vrijdag 28 december 2012

Sollicitatieverhaal


Beste mensen, ik ben man, gehuwd en nu 2 jaar werkloos, ik sta overal ingeschreven als werkzoekend en altijd druk bezig met solliciteren. Helaas heb ik na al deze moeite nog geen baan. Ik denk (en dat mag ik niet hardop zeggen) dat het komt omdat ik 59 ben. Ik heb een technisch MBO-niveau. Als ik in mijn niveau solliciteer krijg ik als antwoord dat ik niet in het profiel van de functie pas. Als ik lager in functie solliciteer, word ik ook weer afgewezen omdat ik dan te hoog niveau heb en teveel geschoold ben. Het re-integratiebureau hielp ook niet. Nu is mijn werkcoach van het UWV op vakantie en dan komt er een ander en zij heeft meteen voor mij een baan. Ik moet ongeschoold koerierswerk gaan doen voor minimumloon.  Ik moet dit aanvaarden, anders stopt het UWV mijn WW-uitkering. Maandag a.s. heb ik hierover mijn sollicitatiegesprek en van deze UWV-vrouw mag ik daar niet gaan mekkeren.  En ja, het UWV vult mijn minimum aan tot WW-inkomen, maar wat er na mijn WW-periode gaat gebeuren is duister en wordt niet over hoe-hoog-het-inkomen-dan-is gesproken. Dit is Nederland ten top anno 2012; zullen er na de a.s. verkiezingen veranderingen komen? 
Is er dan niemand die mij echt kan helpen?
Bij banenmatch zijn mijn gegevens bekend.

58 opmerkingen:

  1. Volgens Rutte 'Loont' arbeid.
    Volgens het UWV is alle werk passend na verloop van tijd.

    Beiden hebben lak aan Uw situtie. Immers, de denkwijze achter dit alles is : als we maar van U af zijn, en u weer belastingcentjes genereert.

    Baangaranties "op niveau" zijn er naar mijn weten nog nooit geweest. Helaas. Ik heb er ook mee te maken. Eens kijken hoe lang dit drama nog zal duren. Ben 't na een paar jaar beu aan het raken, deze manier van werken en af en toe uitkering trekken. Straks bijstand... dat is helemaal een vetpot (volgens de werkende mensen/bazen).

    Ik heb 1 geluk.. Geen eigen huis.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Als je al twee jaar werkeloos bent dan wordt je salaris niet aangevuld tot je WW. Dan geld het volgende Je krijgt je salaris gewoon uitbetaald en 70% van je bruto salaris wordt afgetrokken van je bruto WW. Bij elkaar mag dat niet hoger zijn dat het salaris waar je ww op was gebasseerd. Ook kan je een doelgroep verklaring aanvragen bij de UWV zodat je baas korting kan krijgen.

    Dan als je weer werkeloos wordt geld niet 70% van je laatste verdiende salaris maar 70% van het salaris waarmee je in de ww kwam. Aangenomen dat je 55 was of ouder toen je voor het eerst de WW in kwam.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Join the club. Op deze leeftijd geld de garantie-dagloon regeling. Stel dat je met het salaris van courrier net rond kunt komen dan schuift je WW-TIJD op; alles is beter dan bijstand.
    Voor u geld de IOAW-regeling, dan hoef je niet je huis op te eten en krijg je geen vermogens chack, maar misschien verzinnen ze in Den Haag ook weer wat op.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi,zit in hetzelfde schuitje, ben 52 en als CV een op een aansluit krijg je een vage afwijzing.
      Na 350 sollicitaties blijf je gewoon doorgaan, heb nog de pech dat ik netjes getrouwd ben, dus 32 jaar gewerkt en dan krijg je ineens niets meer.
      Maar ach dat is Nederland, je helpt opbouwen en moet tot je 67ste werken, maar na je 40ste ben je al afgeschreven.

      Verwijderen
    2. Zie mijn reactie onderin. Een leven lang werken, dan laag inkomen..Het kan ook echt anders. Bel me gerust op. Sinds 1993 leren slimmer geworden 0622798910

      Verwijderen
    3. Ik heb dit precies het zelfde ik ben 54 jaar en al meer dan 30 jaar salarisadministrateur 5 jaar geleden stonden de werkgevers in de rij voor mij en nu past nergens mijn profiel te oud dat is zeker ik heb een keer mijn CV veranderd dat ik de leeftijd van 25 had en prompt ik werd overal uitgenodigd er is best wel genoeg werk maar het is gewoon de leeftijd.

      Verwijderen
  4. Herkenbaar.........
    Hoe zeg ik het in woorden....
    In het verloop van de jaren werden mijn rokken langer en mijn contracten korter
    Nu werkeloos, wordt niet meer terug gebeld
    Nog 1,5 jaar en dan bijstand?
    Ik heb niet voor dit kabinet gekozen, jullie?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het ligt niet aan het kabinet. Iedere baan is hetzelfde. Je werkt, wordt oud, blijft blut, laag pensioen. En je wist dat al jaren :-). Wordt slimmer en leer geld verdienen. 0622798910

      Verwijderen
    2. Tja, ik heb dan toevallig wel weer voor dit kabinet gekozen dwz, voor de PvdA.
      Ik wist en weet ook dat in ons Nederland altijd een compromissen-kabinet samengesteld gaat worden dus ach... Bovendien overschat ik de kundes van de dames en heren politici niet overdadig hoog in. Ook zij moeten maar roeien met de riemen en vooral kennis , die voorhanden is. Wat deze jongens en meisjes nu echter wél heel goed zouden kunnen doen is betere wet-en regelgeving afspreken mbt. bv. leeftijdsdiscriminatie en zo meer.
      Want een uitzendsalaris is en blijft hetzelfde voor een 21-jarige en een 56-jarige nml. 9 euro en een beetje (als je geluk hebt want het kan zelfs voor minder) bruto.
      Die nieuwe wet-en regelgeving vergt dan wel weer wat organisatorische aanpassingen want er moeten dan ook nieuwe en of uitgebreidere controlemechanismen op los worden gelaten.
      En dat betekent wel meer arbeidsplaatsen maar dus ook meer overheidsuitgaven om dit alles te bekostigen . En och ja, wat was dáár ook alweer mee ?
      Dat geld is er dus niet en komt er ook nooit want we willen met z'n allen niet in 'Orwelliaanse' toestanden leven.
      Ik mag derhalve dan toch hopen Wies dat jouw rokken dan misschien wel langer worden , maar toch zeker niet minder mooi.
      En op naar het nieuwe jaar dan maar weer.
      J.D.

      Verwijderen
    3. Tja, dat weet je wat betreft het kabinet, concessies.

      Loze opmerking "Het ligt niet aan het kabinet. Iedere baan is hetzelfde. Je werkt, wordt oud, blijft blut, laag pensioen. En je wist dat al jaren :-). Wordt slimmer en leer geld verdienen" zeker weer iemand die 1 of ander produkt verkoopt. Als het allemaal zo was met jullie mooie verhalen had je geen 550.000 werkelozen en hadden we het allemaal goed.

      Verwijderen
    4. Hoe is het jullie vergaan in de afgelopen jaren?

      Verwijderen
  5. Ik ben nu 55 jaar en sinds vorig jaar werkeloos. Na twee keeloperaties vonden mijn werkgevers het niet nodig om mijn jaarcontract te verlengen. Heb tot augustus in de ziektewet gezeten. Ik heb daar langer als een jaar gewerkt. De eerste drie maanden met behoud van uitkering. Dat stond de heren wel aan. Maar mijn beroep is klantenservice/callcenter medewerkster dus die operaties waren niet fijn. Ben nu sinds augustus weer werkeloos. Wat mij opvalt is dat het Uwv een reistijd hanteert van 1 1/2 uur. Bij veel sollicitaties is 45 minuten reistijd al te veel.Of ik voldoe met meer dan 25 jaar ervaring niet aan de eis. Ook ik kom veel vacatures waar ik op afgewezen ben vaker tegen. Ook krijg ik de meest waanzinnige vacatures via Mijn Uwv binnen. Van Turkije tot Berlijn. Daar ga ik niet aan beginnen. Heb een huis met man en mijn dieren. Ik merk dat mijn leeftijd me in de weg zit ook al zullen werkgevers dat niet hardop zeggen. Hoop toch nog een leuke baan te vinden. Ik blijf positief denken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoe is het jullie vergaan in de afgelopen jaren? info@partnervof.nl

      Verwijderen
  6. Het kan nog erger . Na mijn WW periode van het UWV , kwam ik in IOAW terecht vanwege mijn leeftijd ( 62 jaar ) .Deze uitkering wordt door de gemeente verzorgd . Die hebben piranjas in dienst die contact
    hebben met slavendrijvers . Je wordt gebeld dat ze een werk voor je hebben ( onbetaald ) en je morgen op gesprek moet gaan . Donderdag op gesprek en vrijdags aan de slag . Alleen bij het gesprek gaf ik aan vier dagen te willen werken, wat achteraf gezien een denkfout was . Nu probeer ik dit terug te draaien , van vier naar drie dagen , maar na drie gesprekken nog steeds niet gelukt . Nu wordt ik uitgemaakt voor een profiteur die van de gemeenschap leeft , en die niet wil werken .

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, ook ik zit in dat zelfde schuitje. Ik ben bijna 62 en heb er meer dan 40 jaar werk opzitten. Dit komt omdat de schooltijd ook als werktijd werd aangenomen. Ben engineer van beroep maar zit nu al enkele maanden in de IOAW.
      In januari krijg ik een gesprek voor concierge om te werken in de avonduren en weekends, met betaling voor 20 uur. Dus de gemeente hoeft dan minder uit te betalen, maar ikzelf schiet er niets mee op. Mijn werkcoach is nog jong en wil perse hebben dat ik het werk aanvaard. Overdag heb ik vrijwilligerswerk op een VMBO-school wat ik erg fijn vind om met de jongeren te werken, maar wel onbetaald, alleen een vrijwilligersbijdrage.
      Ik wens alle mensen die in dit zelfde schuitje zitten heel veel sterkte in het nieuwe jaar, want er komt heel wat op ons af waar wij niet schuldig aan zijn en wat wij niet hebben veroorzaakt. Maar de man met de pet lost het wel op voor de man met het boord.

      Verwijderen
  7. Het is in deze tijd zeker niet gemakkelijk een passende baan te vinden. Ik was ook werkeloos en te weinig ervaring als manager, wat ik drie jaar had gedaan. Helaas is 3 jaar te weinig als je rond de 50 bent, en te hoog geschoold voor andere banen. Uiteindelijk heb ik voor 7 uur per week een zeer laag betaalde baan genomen bij een bedrijf waar ik graag wilde werken. Daar heb ik intern gesolliciteerd naar een baan wat ik leuk vond. Ik verdien niet zoveel als voorheen, maar heb wel een geweldige baan. Ik weet dat het erg moelijk is en ik heb ook de nodige tegenstand van het UWV ondervonden. Je mag niet studeren, je mag geen vrijwilligerswerk doen, alles wat kan helpen om een baan te krijgen werken ze tegen. Zelfs als je alles zelf betaalt! Dan maar liegen en je eigen gang gaan, dat levert dan uiteindelijk toch een baan op. Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Inderdaad, ik word gekort op mijn uitkering omdat ik een opleiding doe in de avonduren. Ik betaal het zelf. Ik volgde deze opleiding al voordat ik werkloos werd en ik werkte gewoon fulltime.Ik ben dus gewoon 40 uur beschikbaar voor de arbeidsmarkt maar ik had geen toestemming aan het UWV gevraagd om deze opleiding te doen. Nee natuurlijk niet, ik deed het gewoon in mijn vrije tijd en ik weiger ook om die toestemming te vragen. Moet wel allerlei cursussen volgen van het UWV waar ik niets aan heb en die niets opleveren, zodat zij bij het UWV aan het werk blijven.

      Verwijderen
    2. Hoe is het jullie vergaan in de afgelopen jaren? info@partnervof.nl

      Verwijderen
  8. Ook 55 en inmiddels IOAW
    Pech, eigen huis, hoezo niet opeten?
    Hoe moet je dan de hypotheek betalen, dat kan niet.
    Huis verkopen, woning huren,en huurtoeslag aanvragen is de enige mogelijkheid.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee je moet leren geld verdienen! 0622798910

      Verwijderen
    2. Hoe is het jullie vergaan in de afgelopen jaren? info@partnervof.nl

      Verwijderen
  9. Ik ben een alleenstaande vrouw van 56 en inmiddels 1,5 jaar werkeloos. Als ik heb gesolliciteerd krijg ik binnen 3 dagen een e-mail van de betreffende werkgevers (ALS ze tenminste nog het fatsoen hebben om je af te wijzen, meestal hoor ik niks) dat ik niet in het profiel pas, te lang uit het arbeidsproces ben, mijn profiel niet aansluit, blablabla. Vaak ook nog de email beginnend met Geachte heer!!! Hoe dan ook, ik heb het idee dat de werkgevers eerst je cv checken op leeftijd en je daarna zonder pardon afwijzen. Ik ben gaan solliciteren onder mijn niveau, dan ben je weer overgekwalificeerd.
    Schrijf ik me in voor de tweede ingeplande Inspiratiedag 55+ in Utrecht (de eerste was volgeboekt), gaat die niet door i.v.m. bezuinigingen. Wil ik omscholen (3 dagen stage, 1 dag naar school). Nee, kan niet, het UWV zegt dat ik dan 1 dag beschikbaar ben voor werk en voor die ene dag een uitkering krijg. Daar kan ik zelfs niet voor in een doos wonen.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Geachte Werkzoekenden,

    Als we nu met zijn allen een sociaal profiel aanmaken en dan gezamelijk solliciteren op de echte vacatures en niet op al dat nepgedoe,
    Dit wordt waarschijnlijk een van de grootste groepen op sociaal en werkloos media met een kans dat een van onze leden wel aan het profiel beantwoord.

    Sommigen vinden wek via dit gezamelijk profiel. Daar we allen lid zijn wordt ons netwerk groter en kennen we leden in bedrijven.

    Wie helpt mee dit verder uit te bouwen?

    Mijn leeftijd nu 53, bijna jaar werkloos.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bel me gerust als je ook zonder baan geld wilt verdienen, 0622798910

      Verwijderen
    2. Wat zijn dan de echte vacatures en wat is het nepgedoe?
      Als je me daar antwoord op kan geven wil ik ook graag meedoen aan dat gezamelijk profiel.

      Verwijderen
    3. Hoe is het jullie vergaan in de afgelopen jaren? info@partnervof.nl

      Verwijderen
  11. Beste mensen, ik heb jullie verhalen gelezen. Als jullie serieus verder kijken, en zien dat elke baan zo eindigt (blut, oud en versleten) kom dan eens praten. Sinds 1993 leren we mensen om geld te verdienen zonder een baan! Leef zoals wij doen. 0622798910

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. klinkt stoer, geef eens een voorbeeld.

      Verwijderen
    2. Volledig mee eens, geef eens een concreet voorbeeld. Aan raadspelletjes hebben we niets.

      Verwijderen
    3. Ik was ook wel benieuwd .. Jammergenoeg wordt er niet opgenomen als ik bel.

      Verwijderen
    4. Met andere woorden gewoon warme gebakken lucht meer niet.

      Verwijderen
    5. Jaaaaaaaaa helemaal mee eens !!
      Voorbeelden graag !

      Verwijderen
    6. Vertel Woutertje, ik ben erg benieuwt!!!!
      Verras mij en alle anderen!!!!

      Verwijderen
    7. Ja, laat eens horen hoe, alleen een telefoonnummer geeft niet meteen vertrouwen. Dat geeft een wazige indruk dat het gaat om iemand die verdient aan de elende van anderen.

      Verwijderen
    8. Martin,
      Geweldig spul he die AMWAY home products. Kijk mensen zo werkt het. Ik vertel jou dat jij iets moet kopen op mijn webpage(is dus AMWAY) Ik krijg dan een % provisie. Als ik jou dan ook nog zo gek krijg dat jij voor een 'klein bedrag' ook een webpage koopt van AMWAY, krijg ik daar ook weer provisie van, inclusief de verkopen die jij doet. En dat gaat zo'n 4 of 5 lagen naar beneden.
      kijk dat heet dus een piramide verkoop. En let op dames en heren, AMWAY producten zijn door deze manier van verkoop, alleen via internet 99% te duur!!!!

      Maar het gaat blijkbaar niet zo goed met de zaken, want Martin heeft sinds begin december een leuk huisje te huur staan.

      Dit is net zo iets als ACN! Ook een tent die je probeert te strikken. Hoge verkoopcijfers... bla bla bla en voor je het door hebt probeer je iemand een energie leverancier aan te praten.


      NIET INSTINKEN

      Verwijderen
    9. Goedemorgen.je aannames zijn voortgekomen uit je mening, je vooroordelen. Geeft niets.ons 2de huis stond inderdaad te huur.
      Dhr. Anoniem belt zeker ook anoniem?heb normaal nooit gemiste oproepen.en waarom zou ik Niet opnemem...ik weet immers niet wie er belt..zou gek zijn dus als ik niet ga opnemen...
      Ik laat jullie allemaal graag verder in de handen van deze adviseurs. Behalve als je slimmer bent en snapt wie hier last heeft van te weinig kennis

      Verwijderen
    10. Hoe is het jullie vergaan in de afgelopen jaren? info@partnervof.nl

      Verwijderen
    11. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

      Verwijderen
  12. Zal wel een soort piramide-verkoop zijn, klinkt leuk, maar alleen de bovenste verdient hieraan!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. alle bovenstaande verhalen komen me bekend voor!is triest genoeg!en dan bij bijna alle verhalen commentaar van een afkeur Mark rutten die zegt dat het aan jezelf ligt!!
      Ga elders menssen lastig vallen aasgier als je niet met voorbeelden komt!

      Verwijderen
    2. meneer de beterweter runt amway..soort piramide spel opzet

      Verwijderen
    3. Hoe is het jullie afgelopen jaren vergaan?

      Verwijderen
  13. Deze "meneer" speelt inderdaad een vies spelletje over de rug van een ieder, als je zijn naam aanklikt krijg je de melding dat hij pas iets deelt met je als je in zijn "kring" zit. Wat blijkt, er zitten alleen portugezen in zijn kring die op hun beurt ook weer portugezen in hun kring hebben zitten.
    Jammer dat onze regering deze mensen niet aanpakt maar enkel de mensen die buiten hun schuld om werkeloos zijn geworden, net of dat deze criminelen zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zo, zo, fijn dat de kenners zich al hebben laten horen.de mensen die schelden,veroordelen,kwetsen en zogenaamd precies weten hoe het zit.
      Ik kan niet anders dan jullie veel sterkte toewensen als dit soort mensen je raadgever is. Nogmaals...als je wilt weten hoe het werkt dan bel je me.luister je naar de 'kenners', dan zoek je gewoon verder naar een baan. Simpel

      Verwijderen
    2. Ik kan het niet laten om hier nog even toch iets persoonlijker op te reageren. Meneer Anoniem.. u post alleen anoniem? u belt ook anoniem en u waagt het om te schrijven dat u op mijn profiel (een haast lege google-account) hebt gezocht en niets kon vinden. Ik neem aan dat uw ontslag de schuld van uw werkgever was? Ik ben goed te vinden zelfs mijn telefoonnummer staat erbij.... Amway is al 54 jaar een zeer goede mogelijkheid voor mensen die risicoloos en met geld -terug-garantie een bedrijf willen opbouwen. Toegelaten in meer dan 100 landen, en ieder jaar groei en de mensen die er over zeuren staan alleen tegenover miljoenen mensen die er enhousiast over zijn... De bovenste verdient niet automatisch het meest (zoals in uw vaste baan wel het geval is.... uw baas?) en wanneer we u zouden helpen, met onze tijd en kennis om uw bedrijf succesvol te maken, waardoor u 4000 euro verdient, dan verdien ik daar maximaal 800 door. Dus klaag maar raak.... je zal maar iemand hebben die je gaat helpen en zijn ervaring in jouw toekomst steekt... Nee, dan beter een baan denk ik voor u. u steekt uw tijd in het bedrijf van uw baas, en hij gaat fijn op vakantie en u kan fijn klagen. Zo heeft iedereen gekregen wat hij zelf het liefste wilde. Bellen? 0622798910

      Verwijderen
  14. Ik ben 46 en ook aan het solliciteren maar ik krijg ook hetzelfde antwoord
    uw profiel past niet in de functie, en een andere dooddoener is u heeft te weinig ervaring.
    Bullshit, heb ruim 20 jaar ervaring in het grafische vak, zeg gewoon dat ik te oud ben.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoe is het jullie vergaan in de afgelopen jaren? info@partnervof.nl

      Verwijderen
    2. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

      Verwijderen
  15. Er is tegenwoordig veel leeftijd discriminatie wat niet mag!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hoi,

    Ik ben 39 en eigenlijk ook al te oud voor de arbeidsmarkt, een ww uitkering ontvang ik al niet eens meer. Na ruim 600 sollicitaties en de nodige reacties ben ik de afgelopen 2 jaar 8 x op gesprek geweest. Vaak krijg ik dan te horen dat ze me graag willen hebben maar dat op het laatste moment een interne kandidaat zich heeft aangemeld waardoor ik weer verder op zoek moet. Ik ben zelf ook hoog opgeleid en heb enorm veel ervaring, maar vaak ben ik te oud, lees te duur. Ik zeg tegen elke baan die op mijn pad komt ja, al is dit maar voor een periode van 3 weken en verdient het bijna niets. Nu heb ik niets, ik blijf doorgaan, ga zelfs weer studeren al is het alleen maar om nog meer kennis op te doen en om eventueel als stagiaire ergens binnen te komen. Ik hoop dat de regering ooit eens geld in zijn eigen landje gaat investeren. Ik zou willen dat het voor iedereen goed was. Helaas gaat dit niet op. Ik wens u allen veel succes met het vinden en vooral het doorzetten naar een baan!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoe is het jullie vergaan in de afgelopen jaren? info@partnervof.nl

      Verwijderen
    2. Hoe is het jullie vergaan in de afgelopen jaren? info@partnervof.nl

      Verwijderen
  17. Ja mensen ook ik zit in het zelfde schuitje ben bijna 56 heb 32 jaar ervaring als chauffeur waarvan 28 internationaal heb 3 jaar geleden ontslag gekregen dus me zelf aanmelden bij het uwv waar ze me met hele grote ogen aankeken dat ik daar nog niet ingeschreven stond ( en het ziet er zwart van het volk en niet omdat het er zo druk is) en dan word je ook nog geholpen door een hoofddoekje ook kreeg ik een werkcaoch en kon ik me omscholen tot rij-instructeur eerst tot personenwagen-instructeur daarna naar vrachtwagen-instructeur met daaraan vast een halfjaar werkcontract intussen gaat dat opleidings instituut failliet duurt het een half jaar voordat je weer verder kunt met je studie en dat halfjaar contract kreeg ik ook niet meer en ook rij-instructeur vrachtwagen was van de baan want het potje was leeg en rechtbijstand krijg ik ook niet ik ben iontussen gescheiden en wil een nieuw leven opbouwen met een vriendin waar ik veel ben en die vriendin die moet me maar onderhouden want die heeft een baan van 24 uur in de zorg ik kan beter crimeneel worden want die hoeven hun hand maar op te houden en die krijgen gewoon wel een bijstand uitkering maar ik ben dus ook aan het solliciteren gegaan eerst als rij-instructeur (daar was werk genoeg in volgens de werkcaoch ja als je ervaring hebt misschien wel maar zonder ervaring lachen ze je nog net niet uit als je solliciteerd dus(na honderde sollicitatie) me zelf maar ingeschreven bij div uitzend bureaus als nationaal chauffeur en kan nu af en toe werken als oproep chauffeur maar dat is nu met de feestdagen ben benieuwd wat het na de feest dagen gaat wordenen ik heb gelukkig ook niet op dit kabinet gestemt en mijn liefde voor het vaderland is ook voortaan ver te zoeken

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hier ook zo, n ellende werkgever failliet ,3mnd zonder geld gezeten,omdat de werkgever nog geen faillissement had aangevraagd. ja hier in Nederland 3 mnd zonder geld! Nu een ziektewet uitkering gaat omgezet worden in WW ik heb een knieoperatie achter de rug oedeem in de benen en een versleten schouder. Maar ik heb jaren in de horeca gewerkt sociale hygiëne alle opleidingen t/m mavo niveau gehaald,,,,,,ik kan misschien wel in een koekjes fabriek of elektronica fabriek elektronica op een plaatje liggen en de ander vast lassen, weet je ik vraag er allemaal niet om!!!! Het lijkt wel of ik voor gestraft word. Het gaat echt niet goed in Nederland e inderdaad bij elke sollicitatie ,,,,,sorry we hebben voor een ander gekozen ik ben een alleenstaande vrouw van 52 ik kan het schudden

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Over 3 maanden zitten mijn 3 jaar WW er ook op. Meer dan 1000 x gereageerd op vacatures.
    Ik, man, 54 jaar en meer dan 30 jaar werkervaring in ICT software ontwikkeling.
    Ongeveer 30% heeft de moeite genomen om meer dan alleen een bevestiging terug te sturen.
    En wat staat er dan in die 30%?
    een kleine bloemlezing:
    U voldoet niet aan het door ons voor ogen staande profiel (120 keer)
    Uw opleiding sluit niet aan bij de door ons geboden functie (90 keer)
    U woont te ver weg (80 keer)
    Uw woonplaats is volgens ons systeem meer dan 1 uur rijden bij ons kantoor vandaan, dat vinden wij niet acceptabel (1 keer)

    Nodigen wij u uit voor een gesprek (11 keer)

    Na deze 11 gesprekken ook 11 afwijzingen ontvangen.
    En ja, ook hier weer profiel/opleiding als grootste struikelblok. Ik dacht toch dat als bedrijf blij zou zijn als iemand met 30+ ervaring waarvan 10+ als Project manager, bij je kwam solliciteren voor een functie.... Maar nee, HBO en 30 jaar ervaring is blijkbaar meer een afknapper voor ze. (of zouden ze toch schrikken van mijn oude kop?)
    Nou ja, morgen begint er een nieuw jaar en laten we er met zijn allen wat moois van maken. Voor iedereen hier: De ALLERBESTE wensen voor 2013. Dat we maar snel die baan vinden waar we al jaren van dromen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. U ook de beste wensen! En een eigen bedrijf opzetten met uw kennis, is dat misschien iets? Klein beginnen...in ieder geval sterkte!

      Verwijderen
    2. Hoe is het jullie vergaan in de afgelopen jaren? info@partnervof.nl

      Verwijderen
    3. Hoe is het jullie vergaan in de afgelopen jaren? info@partnervof.nl

      Verwijderen