maandag 29 april 2013

Sollicitatieverhaal van de dag




Het probleem met afkeuring is, dat ze de medische kant niet eens bekijken, maar hoeveel je ten opzichte van je voormalig salaris, je nu met je beperking kunt verdienen.

Zelf ben ik sinds februari 2012 werkloos, heb ongeveer 125 sollicitaties gedaan en op 1 na bij alle een vage afwijzing gehad, zoals u past niet in het profiel of wegens overweldigende belangstelling hebben wij een keuze moeten maken, helaas bent u niet bij de laatste selectie terecht gekomen. De enige positieve reactie kwam uit Emmeloord, waar ik dan ook heen zou gaan op 1 oktober vorig jaar.

Op de bewuste dag gewoon opgestaan niets aan de hand, de honden uitgelaten, mijn jongste kleinzoon was er zoals elke maandag morgen, rond een uur of tien een gigantische pijn in mijn borst, ik dacht ga even liggen, maar kreeg steeds meer pijn die doortrok tot in mijn onderkaak. Mijn vrouw dokter gebeld, die stuurde direct een ambulance, bleek dat ik midden in een hartinfarct zat. Direct met de ambulance naar Amsterdam, daar onmiddellijk gedotterd, 1 kransslagader zat volledig dicht. Mijn vrouw had mij bij de W.W. van het UWV ziek gemeld, na 3 maanden kwam ik in de ziektewet terecht, heb tot mijn eerste oproep regelmatig contact met een medewerker van het UWV in Almere gehad.

Toen naar Almere voor mijn eerste oproep, bij de controle dokter, ben daar samen met mijn vrouw geweest, met de controle dokter een plan van aanpak gemaakt waarin is afgesproken dat we de volgende controle in juni bij de cardioloog zouden afwachten omdat ik dan ook een fietstest moest doen, en we dan ook wat meer inzicht in mijn conditie zouden hebben. Door het infarct is een deel van mijn hart achterwand en hart bodem beschadigd, ik ben dus ongeveer 25% vermogen kwijt. Wat schetst mijn verbazing, ik krijg een oproep van de re-integratie medewerker om langs te komen om te kijken wat voor werk ik kan doen, want de controle arts heeft mij belastbaar voor arbeid verklaard, ZONDER enig overleg met mijn Cardioloog of huisarts, zoals in samenwerking met de Hartstichting is afgesproken, en dat hij in mei een herbeschikking zou doen, ik weet waarop hij die wil baseren, aangezien ik in juni pas in het ziekenhuis moet komen.

Heb tegen de beslissing van de controle arts bezwaar aangetekend, nu afwachten wat zij daar mee gaan doen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten