vrijdag 22 juni 2012

Sollicitatieverhaal week 25

Na 18 jaar trouw voor mijn baas te hebben gewerkt.Ben ik in 2008 ook de straat op geveegd 
Reorganisatie noemen ze dat.
Dit is bul shit 
Wij waren gewoon te duur.
En dan pleuren ze gewoon zo,n tent dicht.
Waar sommige mensen al meer dan 35 jaar werkten.
Kom dan nog maar eens aan de bak.
En dat is wat er hier in nl gebeurt.
En ik heb het ook niet opgegeven.Omdat ik verantwoordelijkheid gevoel heb.
Maar ik heb geen man die voor mijn kind zorgt.
Dus ben genoodzaakt om in mijn buurt werk te zoeken.
Dat is me gelukt.
Ik heb na 4 jaar nu mijn derde nieuwe baan te pakken.
Eerst krijg je in 2009 te horen dat er crisis is,Dus einde oefening.
Dan ga je via een uitzendbureau ploegen dienst draaien
Maar als je een puberend kind hebt,Is dat niet echt ideaal.
Komt de volgende kans om de hoek,Bij het eerdere bedrijf in dagdienst.
En daar word je vervolgens na 3 contracten ook weer de straat opgeschopt.
Je doet het wel goed ,maar we moeten bezuinigen,Dus helaas!!
Nu weer aan de bak via een uitzendbureau.Dat is beslist niet ideaal
Al met al ben ik er met al mijn zeker heden,na mijn ontslag,financieel ontzettend op achteruit gegaan.
DAT doet de overheid.
IK heb altijd...En dat mag je echt wel geloven...Op een eerlijke manier gewerkt.En hart gewerkt.
Ik heb bij iedere baan inkomen in moeten leveren..
Ik hou mijn hart vast,mocht ik weer een keer op straat komen te staan.
Dan hou je niets meer over.
Ben nu 55.En ik heb een studerende zoon van 18.
Maar ik geef de moed niet op,en ga door.
Hoewel ik me echt zorgen maak naar de toekomst toe.
Ben nu nog steeds gezond.En zolang ik kan zal ik knokken voor een baan.
Want ik wil echt bij niemand m,n hand ophouden.
Ik hoop nog steeds op een zekerheid en een vast inkomen.
Maar ben me er tegelijkertijd ook van bewust dat dit er waarschijnlijk nooit meer van zal komen
DANK JE WEL OVERHEID

36 opmerkingen:

  1. Je verhaal is de schrijnende waarheid hoe we kapot gaan. We worden totaal uitgebuit. Tot en met. Wie dit niet gelooft, moet maar eens z'n ogen openen. Je zit namelijk te dromen als je een andere 'waarheid' in pacht denk te hebben.
    Snel afschaffen die uitzendbureau's. Niets dan ellende. Loon naar werken. HÉ VAKBONDEN! DOE ER EENS IETS AAN !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Loon naar werken IDD.

      De oude barricaden maar weer eens tevoorschijn halen !!!
      De vakbonden kunnen het niet alleen.

      Verwijderen
    2. Gewoon fucking afschieten die gasten, zij hebben dit gedaan en we moeten hun aanpakken die kakkerlakken Jihad tegen overheid is het beste, niks hopen dat het beter word zelf overnemen

      Verwijderen
    3. VAKBONDEN KUNNEN ALLEEN IETS DOEN ALS ZE VOLDOENDE LEDEN HEBBEN !!!!
      JE HEBT GEEN IDEE HOEVEEL MENSEN HUN LIDMAATSCHAP IN DE AFGELOPEN JAREN HEBBEN OPGEZEGD EN NOU LOPEN TE MEKKEREN DAT DE BONDEN NIKS DOEN.

      Verwijderen
    4. kijk wi zijn uitgescheten in ons eigen land omdat we te duur zijn voor de regering dus die donderstralen ons in een hoek.ze trekken iever een blik polen open of de hongaarse soep gaat garen want die gasten komen wel voor 2,50 uit hun bes,nou ik vertik het om voor zo,n schijntje te gaan werken en dat hoort me wekker niet
      ik moet nu van de sociale dienst werekn in een clubhuis en dan hopen ze dan met behoud van uitkering dat je weer normaal aan het werk komt.
      ik wil ook minister kamo daar voor bedanken met zijn kut gedrag hiervoor om ons eigen volk zo in een hoek te donderstralen en laat mssr lekker uitzoeken ,wat heb je nou aan vrijwilligers werk ik werk liever voor me poen.kijk dat kan ook niet want ik was bezig met diploma beveiliging en was erg ziek geworden wondroos aan me been en door gegaan naar me bloedbaan zodat ik me opleiding beveiliging in de soep liep.
      einde ook beveiligingspas daarna krijg je niks meer naar jaar als je het niet behaald
      is ook weer een kutregel want zoals jullie weten is de wet krom zoals geert wilders zegt.
      ik hoop ooit me beveiligings diploma te kunnen behalen en dat ik mooie functie kan krijgen in de beveiliging.
      of ik boa kan worden want heb ook me ambsnummer voor feit 11 aan te pakken betaald parkeren je komt nergens aan het werk want ik ben geen pooltje maar een mongooltje daar komt het op neer
      vriendelijke groeten van de regering

      Verwijderen
    5. Ik ben een boventallinge amtenaar,Dat baantje,in de kantiene,daar ben ik al te oud voor.Ik ben 58 jaar oud.en van beroep onderhoudstimmerman,maar geen rijbewijs.Ik had een goeden baan,bij Sportbeheer,maar dat heeft de gemeente opgeheven in het kader bezuinigen.Bij Panter word behandeld,als een klein kind.Ze willen je niet meer hebben,en ik ben verplicht om op de regonale markt werk te zoeken,wat er voor mijn leeftijd er niet is.Dat zou er niet zo zijn,volgens de regering,maar de gemeente of het rijk doet het zelfde alleen het heet anders.Wat een boa betreft,er zijn in Nederland 25000 boa,s in dienst van de overheid,en der komen geen meer bij.

      Verwijderen
    6. We roepen al 2 jaar dat we het niet meer pikken ,maar als nog doen we niks .In de oost-blok landen is het zo als een buitenlands bedrijf zich daar vestigd dan mogen er maar 10% van de werknemers van het buitenland komen .De rest komt uit eigen land .Dit zuoden ze hier moeten invoeren .We krijgen alleen maar het verhaal dat we niet willen werken .Nu dat verhaal gaat al lang niet meer op .We gaan nu maar even zeggen we willen wel maar de werkgever wil niet betalen .Dat komt ook door onze OVERHEID de Grootste Criminelen die er zijn .Ik als burger en alle andere worden er gewoon uitgeschopt met en verhaal we hebben geen werk meer het ontslag volgt (Heel makkelijk gemaakt door de overheid en de werkgever )en daar sta je dan .Onze overheid die gaat maar door met graaien ze zijn allemaal gelijk .Stoppen ze er mee om wat voor reden ook dan toch maar even 5 jaar teren op ons belastinggeld ze hoeven niet eens te solliciteren hun pension wordt doot betaald enz.Wie zijn dan de grootste Criminelen .Overheid kijk nu eens in de spiegel en zie wie er tegen over je staat .En druf dan maar eens te zeggen tegen de mensen die graag willen maar gewoon de kans niet krijgen om een stukje inkomen te bemachtigen .Nee de buitenlander zijn goedkoper dus voor ons geen werk .Dus komt het er op meer AOW en PENSION enz is niet meet betaalbaar .HET KOMT ER NU OP NEER JE MOET WERKEN TOT JE ER DOOD BIJ NEER VALT dat is de zin die men niet durft te zeggen ,maar wel de totale waarheid .
      En nu het volk alleen maar klaagt wordt het tijd om op te staan en er wat aan gaat doen .
      KOM OP EN STA VOOR JE RECHT EN LAAT NIET ALTID ANDEREN HET WERK DOEN

      Verwijderen
  2. je bent niet de enige, mijn zoon (in bouw en aanverwant) is door de crisis op straat komen te staan. Nu werkt hij voor 1 Euro minder per uur dan hij 4 jaar geleden bij ditzelfde bedrijf werkte, op uitzendbasis dus, maar ook het uitzendbureau lapt de hele cao aan de laars, hij zit al 2 jaar op de nullijn, fase uitzendbureau wordt niet verhoogd, dus ook geen pensioen plus, geen functiejaren erbij en geen enkele scholing. Degene die er wat van zegt kan vertrekken, dus stem de volgende verkiezingen op de SP!! Dan hopen dat het beter wordt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Helemaal met je eens. Ben ook 55 jr naast een dochter van 18 heb ik nog een zoon van 16. Je mag kei hard werken, en dat doe ik met alle liefde en overtuiging, maar je komt geen steek vooruit. Je mag blij zijn als je alle tijdelijke contracten mag uitwerken. Als het tijd wordt voor een vaste overeenkomst wordt je onrustig, je kwaliteit van werken heeft er niets meer mee te maken. Het is je prijs, je bent een produkt dat door de werkgever wordt ingekocht. Men kijkt wat je kost; en welke kosten men moet maken om afscheid van je te nemen wanneer dit nodig moet zijn. Dag vaste overeenkomst; immers dan wordt het te duur om van je af te komen. Mensen het is vette prut. Werken tot je 67e, zegt onze regering, maak het dan eerst eens mogenlijk dat we kunnen werken tot ons 65e.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat is dat verhaal waar heb altijd werk gehad maar zelf gevonden of via randstad uitzendbureau. Maar ik weet niet wat er anders is. Maar krijg naar 30 jaar werkervaring te horen dat ik geen werkervaring heb. Je krijg tegenwoordig vaak deze afwijzing. krom want had voor mijn dat ik 50 werd nooit problemen. Terwijl er zoveel voordelen aan de 50+ is ze zijn jong van geest en werken ook nog steeds hard. Duurder zoals mijn denkt zijn ze ook niet. Ik geef de moed ook nog steeds niet op, want er moet toch een baas zijn die ons 50 plusser ook nog graag wil hebben. En als ze op de site van het uwv kijken zien wat er nog meer voor voordelen aan deze leeftijds groep zit.

      Verwijderen
    2. Helemaal mee eens. Ook ik ben 55 jaar en heb na twee jaar solliciteren nog steeds geen baan dat is me nog nooit overkomen. Ik solliciteer me helemaal suf, als ik van de tien brieven, een reactie (afwijzing) terug krijg mag ik blij zijn. Zelf dat is te veel moeite. Ik word er depri van, ondertussen roept de regering dat we langer moeten werken maar er is geen hond die ons nog wil ondanks onze ervaring en motivatie. Is dat geen discriminatie??? Een ding weet ik wel met deze regering komen we er niet uit.

      Verwijderen
    3. Helemaal eens de regering staatv veel te ver af van alles. Vult zelf zijn zakken. Zie een Balkenende die na zijn ambtsperiodemin dé accountancywereld komt die ook hun zaken , integriteit nietop orde hebben. Aan de top wordt op allerlei fronten gerotzooid. Ook mismanagement die de hielen van dit soort slapjanussen slikte hoopt op baan behoud. De bezem er door heen , minder blauwenwaarden meer oranje geel en groen. Kijk eens naar de waardensystemen van Graves! Kunnen we heel wat van leren..... Tijd v oor een kentering.

      Verwijderen
  4. Alweer iemand die van het kastje naar de muur gestuurd wordt.ik heb ook drie en dertig jaar voor de zelfde firma gewerkt,en tijdens de "crises" wordt je buiten gewerkt. ook ik ben inmiddels op een leeftijd waar van men zegt,sorry maar u bent te oud of u past niet in ons profiel,ook de zin helaas is deze functie reeds voldaan is een goede,terwijl enkele dagen later de zelfde advertentie weer in de krant staat. En ik mag nog 11 JAAR soliciteren volgens deze regering "ER IS VOLDOENDE WERK ZEGT MEN". Als men er dan ook bijzegt waar is het leed zo geleden.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Minister Kamp doet voorkomen dat wanneer alle werklozen goed gaan solliciteren en bereid zijn te verhuizen voor tijdelijk werk het werkloosheidsprobleem opgelost kan worden. De vijver met werklozen raakt dagelijks voller en de werkgelegenheid neemt alleen maar af. Volgens Kamp moeten wij bereid zijn om in plantenkassen te gaan werken. Ik heb daar notabene gesolliciteerd en werd niet aangenomen. Omdat ik 51 ben? Nee....omdat (met alle respect voor de Polen want ze werken hard en goed) ze liever Polen hebben die met 10 man in een recreatiewoning leven en blij zijn dat ze 's morgens aan het werk kunnen. Omdat ze 's avonds graag wat langer doorwerken omdat ze niet graag teruggaan naar die recreatiewoning. Omdat ze hier geen schoolgaande kinderen hebben en met allerlei kinderopvang-problemen zitten. Domme Kamp zegt dat wij een voorbeeld moeten nemen aan de Polen die 2000 km willen rijden naar hun werk en wij willen liever nog geen 10 km rijden. Domme domme Kamp. Maar goed, zolang hij minister is geniet hij nog een heel goed loon en het maakt hem niet uit dat hij onderdeel is van een systeem dat sinds de wederopbouw alleen maar heeft kunnen existeren dankzij oplopende staatsschulden. Mijn persoonlijke relaas heeft er voor gezorgd dat mijn ogen open zijn gegaan voor de falende westerse systemen die maar 1 doel voor ogen hebben te weten: Economische groei en groei van de welvaart te koste van dierenleed, gebruik van antibiotica, bestrijdingsmiddelen en niet op de laatste plaats "toenemende staatsschulden". De boodschap van de westerse overheden is dat we met z'n allen meer moeten gaan consumeren. De aarde nog meer gaan uitbuiten. Nog meer dierenleed. Nog meer uitputten van mineralen. Eten, lenen, op vakantie gaan, lid worden van asociale media zodat big brother je nog meer in de gaten kan houden. De reden die ze noemen is dat je daardoor je netwerk uitbreidt met daardoor meer kans op werk......hahahaha De vijver van werklozen wordt voller en voller. Momenteel denk ik dat de partij voor de dieren het beste uitlegt waar de problemen liggen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Verhuizen voor een tijdelijke baan? Ik niet. Als je daar dan al betaalbare woonruimte vindt want je staat niet ingeschreven. En je moet je daarvoor behoorlijk in de kosten steken om het dan weer in te richten met geld dat je niet hebt. Daarbij ligt ook nog eens je opgebouwde sociale leven overhoop om na een korte periode opnieuw je baan kwijt te zijn want hij was maar tijdelijk. Kan je weer van vooraf aan beginnen.
      Dat noem ik niet sociaal maar a-sociaal om dat van iemand in deze tijd te verlangen.

      Verwijderen
  6. Welke banen zijn er dan in NL? Solliciteren? ow redens (of beter gezegd: valse redenen): over-ge-kwa-li-fi-ceerd. Duur woordt, anders betekend " te goed" en "te duur", terwijl diegene na jouw uit een ander land zonder pardon, zonder scholing (want op een dergelijke werkvloer wordt het door het personeel aldaar ter plekke uitgelegd hoe te werken), zonder zelfs vaak de nederlandse taal te beheersen en laat staan te spreken en schrijven (erg belangrijk want heeft invloed op kwaliteit, sfeer, en ander personeel op het werk, en tijd wat het kost)en natuurlijk flink goedkoper wordt aangenomen. En dat wordt natuurlijk niet verteld aan diegene die jaren allerlei scholen (en cursussen en avond scholing) en opleidingen doet en had gedaan om de juiste papieren (diploma's) te hebben om te voldoen aan de (zogenaamde) eisen bij solliciteren. Wordt doodleuk een ander die dat niet heeft aangenomen (wordt altijd ontkent natuurlijk juist omdat het waar is)
    En dan de overheid: wel willen dat iedereen werkt (verplichte sollicitatie) , en wel een wet hebben dat bij sollicitatie eisen niet mag gevraagd en geplaats worden: beheerst de Nederlandse taal in zowel spraak als schrift. Dat mag niet vd wet. terwijl dat zo veel zou schelen als die wet is verandert in: dat men verplicht wordt om de nederlandse taal te spreken en schrijven bij sollicitaties. Waarom? Omdat dan zal blijken dat vele goedkope mensen uit het buitenland ( lees: die geen enkel woord nederlands spreken en schrijven en zelfs geen enkele moeite nemen van uit hun zelf om nederlands te leren, en ook vaak geen engels spreken en nooit die werkzaamheden hebben geleerd) allemaal wegvallen, inclusief de te veel aan uitzenbureautjes die zowiezo op hun beurt ook nog is die mensen uitbuiten. tel daarbij op de vele werkgevers die daar gretig gebruik van maken, dan werkt dus niet alleen de overheid het in de hand, ook bij diverse sectoren de werkgevers, en uitzendbureautjes vergallen de economie. Plus crisis erbij op tellen, geen loonstijgingen/ gaat niet mee met producten die juist duurder worden (denk aan dagelijkse boodschappen / btw / accijnsen op benzine, tabak,drank) , niet te vergeten die zogenaamde zorgverzekeraars met hun verhogingen van premies (terwijl alles uit de pakketten wordt gegooit, waar betaal je dan voor? kan net zo goed zelf medicijnen maken). Kortom crisis wordt alleen maar op deze manier gecree-eerd. en alle mensen worden gewoon uitgekots. want de stille industriele revolutie gaat ook door. uitleg: alles wordt steeds meer geautomatiseerd, robots, super machines, mensen worden daardoor beschouwd als bijna niet meer nodig. gevolg talloze mensen op straat. en bedrijven brengen het als excuus: bezuinigen of saneren of crisis. werkelijkheid: machines, robots, computers en automatisering. en hebben alleen weinig mensen nodig om te bedienen of storingen te verhelpen. Winkels sluiten ook steeds meer. Internet is toch zo'n leuk en handig middel? dat is ook een stille industriele revolutie. want daardoor sluiten juist steeds meer winkels. ga jij dan nog naar buiten. afbreuk van het sociale nederland komt daar dus ook nog bovenop. Hoe moeten onze kinderen de toekomst in gaan dan? heeft het nut om kinderen dan nog naar school en onderwijs te laten gaan, aangezien het risico is dat men nauwelijks nog wordt aangenomen, of over gekwalificeerd en te duur is?
    Nee, het is niet alleen de OVERHEID, ook de werkgevers, producten hoog houden kwa prijzen, btw, accijnsen. geen wonder dat alle nederlanders niet meer uit komen financieel en sociaal (zorg, farmeutische industrie, premies verzekeraars ect.ect.)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja allemaal, ik ben ook niet blij met deze regering en ook niet blij met grote bedrijven die alleen maar naar winst kijken. Hoog tijd om allemaal naar de stembus te gaan en op een partij te stemmen die wel een menselijke maat kent. Maar ik zie wel dat we in Nederland toch nog heel goed af zijn in vergelijking met andere landen: we kennen vrede, we hebben te eten en er is een grote mate van veiligheid.
    Het is jammer dat er in Nederland zo'n klaagcultuur is. Best goed om te zeggen wat je niet goed vindt maar reik zelf ook oplossingen aan en zet je actief in voor een betere wereld.
    Iedereen sterkte met het vinden van werk want ik vind ook dat werk heel belangrijk is voor je levensgeluk en ga op een partij stemmen die het scheppen van banen in haar programma heeft staan. Partijen die het ontslagstelsel verder versoepelen die kunnen niet op mijn stem rekenen. Ook partijen die alleen maar roepen wat er allemaal mis gaat en die hele groepen afschrijven krijgen niet mijn stem.
    Maar er is nog veel liefde en warmte en saamhorigheid in Nederland en er zijn ook partijen die zich daar mee bezig houden.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als er een islamtitische partij zou zijn hadden ze het nooit toegelaten. Dit systeem is erg slecht en hard. Jammer dat er naast DEMONCRAZY [democratie] geen islamitische vorm van overheid is, dan zou alles eerlijk gaan.

      Verwijderen
  8. Wellicht zou u eens moeten beseffen dat het versoepelen van ontslagrecht , makkelijker maken voor werkgevers om "ouder" personeel aan te nemen en te ontslaan dit land er heel anders uit zou zien. U kunt op de loonstrook zien wat er aan sociale premies/lasten afgedragen moet worden. Dit is niet normaal meer! Het is heel simpel - als je als werkgever flexibeler in kunt zetten als het nodig is of juist kunt ontbinden als het niet nodig is dan gaat het voor iedereen een stuk makkelijker worden.
    Maar ja aangezien we allen aansporen op onze "rode" rakkers en je vooral niet aan de rechten van werknemers moet komen - tja.... In Denemarken heeft de economie een enorme spurt gemaakt door ontslagrecht te versoepelen - en dan ook echt versoepelen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Een werkgever zal bij flexibilisering van het ontslagrecht alle 'oudgedienden' het eerst ontslaan en daarvoor in de plaats jongeren of Polen in dienst nemen, in ieder geval mensen die hun mond niet open doen en niet weten wat solidariteit betekent (omdat ze denken dat ze daar het meeste aan hebben).
      In Denemarken is bijvoorbeeld weer goedkopere kinderopvang(en betere, namelijk niet alleen op hun telefoon sms-ende meiden die de hele dag niks doen met onze kinderen).
      Zo gemakkelijk om rode rakkers de schuld te geven van wat rechts en zich rood noemende politici kapot hebben gemaakt voor maar een ding: macht voor ons-kent-ons cultuur.

      Verwijderen
  9. dit klinkt misschien niet leuk,maar je moet gewoon denken als een werkgever en ze gebruiken zolang je
    nodig hebt.dat doe ik zelf ook. loyaliteit tot aan de deur,zo denken zij ook,zoals mitsubishi in born.
    ik werk hier tot aan mijn aow en vertrek naar een goedkoop land.tabee iedereen.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik heb een baan opgegeven van 20 jaar,een werkgever wilde mij graag hebben en ik ben daarop ingegaan.
    Iedereen komt in zijn leven wel eens voor de vraag te staan........... is het leuk wat ik nu doe?
    Zo ook ik...., ben bij die wergever gaan werken.Tot de bedrijfsleider met de mededeling kwam dat men ALLE lossen contracten niet meer verlengen.Het werk ging uitstekend en nooit enige klacht !
    Na een gesprek met de directeur,sta ik alsnog buiten.Zijn antwoord was ; we mogen geen uitzondering maken !Heb hem daarna...beschaafd... gezegt wat ik daarvan vond !!!
    Nu na 3 jaar bij een uitzendbureau gewerkt te hebben (uit noodzaak) ga ik het nog een keer meemaken. Uitgehuurd aan de gemeent...deze geven de opdracht terug...inkrimpen/bezuinigen..!!
    Alleen gaat wel je salaris continu naar beneden !!
    Uitzendkrachten worden als minder beschouwd tov vast personeel,terwijl ze vaak minder doen en vastgeroest zitten.Pikken je idieeën in alsof het van hen afkomstig is.Dit vind ik het misselijkste van alles.
    Ook ik heb 2 opgroeiende kids !
    DIT INTRESSEERD NIEMAND IETS !!
    Zoek het maar uit.Ik heb al 30 jaar premie betaald voor van alles en nogwat...nu ben jij een keer zelf aan de beurt en moet je maar zien.
    Er zijn hier in het land veel mensen die nooit hebben gewerkt die er beter uitspringen !

    We moeten de barricaden maar weer eens gaan gebruiken...en niet alles maar pikken !!

    een ongeruste ouder

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Met alle respect voor iedereen die wel of geen werk hebben. Maar ik wordt 70 binnenkort, en ik werk nog steeds. Tooen ik met pensioen ging, heb ik gewoon gesolliciteerd, en ik kreeg 3, ja, drie verschillende banen tegelijk. Ik nam twee van deze banen aan. In totaal werkte ik 20 à 25 uren per week verdeeld over deze twee banen. Ik ben geen Nederlander, maar toen ik hier aankwam 23 jaar geleden, heb ik slechts drie maanden een uitkering gehad, steeds werk zoekende was ik. Tijdens het zoeken naar werk kreeg ik een gratis cursus van de gemeente aangeboden wat en hoe ik moet doen om aan werk te komen. Ik heb het precies zo gedaan. Twee dagen per week op de cursus. Na ongeveer een maand kreeg ik drie verschillende banen aangeboden op mijn antwoordapparaat, waaronder één van uitzendbureau de Randstad.Ik koos de beste uit, en daar bleef ik tot mijn pensioen. Na mijn pensioen, zoals ik vertel, ging ik solliciteren, en na drie maanden kreeg ik wéér werk. Het is een kwestie van blijven zoeken. Tja, als je solliciteer per e-mail of geposte brief en blijf wachten, dan lukt het niet, want er zijn tientallen vóór je die óók hebben gesolliciteerd. Een landgenoot van mij ging iedere dag met zijn thermoskan gevuld met thee, en een groot aantal gesneden brood. Hij ging iedere dag bij een uitgekozen uitzendbureau zitten waar hij ingeschreven staat. Daar verblijf hij de gehele dag,eet zijn brood en leest tijdschriften dat ze daar hebben, of hij neemt zijn eigen leesmaterial mee totdat er een telefon van een werkgever binnenkom. Hij vraagt degene die de telefoon aanneemt wát voor baan de werkgever aanbied.De telefonist geeft hem het adres door. Als het een "geschikte" baan voor hem is, gaat hij direkt erop af. Hij kreeg werk voor "bepaalde" tijd, en dat ging jaren door. Maar hij had altijd werk, en nu heeft hij een vast contract met een uitstekende salaris, en hij werkt niet meer via de uitzendbureau, maar rechstreeks voor de baas.Dus geduld loont.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. jij bent dus een van de velen die de markt van de werklozen verziekt,
      jij hebt aow en een veel te goed pensioen waarvoor wij ons scheel betalen.
      heb jij niet genoeg aan al dat geld.
      natuurlijk vind jij zo een partime baan, aan jouw kunnen ze geen buil vallen,
      wat ze met jullie moeten is alles wat jullie bijverdienen direct op je aow korten.
      jij hebt geen idee hoe het is als je 49 jaar bent meer als 25 jaar werkervaring en
      700 euro van de onderkant van de modale salarissen moet inleveren,
      jij hebt meer pensioen en aow samen dan wij nu netto in de maand verdienen.
      poch maar op je onverstand.
      stop met werken en geef ons een kans, wij hebben straks geen aow en pensioen meer
      dank zij jullie goede leventje.

