dinsdag 28 mei 2013

Sollicitatieverhaal van de dag!




Ook ik weet hoe het allemaal (niet) werkt. Ik ben inmiddels 52 en 1,5 jaar thuis. Ik had een contract (1/2 jaar) en er werd mij op mijn laatste werkdag verteld dat er geen werk meer voor mij was. Dan kom je natuurlijk in de WW en moet je solliciteren. Ben ik zo stom geweest om bij de post te solliciteren en werd daar ook aangenomen (minimum loon voor heel hard werken).
 
Daar ben ik na 4 maanden gestopt omdat ik het lichamelijk niet meer aankon en weer niet afgekeurd wilde worden. Wat denk je, werd ik ruim gekort op mijn uitkering omdat ik zelf gestopt was. Dat ik anders helemaal niet meer kon werken hadden ze bij de UWV geen boodschap aan.
 
Ik heb natuurlijk weer veel gesolliciteerd, maar niet genoeg volgens het UWV. Simpelweg omdat er geen passende vacatures te vinden zijn. Resultaat: een boete van het UWV. Inmiddels heb ik het er helemaal mee gehad en solliciteer alleen nog maar als ik iets in de buurt zie.

Om mij heen zie ik genoeg jongeren die nog nooit gewerkt hebben. Laten ze die eens achter de broek zitten en rekening houden met het gebrek aan banen voor onze leeftijdsgroep!!! DEN HAAG OPEN JE OGEN EENS VOOR DE REALITEIT!!!!!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten