donderdag 11 april 2013

Sollicitatieverhaal van de dag




Ik ben 42 en heb een omscholing tot doktersassistente gedaan, voor alles CUM LAUDE geslaagd maar om mijn papiertje te halen moet ik nog een stage lopen. Ik kan nergens een stageplaats krijgen en ben al anderhalf jaar aan het solliciteren hiervoor! ( hebben allemaal wurgcontracten met het reguliere dagonderwijs )

Daarvoor heb ik MAVO D niveau en een MBO opleiding afgerond ( MBO facilitaire dienst ) Ik heb verschillende certificaten behaald zoals HACCP en "gastvrijheid in de zorg" maar meer dan een poetsbaantje zit er niet in omdat ze alleen maar HBO opleidingen willen zien. En de Hbo’ers pikken de baantjes in die eigenlijk voor de Mbo'ers bedoeld zijn.

Ik werk nu parttime als Alpha poetshulp in de thuiszorg en moet daarvoor ook nog zeker op mijn blote knieën vallen van dankbaarheid volgens het CWI?! Intussen solliciteer ik me een slag in de rondte voor een andere parttime baan en een stageplaats maar ik kom nergens aan de bak!! Of er hebben er meer dan 500 gesolliciteerd op dat ene baantje, of je kop staat hun niet aan, of ze willen een jong en vooral goedkoop grietje hebben, of een jong fake sexy blondje met een grote bek dat zich wel via een "andere" weg omhoog weet te werken etc.

Ik werk me kapot, heb me kapot geleerd ( overigens opleiding uit eigen zak betaald ), verzorg mijn gezin en ik verdien heel weinig. Niemand die je kan helpen. Om moedeloos van te worden! Mensen die zéér gemotiveerd zijn om zich te verbeteren maken dus ook al geen schijn van kans in dit land. Höbs te je al gesjreve? 1000000 bréve! 42 jaar en nu al afgeschreven!....Zo zit dit hypocriete k*tlandje met zijn k*tregels en k*t bezuinigingen in elkaar. En de hoge heren/dames lachen zich rot. Komen ze niet in de coalitie gaan ze ineens een gezinnetje stichten en zes jaar lang wachtgeld trekken. En ze voeren verder geen ene flikker uit! En het koningshuis maakt intussen allerlei snoepreisjes op kosten van de belastingbetaler en ze hoeven zelf geen belasting te betalen! ( over profiteren gesproken ) Het duurt niet meer lang en we komen ook in aanmerking voor de voedselbank...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten