dinsdag 23 april 2013

Sollicitatie verhaal van de dag





Ik was 41 toen ik zonder werk kwam te zitten.
Op 2 weken na (van de bijstand af na 2 jaar WW) iets aangeboden gekregen wat brood op de plank genereerd.
Maar daar is dan ook alles mee gezegd.
614 sollicitatie briefen verzonden en op 42 een reactie gehad en in totaal 4 uitnodigingen voor een gesprek.

Ik sluit mij volledig aan bij de opener van deze frustrerende brief over de minister.
Maar zeg nou zelf, de minister heeft een voorbeeldfunctie en komt na de verkiezingen in 2 weken tijd maar liefst 3 keer zijn belofte niet na. (kiezersbedrog). En onze jongeren doen daarom precies het zelfde: hebben lak aan alles en doen dingen die ik niet in mijn opvoeding heb mee gekregen als dat dat niet mag of niet netjes is.
En nou juist DIE jongeren hebben een baan.
Het is de omgekeerde wereld (lees Nederland.
De rijken worden rijker en de armen worden armer.
Minister president heeft een rijk gevulde portemonnee, dus die hoeft zich niet zo'n zorgen te maken.
Wij wel, want we willen graag werken en het liefst met resultaat.
Nu de minister president nog.

Heb gesolliciteerd op een functie die ik al 15 jaar uitoefen. Kreeg als afwijzing u bent niet geschikt voor de functie. Ik ben 58 jaar heb een CV van 3 pagina's incl. HEAO. 
Ik heb telefonisch contact opgenomen met het bedrijf en gevraagd waarom ik niet ben geselecteerd met mijn kennis en kunde van 15 jaar. Toen was het stil. Ik zei verder leeftijd discriminatie mag niet, maar is wel goed door jullie verpakt. Zeg niet dat ik niet geschikt ben maar zeg dat de keus niet op deze of gene is gevallen. Ze waren stomverbaasd.
Ik heb het bedrijf in de gaten gehouden en tot mijn stomme verbazing hebben ze iemand aangenomen van nog geen 30 jaar, dat uit een heel andere branche komt. Dat is treurig. Heb een SOLLICITATIE PLICHT, terwijl het een publiek geheim is dat 40 + al TE OUD is.
Heb aan het UWV gevraagd waarom. Ja, dat moet...anders raakt u uw WW kwijt. Zelfs als caissière wordt je niet aangenomen als je de 40 bent gepasseerd. Dit is pas treurig. Ik houd van kennis overdragen maar zo schiet het niet op. Men investeert liever in dure interne opleidingen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten