donderdag 3 mei 2012

sollicitatieverhaal

Hallo, na maanden van solliciteren zie ik een vacature staan van werkplaatstimmerman en dit is precies een baan voor mij.
Na  mijn sollicitatie verstuurd te hebben hoor ik niks meer.
3 weken erna bel ik met dit bedrijf en krijg te horen dat vacature naar een ander is gegaan.
Een paar maanden erna kom ik deze vacature weer tegen.
Ik weer bellen met dit bedrijf en de werkgever vertelde dat ze de vacature hadden ingevuld maar de sollicitant zegde na aangenomen te zijn af.
Nu was het mijn beurt,dacht ik.
Ik werd uitgenodigd voor een gesprek en in mijn ogen was dit een goed gesprek.
Na een 2de  goed gesprek werd ik mondeling aangenomen.
Datum personeelfeest had ik al mee gekregen.
Er werd een datum afgesproken wanneer ik zou beginnen.
Mijn aanstaande werkgever moest nog het een en andere regelen en ik ook.
En wat denken jullie wat er gebeurde????
2 dagen voor aanvang werd ik per mail afgezegd.
Je leest het goed, PER MAIL.
Heb nog wel eventjes een telefoontje naar deze man gedaan en even verteld wat ik er van dacht.
Is dit de manier om mensen te behandelen. 

Grtn  HJ

27 opmerkingen:

  1. VOLKOMEN BELACHELIJK!!!!!!! IS DIT DE BAAS VOOR ZIJN TOEKOMSTIGE MEDEWERKERS DIE HEM WEL EEN WINSTGEVENDE BEDRIJF WILLEN/KUNNEN VERSCHAFFEN??

    ZO GA JE NIET OM MET JE MEDE MENS!!!!!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Maar er zijn meer timmerfabriek werkgevers die misbruik van mensen houden. Bijvoorbeeld door ze jaren achtereen via een uitzendbureau op de nullijn houden en ze steeds op uitzendbasis aan het lijntje te houden. Dit zijn wel werkgevers die niet moeten klagen dat op het moment als alles weer aantrekt alle goede krachten gevlogen zijn!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De reden dat werknemers op een nul uren contract worden aangenomen gebeurt veel vaker, dit gebeurt vaak omdat een werkgever geen werkNemer 100% aan werk kan helpen, anders kan het zijn dat een bedrijf(je) faiet kan gaan. Dit hebben we te danken aan de huidige regering.
      Maar om een werknemer aan het lijntje te houden en al mondeling heeft toegezegd wat eigenlijk wettelijk een contract is, klopt van geen kanten. En om dit zonder toelichting per email te sturen is laf en niet netjes.

      Verwijderen
    2. Niet Klagen maar Dragen.... mensen!!!

      Verwijderen
    3. Ik zie het niet zozeer als klagen, maar meer als een noodkreet. U zult ervan versteld staan hoeveel beleidsmakers denken dat iedereen die geen werk heeft dat aan zichzelf te wijten heeft. Velen hebben geen idee wat je voor je kiezen krijgt en vooral hoeveel beledigingen voor je IQ je moet slikken als je niet meer tot onze nationale heldenbrigade 'De Hardwerkende Nederlanders' behoort....
      Waarschijnlijk hebt u nog niet veel meegemaakt op het gebied van existentieel knokken.
      Maar ieder zijn eigen mening.Ik hoop voor u dat u nooit zult hoeven 'dragen'. Als ik helemaal fout zit, mijn excuses. Maar van mij mag je na jaren tegenwerking op alle fronten best een keertje klagen. Ik ben 53 jaar, wil dolgraag een baan waarin ik mijn talenten kwijt kan, maar ik krijg LETTERLIJK te horen van de Sociale Dienst dat ik nooit meer werk zal krijgen. Motiverend, niet waar?

      Verwijderen
  3. Je bent en blijft alleen maar een nummer en je moet niet denken dat je meer bent.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo gaat het gewoon tegenwoordig, ik begon al te denken dat dit normaal is.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo gaat ie ook met zijn moeder om.......!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Simon Moes, Dedemsvaart5 mei 2012 om 10:25

    Ik ben zelf werkzoekende en heb eigenlijk niet zo veel problemen met zo'n gang van zaken. Dit is zoals het gaat kennelijk. Zo lang je zelf niet in de positie bent om mensen aan te nemen of af te wijzen, accepteer dit dan en probeer het beter te doen als je zelf baas bent. Blijkbaar is dit een normale manier van hoe je met elkaar omgaat voor die man. En da's jammer dan... Andersom kan het ook en dat gebeurt te weinig. Ik hoop dat het jou wel gaat gebeuren en dan loopt iedereen te genieten van jouw glimlach. Da's ook gaaf, toch?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hallo Daar,
    Ja zo kan ik je er nog een betere vertellen!
    Ben een ZZP timmerman die ook op zoek is naar werk. Eindelijk via een detacherings bedrijf krijg ik een mailtje of ik naar Duitsland wil om te werken. Natuurlijk grijp ik die kans met beide handen aan !
    Moet wel mijn eigen onderdak betalen en reiskosten krijgen we ook niet vergoed. Samen met een collega s'morgens om half vier vertrokken naar Delmenhorst, vlak bij Bremen waar de bouwplaats is.Staan daar om kwart voor zeven voor de deur, niemand aanwezig tot na achten. Enfin zijn gaan werken en maken 11 uur per dag.Vrijdag s'middags om 2 uur richting huis. Factuur gemaakt met het getekende urenbriefje
    erbij.Krijgen wij te horen dat de persoon die ons heeft verhuurd niet bij het detachering bureau werkte maar dat de rekening naar duitsland moest.Kan helemaal niet, zo dus kosten gemaakt , gewerkt en niet betaald krijgen. Lang leve de Nederlanders die zo met mensen om kunnen gaan. Marcel

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Tip: kijk eens bij FNV Bouw: http://www.fnvzbo.nl/138/juridische-tips
      Dit soort praktijken is namelijk gewoon juridisch aan te vechten. Maak daar gebruik van. Succes.

      Verwijderen
  8. .... eigenlijk is het ronduit schandalig dat het zelfs nu al zo is, dat men een dergelijke behandeling als normaal gaan beschouwen!!!! waar zijn we mee bezig..........

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi, ik vind het fijn dat je hier je verhaal hebt verteld omdat dit natuurlijk geen manieren zijn van hoe we met elkaar om moeten gaan, zolang werkgevers deze praktijken
    uitvoeren moet erover gesproken blijven worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. ik had een simpel schoonmaakbaantje via het uizendbureau. was voor langere tijd. toen bleek het achteraf invalwerk te zijn voor een week, en ik was de enige die van niets wist. Inmiddels heb ik nog niks anders. En ik ben net afgestudeerd als grafisch vormgever! kan nergens aan de bak.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Tip: wordt lid van een vakbond (bijv. FNV Bouw). Zij kunnen je vast en zeker tips geven bij dit soort situaties. Helaas komen dit soort praktijken voor, zeker in de Bouw. Er is nog een weg te gaan. Maar als je er niets mee doet, dan verandert er ook niets. Ik wens je veel sterkte met het vinden van een passende baan!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heb in 8 maanden al 95 maal gesolliciteerd, iedere afwijzing is omdat er héél veel aanmeldingen zijn en ik pas minder goed in het gevraagde profiel. Ik ben 52 en heb natuurlijk een aardig salaris opgebouwd en dat is in deze tijd het probleem, maar niemand die dat durft aan te geven. Diverse vacatures meermalen terug gezien en zijn dus nog steeds niet ingevuld, maar ik krijg geen kans. at je ook veel leest is dat als ze binnen 2 dagen niets van zich laten horen jij het niet bent geworden, ook een lekkere dooddoener.
      Het blijkt allemaal normaal, maar het tij zal toch een keer keren, kijken wie dan aan het langste eind trekt, maar voorlopig zul je het hier mee moeten doen.
      Iedereen succes met het vinden van een baan, ik blijf in ieder geval reageren op alles wat op mijn weg komt.

      Verwijderen
    2. Blijft over dat het niet normaal is, en een oudere werkeloze kan het vergeten.
      Ondertussen kraait de politiek over andere maatschappelijke problemen en men vergeet
      dat het deze generatie is die aan de wieg van hun carriere heeft gestaan.
      Overigens zijn uitzendbureau,s eigenlijk niks anders dan "uitwassen" van koppelbazen die
      in de loop van de jaren zijn uitgegroeid naar organisaties die elkaar "moordend" beconcurreren op jacht naar geld. Daar past geen oudere ervaren werkzoekende in. Blijft over dat het zeer prijzenwaardig is om de moed niet te verliezen en te blijven reageren.
      Laat het vooral duidelijk en correct weten aan die werkgevers en uitzendbureau,s die misbruik maken van de door hen zelf gecreerde situatie!

      Verwijderen
  12. Ben een werkzoekende vrouw van inmiddels 35 jaar ben al 2 jaar aan het solliciteren en krijg elke keer weer nu op request. Pas niet in het bedrijf of mijn profiel sluit niet aan bij de andere. Op het moment als je er achter aan belt ter verduidelijking kunnen ze niet excact aangeven waar het aan ligt maar wel kunnen ze dan melden dat ik in ieder geval niet ben aangenomen, ja duhhh dat snapte ik zelf ook al wel!! Stelletje flapdrollen zijn het en niets anders. Laat ze vooral al die jongeren & buietnlanders die voor een minimum werken aannemen dan komen ze daar tzt vanzelf wel weer op terug vanwege bedrijfskwaliteiten die sterk zijn verminderd omdat ze enkel willen bezuinigen qua salaris maar daarbij niet kijken naar de kwaliteit van het werk dat afgeleverd word.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. ja we zijn hier in nederland maar een nummertje.
    ik zou namelijk op mijn eigen willen beginnen met n taxi bedrijf , ervaring heb ik ben nu 55 jaar , en dan komt het om mijn bedrijf te willen beginnen zou ik eerst nog eens even 1 1,2 jaar moeten gaan leren, terwijl ik een man van praktijk ben, mede dankzij de nederlandse regering ben ik verplicht om nog verschillende diploma`s a papieren te moeten gaan halen,dacht het niet, ojaa ben ook 35/45 % wao erhulp kan ik vergeten betaal maar alles zelf, alleen waarvan wao en bijstand ?? 1195 euro per maand met vrouw en kind. Kan dus alles VERGETEN.

    met groeten van Chris.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik heb op meer dan 80 vacatures gesolliciteerd en van 75%!!! gewoon geen enkel antwoord gekregen. Ga een uitzendbureau beginnen.. ik was laatst bij accoord uitzendbureau waar 3 mensen achter een bureau zaten. Bij binnenkomst werd mij geen stoel aangeboden..toen ik vroeg om ingeschreven te worden kreeg ik als antwoord dat ik dat thuis digitaal moest doen en ik kon weer gaan. Toch gedaan thuis en gereageerd op een aantal vacatures.. geen enkel antwoord.. das pas makkelijk verdienen..nu snap ik waarom er 1000 uitzendbureaus zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. sinds men het in nederland over crisis heeft gehad enkele jaren terug,gooien veel werkgevers het daarop.dat het allemaal minder is enzo.maar men wil gewoon geen contracten meer geven.ze willen mensen van een jaar of 20 met 10jr ervaring en diploma's,en die weinig tot niks kosten.zelf krijg ik 8 van de 10 keer geen antwoord op sollicitaties,niet erg professioneel vind ik zelf.ik vind nederland steeds minder aantrekkelijk er word helemaal niets voor de welwillende mensen gedaan door de overheid niet en de instanties ook niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ook ik ben een vrouw van 53 jaar, met werkervaring als administratief medewerker, med. P&O, secretariaat en callcenter/klantenservice. Verder heb ik ervaring in de horeca: barmedewerkster, serveerster, med. snackbar en catering. Het blijft gewoon heel moeilijk om aan een baan te komen.
    Mijn man en ikzelf zijn werkeloos, overal krijg je hetzelfde bericht past niet in het profiel of te veel aanmeldingen dus iemand anders is het geworden. Ook wij krijgen vaak geen reactie terug.

    Bij de uitzendbureau's krijg je te horen dat er momenteel geen banen beschikbaar zijn en dat je maar op de site moet kijken en reageren als je iets ziet. Vaak kom ik tegen dat ik een functie zie in de etalage van een uitzendbureau, als je daar dan gelijk op wilt solliciteren blijkt de baan helemaal niet beschikbaar te zijn en is het alleen om de etalage te vullen. HOE DOM IS DAT.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ieder mens geeft zelf perfect aan hoe hij of zij behandeld wil worden. Behandel dan ook een werkgever altijd exact op dezelfde manier zoals hij jou behandeld dan kan hij ook nooit commentaar leveren. Ga er ook altijd vanuit dat de betreffende werkgever op een soortgelijke manier met zijn klanten omgaat. Dit kan van belang zijn bij het adviseren van vrienden, kennissen en familie over de afname van producten of diensten van die betreffende werkgever. Alleen wanneer we allemaal zoveel mogelijk rugbaarheid geven aan deze onbeschofte en soms achterbakse manier van behandelen van mensen, door die betreffende werkgever, zijn wij in staat het tij te keren. Het kaf wordt hierdoor namelijk van het koren gescheiden.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. hmmm zo mag je inderdaad zeker niet behandeld worden. Ik ben nu 2 weken aan het solliciteren en heb wel al een nieuwe baan! Toch ben ik ervan overtuigd dat het een stukje ligt aan je eigen instelling en doorzettingsvermogen! want als ik het kan kunnen jullie het ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. zijn er nog goede werkgevers dan, volgens mij niet ze denken alleen aan maar zichzelf net zoals ze dat van ons zeggen.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Denk dat we allemaal in hetzelfde (economische) schuitje zitten. Echter een beetje wellevendheid is wel op zijn plaats. We dienen ons wel te realiseren dat onze sollicitaties vaak door mensen van in de 30 jaren oud , behandeld worden en daar zal de kneep zitten, Toch? Hebben die mensen wel begrip voor de situatie van oudere werkzoekenden. Laatst was ik in Leiden, waar ik in het centrum mensen zag die een bord warm eten kregen aangereikt uit de auto, geweldig initiatief, maar het doet mij wel denken aan de oorlogsjaren en de armoe daarna. Gaan we daar weer heen? Dat kunnen we toch niet goed vinden. Mensen we moeten weer de barricaden op en ons maar niet laten piepelen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. goedemiddag , ook wil mijn ervaring delen ik ging bij AH solliciteren terwijl ik een heel ander cv met een beter niveau heb, toch besloot ik ervoor te gaan , tijdens een eerste gesprek kreeg ik dingen beloofd die bij een tweede gesprek in een ruk niet meer klopten en van tafel werden afgeveegd, take it or leave it zogezegd, ik zou smorgens om half zeven het filiaal elke dag met zo'n machine moeten schoonnmaken en de andere 20 uur in de bakkerij bijspringen in de lunchpauze, maar ineens kwam er een addertje tevoorschijn, ik moest een competitiestrijd aangaan met een ander, en dan werd bekeken wie het hardst zijn best deed, en wie dat werd die kreeg een tijdelijk contract, ik had echter een heel ander gesprek gehad en heb afgebeld, wie denken ze nou dat ze zijn de kruidenier die op de kleintjes let? ja ja over jou rug, gelukkig vond ik iets anders ook al was het dan tijdelijk daar werd ik als mens behandeld en niet als een nummer zoals bij AH

      Verwijderen