      Verwijderen
  12. Ook heb ik geleerd op de cursus om te blijven "zeuren" om werk. Dus iedere dag, of om de twee dagen bel ik op om te zien of er werk is. Of ik ga persoonlijk bij de baas om te praten.Daarnaast, je moet alle soorten van werk aannemen, als het maar eerlijk werk is. niet kijken of het werk je bevalt, of je het leuk vind of zo. Eerst het werk aannemen, en daarna, als je wilt, een ander soort werk zoeken, maar blijf gewoon werken. Ik heb ooit ooit alleen avond en nachtdienst gewerkt. Dus nooit overdag, zodat ik in de avond ergens of in week-end ergens naar toe kan gaan om te genieten. Nee, alleen 's avonds en 's nachts werken, hard werken, en jarenlang. Maar ik had geld nodig, en had geen keus.En er is voldoende, heel veel werk voor iedereen, maar wees niet kieskeurig, neem het aan. Ik heb varkens geslacht toen ik in Noord Holland woonde, daarna schoonmaakwerk, daarna in een vleesfabriek. kortom er is werk.Ik was zelf van plan als ik geen werk had, om huis aan huis auto's te wassen, op kinderen te passen, huishouden. Het interessert mij niet wat voor soort werk ik doe, als het maar eerlijk is.Ik ben een man, maar ik doe ook vrouwenwerk als het moet, maar geld moet binnenkomen, er zit niets anders op, en vooral in deze moeilijke Nederlandse crisis. Ik wens allemaal en iedereen heel veel succes.
    Mijn naam is: Roberto Rodriquez Pantoja de Ayalá, en ik komt uit Zuid-Amerika. En vergeet asjeblieft niet dat het hier nog steeds uitsteken gaat vergeleeken met andere arme landen. Geef de moet dus neit op.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ook ik heb 35 jaar gewerkt bij een baas en vorig jaar ook wegens reorganisatie op straat gezet met niks want nu was de pot leeg.
    Ik ben van af school daar gaan werken dus ik heb verder geen dyploma's dus kom nog maar eens aan het werk het uurloon wat je opgebouwd heb is ook weg.
    Na ik weet niet hoeveel sollicitatie 's nog nooit ergens uitgenodigd je krijg gewoon geen kans meer ik ben 56 jaar en wil graag werken [zelfs voor schoonmaakwerk moet je dyploma's hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ook ik lijk slachtoffer te zijn van de crisis. Altijd in de bank/verzekeringsbranche gewerkt, wel bij verschillende werkgevers. Ik ben nu 57 jaar. Om kans op werk in mijn branche te houden moet ik jaarlijks cursus volgen en PE-punten (permanente educatie)halen. Kosten: jaarlijks (thans) E 1000,-. Zonder PE-punten mag ik mijn beroep, waarin ik 40 jaar ervaring heb,niet uitoefenen. Punten halen, E 1000 neerleggen en hopen op werk. Ik heb UWV duidelijk gemaakt dat ik op grond van mijn ervaring het meeste kans heb op werk in mijn branche omdat het aantal gecertificeerde werknemers afneemt, echter de E 1000 kan ik niet (meer) missen. UWV betaalt niet. Uwv wijst naar Den Haag. Er is geen budget voor. 40 jaar ervaring naar de biksem, zuur verdiende diploma's ongeldig! Nu ww uitkering en straks bijstand?. Ja hoor, Als 55+ heb ik veel ervaring maar mag m'n beroep niet uitoefenen!! Bedankt Henk Kamp, voorbeeld van een bestuurder in een raamloos ivoren torentje!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. We lijken allemaal getroffen te worden door deze crisis. Ook ik ben ontslagen waar ik heel goed naar mijn zin had en vaak overuren heb gewerkt, maar dat zien ze niet, want ik kreeg te horen dat ik onvoldoende ervaring had in tandheelkunde. Maar ik was juist 2 jaar geleden aangenomen zonder die ervaring en dat was toen geen punt, omdat ik de administratieve en receptionele gedeelte zou doen en de ervaring had. En nu kon ik vertrekken, juist nu ik eindelijk die felbegeerde vaste contract zou krijgen. Op straat werd ik gegooid. En ik kon het bekijken. En voordat ik bij de tandartspraktijk kwam had ik ook een fijne baan waar ik met ziel en zaligheid had gewerkt, daar had ik 9 jaar gewerkt en opeens mocht ik weg. Deze overheid brengt zoveel ellende met zich mee en inderdaad niet te vergeten UWV, z'n instelling dreigt met van alles, als je niet voldoende solliciteert dan kan je problemen verwachten en ik solliciteer me klem. Maar wordt nooit uitgenodigt voor een gesprek, want ik ben inmiddels 42 jaar oud met werk en levenservaring (opleiding/cursussen gevolgd), maar wordt niet aangenomen. Ik haal niet eens de eerste selectie. De meest voorkomende zin die zij gebruiken voor afwijzing is "Helaas moeten wij u mededelen dat de keuze op een ander kandidaat is gevallen". Eens heb ik gewoon gevraagd op welke gronden werd ik afgewezen zodat ik daaraan kon werken, daar kreeg ik geen duidelijk antwoordt op. Het is simpel, ik ben te oud en te duur voor ze. En terwijl we van deze kabinet moeten doorwerken tot ons 67ste. Nou het leven is veel duurder geworden en ik heb maar een klein uitkering, dus uitgeven zal ik niet. Hoezo consumenten moeten meer uitgeven!!! Al die jaren dat je premie afdraagt en belasting betaald en opeens ben jij degene die moet aankloppen bij UWV, dan doen ze moeilijk en lastig, begrip ontbreekt. Je voelt je net een crimineel als je van binnenste buiten wordt ondervraagt. Ze zouden degenen die jaren teren op uitkering (n.b mijn belastinggeld), aan het werk moeten dwingen! Zij leven in luxe en ontspringen de dans.
    Ik wil dolgraag weer gaan werken en van alles aannemen, maar zelfs de parttime, bijbanen, oproepbanen, word ik niet voor uitgenodigt. Dus die Kamp kan van alles wel zeggen, maar het zijn de werkgevers die ons geen kans geven. Maar ik blijf solliciteren en hoop op betere tijden en kansen.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. je bent als 55+ altijd de sjaak je moet gewoon een beetje geluk hebben anders kom je terecht bij de voetselbank we gaan weer terug naar af geen pensioen meer over en afhankelijk van je kinderen en den haag denkt alleen maar aan zieltjes winnen voor de verkiezingen en de vakbond heeft het te druk met andere zaken ook daar moet worden bezuinigt waar moet het naartoe weten jullie het nog ?????

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat mij als eerste opvalt aan de gegeven reacties, is het groot aantal fouten in spelling en stijl.
    Laten we het op hoog oplopende emotie houden tijdens het typen.
    Demissionair minister Kamp heeft inderdaad zijn mond vol met "voor iedereen die wil werken is er werk", maar buiten de tijdelijke aard van veel van deze werkzaamheden (aardbeien plukken, of een contract voor 1 jaar) zijn daar ook nog eens de kosten die gemaakt moeten worden om dat werk te gaan doen. In bepaalde delen van ons land is gewoon niet voldoende werk. Daarvoor moet je naar de randstad toe. Maar reiskosten, die gaan we vanaf 2013 niet meer vergoed krijgen. Verhuizen dan? met de huidige crisis? Trouwens los van de misère rond de huizen, geen bank verstrekt een hypotheek op basis van een tijdelijk contract. Gaat de heer Kamp alle werklozen een CAMPER SCHENKEN? dan kan een ieder het werk achterna reizen, kan de partner thuis blijven en kan de familie 1 maal per jaar redelijk goedkoop met vakantie!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. een dame sinds kort zonder baan uit provincie Utrecht24 juni 2012 om 18:14

    Willen wij zo waanzinnig graag saamhorigheid en dit ook daadwerkelijk tonen?
    Nou, dan heb ik wel een idee:
    Ieder in die land zou eens een dagje moeten gaan 'staken' in algehele vorm:
    Dan bedoel ik dus:
    NIET GAAN WERKEN, NIET GAAN WINKELEN, NIET GAAN AUTORIJDEN of OV-GEBRUIK, NIETS CONSUMEREN BUITEN DE DEUR, ETC...dus helemaal niets doen, maar even een dagje thuis blijven!

    Moet men dan eens kijken wat er gebeurt... DAT vind de REGERING he-le-maal NIET LEUK!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Met mijn uitkering staak ik in jouw ogen elke dag al, er is alleen niemand die 't merkt. Ook vriend Kamp niet. Die ziet mij niet eens staan!

      Verwijderen
  20. Ik zie dat de meeste die reageren 50+ zijn en werkzoekenend zijn, maar het is niet alleen deze doelgroep die het moeilijk heeft, ik ben een alleenstaande moeder van 24 jaar, ik ben sinds 2010 ook op zoek naar werk maar word door verschillende redenen afgewezen oner andere voor dat ik niet flexibel genoeg ben, geen rijbewijs (ik heb schilder niveau 2 diploma), niet genoeg werk ervaring(1 jaar plus 3 x 10 weken stage), enz enz. De gemeente zit wel lekker op mij te vitten dat ik werk moet zoeken maar ik weet niet meer waar ik moet zoeken, subsidies voor mensen als mij (ons) zijn er niet meer, ik word nog geen eens voor lopende band werk aangenomen of schoonmaak en dergelijke plus het feit dat het meeste werk buiten overijssel te vinden is, ik vraag me nu al af hoe ik volgend jaar het redden zal met die kunduz wet.....

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een jankverhaal.

    Wacht maar tot je verplicht in een 'participatietrajct' beland via re-integratiebedrijf PANTAR.

    Mag je om te beginnen twee jaar lang een volle werkweek draaien met behoud van uitkering.
    IS gratis arbeid voor de werkgever, die daar nog subsidie voor krijgt ook. Daarna word je gewoon ingeruild voor een nieuw slaafje.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Gelukkig komt er een "versoepeling" van het ontslagrecht, kunnen werkgevers makkelijker nieuwe mensen in dienst nemen. Met andere woorden zonder al te veel moeite en geld de dure volwassen werknemers vervangen door kinderarbeid. Kunnen de volwassenen op een houtje bijten en de kinderen zich laten uitbuiten door de werkgevers en telecomproviders voor hun peperdure mobieltjes.

    BeantwoordenVerwijderen