dinsdag 16 april 2013

Sollicitatieverhaal van de dag



Ik begrijp deze meneer helemaal. En gewoon even als zzp-er beginnen is ook niet voor iedereen weg gelegd en daarnaast moet je dat willen. Ik heb zelf enige tijd voor het UWV gewerkt en ik heb gezien hoeveel zzp'ers er ook weer terug keren, allemaal die het onderschatten!

Ik ben zelf nog vrij jong (33), maar ook ik ervaar dezelfde problemen. Je past niet in het team, we zoeken schoolverlaters, dit werk is onder jouw niveau, we hebben een geschiktere kandidaat. Vergeet niet dat op die ene vacature, honderden sollicitanten reageren, wat maakt jou opvallend tussen die honderden??

Er hoeft maar een kandidaat te zijn die net 2 seconden sneller typt en dan ben ik al niet meer geschikt in principe. Vroeger waren uitzendbureau's nog een goed hulpmiddel, tegenwoordig, krijg je van een bezoek aan een uitzendbureau meer depressie dan hulp en of inspiratie. Beter nog, voorheen was ik bang dan ik nog geen week vrij zou hebben tussen mijn baantjes en nu hoop ik uberhaubt nog eens van ze te horen! (en ja, ik houd zelf contact met ze, maar dat is niet mijn punt ;-)) Ik kan je alleen maar, net als mijzelf veel sterkte wensen en hopen op betere tijden. En probeer inderdaad op e.o.a. je te onderscheiden van alle sollicitanten, al is het maar, dat jij je brief persoonlijk komt brengen, daar waar anderen hem mailen. Zo heb ik een videopresentatie, het brengt ook geen wereld van verschil, maar ze herinneren mij wel ;-) één keer heeft het zelfs de doorslag gegeven. Ik snap dat je nu ontevreden bent, maar geef niet op, want met opgeven komen we er ook niet helaas.... Succes nogmaals!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten