donderdag 25 oktober 2012

Beroepsverhaal

Voor mijn eerste baan na mijn studie zat ik bij een bureau waar ik tijdens
mijn studie al werkte, dus ze kenden me al. Maar nu zat ik te praten voor de
functie van Projectleider, toch wat steviger dan wat ik daar eerder deed.

De twee directeuren keken elkaar aan, en de een -Leonard- vroeg de ander
-Richard-; "Kan de vis tevoorschijn komen?" en Richard vond dat dit kon.
Hij ging naar een andere kamer en kwam terug met een rubberen vis. Het was
er zo een die een liedje zingt als je op een knopje drukt. Het eerste knopje
werd ingedrukt. Het liedje was 'Show Me To The River' en dat was het
startsein voor mij om mezelf te pitchen. Na mijn verhaal werd ik in de lobby
geparkeerd. Na een half uurtje of zo werd ik weer binnen gevraagd. Leonard
vroeg aan Richard; "Mag dan nu het tweede liedje?" en Richard vond dat het
tweede liedje wel mocht. Het tweede knopje werd ingedrukt en de vis zong
'Don't Worry, Be Happy' en daarmee was ik aangenomen.

Ik heb daar ruim drie jaar met heel veel plezier gewerkt en ik beschouw
beiden nog steeds als vrienden.

5 opmerkingen:

  1. wat een ongelooflijk lulverhaal! werd je maar zo makkelijk aangenomen! totaal waren er 50 sollicitanten voor de job waarop ook ik heb gesolliciteerd. De eerste 5 werden uitgenodigd voor een oriëntatiegesprek, 2 van de 5 gingen naar de tweede ronde! ik ga dinsdag op mijn derde gesprek en er is nog steeds 1 andere kandidaat over! ik denk niet dat ik een zingende rubberen vis tegen kom!! pfffffff.....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Sjeeses idd een lulverhaal, kun je geen beter verhaal verzinnen? Daarom vraag ik me ook af hoe hoog de waarheidsgehalte ligt op dit soort lullig blogjes en van een vacaturesite die voor geen meter deugt en aan alle kanten rammeld. Veel geluk allemaal met het vinden van een ECHTE vacature en sterke verhalen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik geef het op, ik ga nooit meer werken, tenminste dat hoeft ook niet meer sinds afgelopen zaterdag =D YIPPY YA YOOOO!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Pfff,,,focus, focus, niet mopperen maar concentreren op je gesprek van dinsdag en positief blijven denken..

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ben er nu achter waarom het mij maar niet lukt om aangenomen te worden: zolang ik geen rubberen vis voorgeschoteld krijg, weet ik dus dat ik geen enkele kans maak!

    Denk dat ik maar ga kijken of het Dolfinarium Harderwijk nog mensen zoekt...

    BeantwoordenVerwijderen