vrijdag 8 maart 2013

Sollicitatieverhaal week 10


Nu na 2 maanden over en weer ruzie-en met het UWV heb ik dan eindelijk mijn uitkering, nood gedwongen omdat me baas geen werk meer had. Lang leve de crisis. 
En zelfs tot mijn grote schrik wordt ik ook nog is gekort. Hoe kan de overheid denken dat iemand zijn vaste lasten enz van nog geen 600 euro kan betalen ?

Over banen niet gesproken. Zoveel studie's gedaan om aan werk te komen. Van sommige sollicitatie's hoor je niets. En sommige doen er 4 weken over om te zeggen sorry je bent te OUD (lees: 26 jaar). Of je mist de ervaring.. Voor een schoonmaker? Moet je daar jaaaaren lange ervaring voor hebben? Echt te bizar voor woorden allemaal. Zelfs productie medewerker wordt je als nld-er afgewezen, maar als niet sprekende Pool bijv wordt je zo aangenomen ?! Regering doe hier eerst is wat aan.. Dan hebben zowiezo zoveel mensen werk..

Ik weet wel, de overheid heeft er werkelijk waar een giga zooitje van gemaakt, en wij de nld-ers maar op de knip letten. Elke cent besparen die je maar besparen kan. Je eet soms gewoon droog brood omdat meneer de politicus een goed belegd broodje wilt.

Hoe moeten wij de arbeiders de noodgedwongen WW-ers en bijstanders nog normaal tegen de overheid aan kijken ? Ik vind het schrikbarend dat er tussen de 700 tot 800 man per dag werkeloos raakt. 

Ik zit vol woede dank zij deze regering. Ik vind het ook niet gek dat menig mens dik wordt.. Junk food is in de supermarkt goedkoper als het gezonde voedsel.

Laat idd de overheid is lekker langer als 2 maanden in de bijstand leve zonder luxe enz.. En ook in een huisje wat mensen dan hebben die in de bijstand... 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten