Wanbeleid is door de werknemer niet aan te tonen. Na een paar brieven van een advocaat gaf ik het maar op. Omdat ik wilde slapen 's nachts. Ik wilde naar de toekomst, dan moet je niet met één been in het verleden blijven. Slechts 36 jaar jong, afgeschreven voor de bedrijfstak waar ik 20 jaar daarvoor mijn hart aan verloor. Dankzij mijn vrijwilligerswerk en een privé betaalde avondopleiding tot administratief medewerker vond ik uiteindleijk een leuke baan bij een belastingadvieskantoor. Voor minimumloon... Een eenpersoons huishouden en WW. Tijdens de bijna 2 jaar die ik moest wachten op deze kans, snoepte ik al mijn spaargeld op. Al 10 jaar spaarde ik voor een nieuwe badkamer, nu kon ik niet anders dan mijn huis verkopen. Ik trok in bij mijn partner, die ik kort voor mijn ontslag heb leren kennen. Gelukkig, want wie komt er nog in aanmerking voor een huurwoning??? Het is allemaal net aan goed gegaan zonder voedselbank en schuldhulp.

      Ik hoorde deze week dat "minister" Albayrak een paar ton wenst als ontslagvergoeding. We betalen bonussen aan mensen die een meer dan uitstekend inkomen hebben, terwijl ze niet presteren (banken, NS). Met zijn allen betalen we een 5e kabinet in 10 jaar tijd een wachtgeldvergoeding omdat ze niet in staat zijn datgene te doen, wat ze horen te doen. Namelijk als gekozen vertegenwoordigers van de bevolking dit land besturen. Griekenland, Spanje, Portugal, Ierland en vooral Brussel mogen op ons geld rekenen...

      De oudere betaald, die heeft zijn lijf stuk gewerkt in de gloriedagen van onze economie, zag inmiddels zijn pensioen en AOW in rook opgaan.
      De jongere betaald, want de oudere moet blijven werken zodat er geen plaats is voor jongere aanwas, de jongere doet niet de door werkgevers gewenste ervaring op en betaald de rest van zijn leven aan de staatsschuld die is opgebouwd in de "paarse" jaren.
      Er was geld zat, waarom zou je iets opzij zetten voor magere jaren.

      Verwijderen
  5. Niet meteen zo dramatisch gaan doen door te zeggen dat heel Nederland zo is...
    Ik begrijp dat je teleurgesteld bent, maar er zijn nog zoveel andere werkgevers, misschien weet je nu nog niet eens hoeveel leuker het daar kan zijn?

    Je bent pas verloren wanneer je zelf de hoop opgeeft.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik hoop dat je dit ook zegt als je je huis hebt moeten verkopen, je vrouw niet kan helpen die aan kanker doodgaat en waarvoor je een goede ziektekosten verzekering niet meer kan betalen. En waarom? Omdat die groot muilen in Den Haag zonodig oorlog moeten voeren wat miljarden kost. Landen die er zelf een puinhoop van maken met miljarden overeind houden, bankiers met miljarden steunen omdat zij anders hun bonussen op toch al vette salarissen niet meer krijgen. Wij hebben niets meer en wat er nog is wordt weggegeven om de heren in Den Haag een goed leven te geven en een pracht van een luize baan te geven in bedrijven en overheden. Is niet dramatisch, het is de waarheid en zo gaat het in Nederland. Ik antwoord je anioniem want ik ben bang voor repressailles in dit land...

      Verwijderen
    2. Marcel, jij hebt zeker gewoon werk...
      Een beetje inlevingsvermogen zou je niet misstaan.

      Verwijderen
    3. En velen op oudere leeftijd zijn wanhopig, zelf zit ik nu 368 sollicitaties en 3 jaar verder zonder uitkering thuis. Verder solliciteren krijg ik niet meer voor elkaar ook ik heb de hoop opgegeven.

      Verwijderen
    4. Jammer je weet vast niet beter. Waarschijnlijk gaat het jezelf voor de wind. Ik zou bijna hopen dat je ook in net zo'n benarde positie zou komen te zitten als heel veel Nederlanders op dit moment zitten, want inderdaad een beetje inlevingsvermogen zou je echt niet misstaan

      Verwijderen
    5. Johan van der Wiel9 juni 2012 om 13:25

      Marcel je klinkt als een werkgever.
      Na 10 jaar trouwe dienst werd ik eruit gegooid op staande voet. Rechtzaak 1e in mijn voordeel, maar er werd lustig door geprocedeerd tot ik dat financieel niet meer kon trekken. Gevolg rechtzaak verloren geen uitkering.Het wrange is dat het bedrijf Fair Play als bedrijfsnaam had. In twee jaar (na 40 jaar werk) aan de bedelstaf gebracht met alle schulden die je je maar kunt bedenken.

      Nederland is een prachtland voor jou en al die andere die het nou het valt wel mee tut tut gelul hanteren. Als je als Nederlander in NL eerlijk,hardwerkend als werknemer je brood hebt verdiend en je bent overbodig wordt je als uitschot/parasiet behandeld.

      Verwijderen
  6. Beste werklozen,

    Ik ben (45jaar &architect) zelf ook werkloos en probeer al bijna twee jaar een baan te vinden in de architectuur. (Maar nu ook op andere vakgebieden) Ik ben indertijd ontslagen bij een bedrijf zonder een probleem te maken van mijn ontslag. (Ik was de werknemer die het langst in dienst was) De eigenaar was een jeugdvriend en hij zegde mij toe dat ik weer terug zou kunnen komen als er weer werk zou zijn. Daar heb ik mij behoorlijk in vergist, nadat er weer enige oud-collegas teruggekeerd waren werden er ook nieuwe mensen aangenomen, wegens opportunistische redenen. Ik heb na mijn ontslag nota bene ook nog vrijwilligerswerk gedaan voor mijn oude werkgever, maar dat zijn zij snel vergeten. Gisteren ben ik maar weer eens langs gegaan bij uitzendbureaus om aan te geven dat ik aan de slag wil. Nou wat blijkt: er is geen werk!
    Ik weet niet meer wat ik nu moet gaan doen. Het is in en in triest. Ik wil best omscholen in een technisch beroep, ik ben handig met computers etc. etc. Dus voor de overheid: geen woorden maar daden. Ik kan het mij niet meer permitteren om nog eens een studielening aan te gaan. Er moet echt iets veranderen in dit land, waar graaiers steeds meer de overhand krijgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ben zo ontmoedigd, zoveel afwijzingen 27 jaren jong! De bourgioesie democratie moeten wij maar ontslaan rijken rijker, armen armer!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik ben 59 jaar en heb altijd gewerkt maar zit nu werkloos thuis ik heb een thecnische achtergrond en solliciteer nog steeds,en als je dan kijkt op hoeveel solli je gewoon geen antwoord krijgt, en op andere je tussen de regels door kunt lezen dat je te oud bent.dus zit nu zonder een ww uitkering of sociale uitkering ,en als je dan bij de gemeente aan klopt dan zeggen ze ijskoud wij kunnen niets voor u doen.
    maar als je buitelander bent dan wordt alles geregeld,dus met de woorden van mijn vader van 40 jaar geleden komen alweer uit ,je wordt in je eigen land gediscremineerd

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, het is de schuld van alle buitenlanders......

      Hoe komen mensen erbij dat je als je uit een ander land komt alles geregeld krijgt? Of doelt u op die gevangenissen waar gezinnen uit elkaar gerukt worden wanneer men asiel aanvraagt hier?

      En het is discriminatie (ik denk, ik help u met uw spelling).

      Groetjes.

      Verwijderen
    2. Marianne (59)6 mei 2013 om 15:52

      Heb een beetje een hekel aan dat toontje van jou, Janneke de Wereldverbeteraar..... Je hebt zeker werk en hoeft op je 'oude dag' je huis niet te verkopen en van de gemeente geen 'voedselbonnen' aan te nemen omdat je niet te eten hebt!!! Terwijl je veertig jaar gewerkt hebt en nog nooit een uitkering hebt hoeven aanvragen!!!! Ons leven, dat van de mensen die hier hun ervaringen met jou delen, hun hart uitstorten, is kapot besef je dat wel???!!!

      Verwijderen
  9. Als straks de werkgevers het eerste half jaar de ww zelf moeten betalen, wordt er niemand meer in vaste dienst genomen. Nu zie ik al op veel plaatsen dat men na 3 tijdelijke contracten geen vaste aanstelling krijgt. Wel kunnen sommigen dan als zzp'er terugkomen, dit zal de tendens worden in de toekomst...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ook ik heb met een eigen baas staan te praten En die zegt ook ik neem niemand aan als ik mensen nodig hebt dan huur ik ze via een uitzendburo logisch toch met deze achterlijke maatregels Ik kan die man geen ongelijk geven. Zelf werk ik al jaren voor uitzendburo's

      Verwijderen
  10. Helaas wil de regering niet geloven dat NL verslechterd. Ze kijken teveel naar andere landen en stoppen voor NL hun kop in het zand. Ze schuiven gauw een nieuwe wet naar voren. Eigenlijk moeten we met z'n allen protesteren maar we willen onze baan behouden (als we die nog hebben) en pikken het dan maar. Na de nieuwe verkiezingen in september komen nog meer nieuwe wetstelsels bij wat wij als gewone burger op kunnen hoesten.Om de 4 jaar hebben we met nieuwe wetten en verandereingen te maken.
    Er wordt vanuit het kabinet niet naar de burgers geluisterd. Het zijn jonge afgestudeerden zij hebben nooit gewerkt, hebben net zoals velen van ons gestudeerd en willen voor het zeggen hebben. De meesten hebben nog een bijbaan wat niet belast word. Als zij dat nou opgeven komen er tenminste ook wat banen voor ons vrij. Er zijn 577 afgevaardigden als hun lonen met €1000.00 verlaagd worden per maand dan zou er elke maand € 950.000,00 x 12 is 11,4 miljoen, dan is de financiele oplossing in NL voor een gedeelte bespaard alle kleine beetjes helpen..

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Klinkt bekend in de oren het lijkt wel mijn verhaal.De grafische werkgevers hebben je niet meer nodig op jouw leeftijd (51) en draaien zich in allerlei bochten om maar te zeggen dat je niet geschikt bent terwijl je toch de grafische werkgevers groot en rijk gemaakt hebt.Als je dan op een andere baan solliciteerd word je afgeschreven op je cv terwijl die broekies niet eens weten wat je kunt en ze nog nooit een drukkerij hebben gezien.Ik heb 450 sollicitaties verstuurd en 40% reageerd gewoon niet en laten we het niet over de UWV hebben want die doen alleen maar verlengingen maar werk aanbieden ho maar.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. zelfs met mijn 29 jaar ben ik te oud!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik ben pas 49 maar merk heel erg dat het behoorlijk de klad in is gekomen qua vinden van een nieuwe baan. Alle treurige verhalen hier hebben mij op een idee gebracht. In plaats van op een website rond te hangen en te klagen zouden we met zijn allen (helemaal omdat er zoveel kundige mensen met veel vrije tijd zijn) iets eraan moeten doen. Dus ik heb het volgende voorstel:

    1. Is er iemand die in staat is om een goed werkende website te bouwen ?
    2. Zodra deze klaar is kan iedereen die op zoek is naar werk zich daar inschrijven en zijn cv
    achterlaten.
    3. Wellicht dat er bij de mensen die vrijwilligerswerk doen ook mensen zijn die een link naar de
    website vervolgens gaan toesturen aan allerlei bedrijven.
    4. Uiteraard bestaan er al websites waar je je cv kunt achterlaten (bijvoorbeeld monsterboard en
    LinkedIn)deze websites zijn echter erop gericht om geld te verdienen voor de eigenaren ervan.
    5. Het verschil met mijn voorstel is: een website gemaakt door oudere werkelozen die proberen weer
    aan de slag te komen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ga mee in jouw voorstel. Alhoewel ik daar als ww'er van 64 niet veel meer aan zal hebben. Maar alle andere mensen die nog zoeken naar werk zullen er mee gebaat zijn. Ik zit momenteel al enige tijd in de vrijwilligershoek - het geeft voldoening maar je kan er niet van eten.
      Succes, elyoro.

      Verwijderen
  14. Er zijn meteen een aantal voorlopig niet betaalde banen te bedenken die er daardoor zouden ontstaan:

    1.
    Het bouwen en onderhouden van een website.

    2.
    Er zijn diverse mensen nodig die bedrijven bellen of bezoeken om banen binnen te halen en de website te promoten.

    3.
    Er zijn mensen nodig die niets anders doen dan een link rondsturen naar bedrijven en daar vervolgens achteraan bellen om de website bekend te maken.

    4.
    Er zijn mensen nodig die bedrijven gaan bezoeken om daar de website ter plekke te promoten en evtl. vacatures gaan ophalen (uitzendbureaus doen dat ook op die manier maar zijn gericht op
    de werkgever en niet de werkzoekende)

    5.
    Er zijn eveneens mensen nodig die zich gaan richten op het verkrijgen van subsidies voor deze website.

    6.
    Een aantal jaren geleden was het nog zo dat er 5000,-- euro werd betaald aan diverse re-integratie bureaus die een langdurig werkeloze weer aan de slag zouden helpen. Volgens mij hebben deze bureuau's voor dergelijke bedragen vervolgens niet veel meer gedaan dan een beetje pep-talk. In de zin van: zou je dit of dat maar eens proberen. Dat schiet natuurlijk niet op.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik ben ervan overtuigd dat een dergelijke website heel snel winstgevend zou kunnen worden om een aantal redenen:

    1.
    Mensen die werkeloos zijn maar wel heel graag aan de slaag willen zijn bijzonder gemotiveerd om eriets van te maken.

    2.
    Doordat de website niet een enkele eigenaar heeft maar een heleboel vrijwilligers die hem runnen kan er heel erg goedkoop gewerkt worden, qua bemiddeling.

    3.
    Overigens is het voor werving en selectie bureau's gebruikelijk om tot 3 bruto maandsalarissen te vragen voor de bemiddeling van een kandidaat. Dat kan uiteraard veel goedkoper en zoals gezegd, op deze website, gebouwt en onderhouden door oudere werklozen die aan de slag willen, staat niet de website, het uitzendbureau en zijn winst, of het bedrijf maar het aan de slag helpen van de werkzoekende op de voorgrond.

    4.
    Ik kan me dus heel goed voorstellen dat de website een deel heeft waar werkzoekenden hun ideale baan kunnen beschrijven gebaseerd op hun werkervaring en er vervolgens een team van vrijwilligers aan de slag gaat om een dergelijke baan voor ze te vinden.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik begrijp heel erg goed dat er een behoefde is om anoniem te zeiken over zaken die krom zijn. Dat lucht op en is soms nodig. Maar daarmee komt er natuurlijk niemand aan de slag.

    Dus aktie ondernemen zoals hierboven beschreven kan echt tot een werkend iets lijden. Ik ben ervan overtuigd dat indien er voldoende mensen met het idee aan de slag gaan dat er wel degelijk een heel bloeiend bedrijf/website kan ontstaan.

    Mocht iemand zin hebben om hieraan mee te werken, of er bepaalde ideeen over hebben laat het aub gerust even weten via het volgende e-mail adres:

    werken2012@live.nl

    Dus reageer gerust indien je denkt mee te willen werken aan het idee. Het eerste wat er nodig is om de boel van de grond te krijgen:

    1.
    Iemand die handig is met het bouwen van de website en die dit op zich wil nemen.

    2. Mensen die veel vrije tijd hebben en die het idee aanspreekt.

    3. Mensen die de mogelijkheid hebben om de boel te helpen financieren. Of die in staat zijn om bij een bank of via subsidie bepaalde bedragen los te krijgen voor een start up bedrijf.

    4. Wellicht dat het handig zou kunnen zijn om contact te leggen met bepaalde uitzendbureaus die willen meehelpen een dergelijke website gericht op de oudere werkeloze op te starten.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik bedacht net dat het grappige aan een dergelijke website is het volgende:

    Het UWV kan er helemaal niets op tegen hebben. Al zou je als werkloze daar 40 uur per week van je tijd in steken om andere werkelozen plus jezelf aan de slag te helpen dan zal dit waarschijnlijk ten allen tijde doorgaan als sollicitatie aktiviteiten.

    Verder kun je natuurlijk ook bedenken om in samenwerking met het de arbeidsbureaus te vragen om alle gemotiveerde werkelozen boven een bepaalde leeftijd langs te sturen.

    Een werkwijze om het vinden van werk te vergroten kan het volgende zijn:

    Nieuwe mensen die zich inschrijven vragen naar de branche waarin ze willen werken en vragen om een lijst op te geven van potenielle werkgevers en vervolgens die bedrijven allemaal gericht benaderen om te zien of ze een baan hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Mag ik ook even lekker anoniem mijn hart uitstorten???? Sinds een paar jaar gaat alles mis. Ik liep tegen de vijftig en werd op een vieze manier uit mijn goede baan gewerkt door hogerhand. Met alle gevolgen van dien.
    Ik wilde graag een vergelijkbare baan, dat is tot op heden toe niet gelukt. Al 2 jaar heb ik geen uitkering meer en bevindt ik mij in een zeer onzekere situatie. Wanneer ik de verhalen hier lees, loopt het kippevel mij over de rug. Zelf drieg ik ook failliet te gaan wanneer ik niet binnen nu en zo snel mogeleijk een baan vindt... Deze maand hebben we alles nog kunnen betalen, dankzij het vakantie geld, wat ook schoon op is.
    Goed voor je gezondheid is de toestand ook niet, ik probeer onstpannen te blijven maar het wordt steeds moeilijker om van al het fijne wat ik (nu nog) heb te genieten. De angst om die zaken te verliezen overheerst... Mijn dieren zijn mijn alles, desnoods ga ik op droog brood... Maar moet ook een dak boven mijn hoofd houden...
    KUTregering! Hoe is het in godsnaam mogelijk dat op deze manier zoveel mensen naar de klote gaan?!
    Boos, bang en teleurgesteld...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Stem allen op deze site en vertel het aan veel meer mensen die voor een sociaal leven zijn voor de SP, dat is nog de enigste partij die al jarenlang de verharding en verpaupering van het sociaal stelsel om zeep ziet helpen(Kunduz partijen) deze partijen beloven voor dat er weer gestemd wordt op 12 september hoe goed ze het voor hebben met de midden en lager klassen, je ziet nu wat er van al die beloftes terecht komt,allemaal draaikonten.

      "Eerst economische groei (banen)de rest komt later, waarom de Fransen en de Duitsers wel en wij niet, vanwege het sprookje 3% laat me niet lachen de Nederlanders Rutten en de Jager hebben zichzelf nu belachelijk gemaakt door voorheen te wijzen met hun vinger naar de periferie landen die zich niet aan de 3% houden."

      De 3% (akkoord van Maastricht) is uit de duim gezogen dat had ook 4 of 5% kunnen zijn.
      Dus laat jullie niet voor de gek houden!
      Stem SP!!

      Verwijderen
    2. Doe ik al jaren en ik hoop nu echt dat er zoveel mensen meer SP stemmen dat zij in de regering komen en echt goede veranderingen kunnen bewerkstelligen, zoals meer banen, beter onderwijs en betere zorg voor een lagere prijs. Kom op mensen, doe mee!

      Verwijderen
  19. Mijn man is 59 jaar en had zijn laatste vaste baan in 2008 toen hij na 5 jaar pesten toch ontslagen mocht worden het niet meer voldoen in zijn werk ging niet op maar op grond van bedrijfs economische redenen mocht hij van de rechter wel ontslagen worden.vanaf die tijd heeft hij zich een een ongeluk lopen solliciteren en alles aangenomen wat voor handen kwam.met gevolg dat hij in die zes jaar denk ik net een jaar(niet aan een gesloten) w.w heeft genoten .maar wat krijgt hij steeds weer te horen "u doet niet genoeg uw best .we hadden u een boete kunnen geven en ga zo maar door.ze doen niets voor je dan alleen maar dreigen en je vacatures geven die te hoog voor je gegrepen zijn of weer te veraf in reistijd ja we mogen op onze leeftijd nog verhuizen met het gevolg dat je een lening aan moet gaan waarvan je weet dat je die niet kan afbetalen.wat mij betreft kunnen ze daar de kleren krijgen ze hebben zelf een riant salaris.nog even en ook wij kunnen naar de bijstand geweldig he vooral omdat mijn man nog zo graag wilt werken

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Tja... Het schiet allemaal niet op. Maar, we hebben wel een heleboel werknemers buiten de landsgrenzen vandaan gehaald. Die schijnen we nodig te hebben. Waarom? Waarom komen er weet ik hoeveel Polen, Roemenen en dergelijke op onze bouw werken, terwijl onze bouwvakkers thuis in de WW zitten? Die raken na afloop van de WW in de bijstand, en de buitenlandse werknemers krijgen recht op WW. Lijkt me erg duur. Misschien zie ik het verkeerd, maar kan iemand me dit dan uitleggen?

    De SP het antwoord? Laat me niet lachen! Links wil lekker geld uitgeven dat er niet is. Erg goed om de problemen groter te maken. Elke huisvrouw weet dat je geen geld uit moet geven dat er niet is.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Welke politieke partij dan ook, heeft niet het antwoord. Mensen we moeten zelf de zaken in handen nemen. Die website lijkt mij dan ook een prima begin. Mensen verenig U. De meeste vakbonden doen ook weinig of niets dus dat is ook niet de oplossing en geen rechtse partij aan de macht. We hebben meegemaakt wat er dan gebeurd. Er is geld zat, het verdwijnt allemaal in de zakken van mensen die toch nooit genoeg hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Vieze vuile zakkenvullers zijn die marionetjes van de multinationals in Den Haag. Ondertussen wordt het klootjesvolk compleet uitgekleed. Mensen die het nog wel goed hebben hoor je er niet over want wie het dichtst bij het vuur zit warmt zich het best. Het wordt tijd voor een WERELDREVOLUTIE want er is geld genoeg en niemand hoeft arm te zijn. Ondertussen wordt het klootjesvolk verder uitgeknepen: Voedselbanken, oudjes worden het liefst vermoord, zakkenvullers komen overal mee weg, vrijwilligerswerk om die hufters nog meer geld te laten verdienen, pensioenen die afgejat worden, recessies veroorzaakt door de banken worden afgewenteld op de domme massa, en ga zo nog maar even door. Kortom: De domme massa wordt genaaid door misschien 10% van de Nederlandse bevolking. Wanneer staan we eens met zijn 90% achter elkaar??

    BeantwoordenVerwijderen
  23. PS: Ik ga pas verplicht vrijwilligerswerk doen als iedereen in het parlement het ook als vrijwilliger gaan doen. Dan zitten er misschien eindelijk eens mensen die het met hart en ziel doen i.p.v. die zakkenvullers met alleen maar eigen belang.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. We leven in een echte democratie: Hun hebben wachtgeld en wij hebben wacht op geld.

    BeantwoordenVerwijderen