vrijdag 10 mei 2013

Het Sollicitatieverhaal van de dag

Beste lezer(s),


Regelmatig lees ik hier verhalen van werkzoekenden die problemen ondervinden met solliciteren. Het merendeel van de verhalen gaat over werkzoekenden die 40 jaar of ouder zijn en zich enigszins gediscrimineerd voelen. Dit gaf mij de motivatie om ook maar is een keer een stukje te schrijven. Ik ben namelijk geen 40 plusser. 

Ik ben 25 jaar, bestuurskunde afgestudeerd,en zelfs dan willen de meeste werkgevers je ook niet! Ik krijg de meest uiteenlopende afwijzingen variërend van "Want wat als ze zich gaat vervelen" of deze "Nou die zal altijd op zoek gaan naar een passende baan en die beter betaald" of deze "U voldoet niet aan functie-eisen" (dit voor een baan in de detailhandel en horeca).

So please, iedereen die in de werkloosheid zit, heeft het moeilijk!
Trend vanaf 2005 is zo dat de werkgevers schoolverlaters willen met 10 jaar ervaring "Gods onmogelijk", maar het is wel goedkoper!

En laten we eerlijk zijn, "we laten het met z'n allen toe dat dit gebeurt in deze maatschappij!"



Geen opmerkingen:

Een reactie posten