woensdag 13 maart 2013

Sollicitatieverhaal van de dag..

Ik ben zelf 55 jaar en sinds augustus 2010 zit ik in de WW. Via een oud-collega aan een baan als oproepkracht (secretaresse) gekomen. Dit is dan wel wat makkelijker solliciteren, omdat je in het werkproces blijft.
Na 200 brieven geschreven te hebben een baan voor 2,5 dag gevonden. Ik werd er soms ook moedeloos van.Op een baan gesolliciteerd waarvoor ik in eerste instantie niet de juiste persoon was. 

Het bedrijf heeft mij opnieuw benaderd en voor mij een baan gecreëerd omdat ze wel mogelijkheden voor mij zagen. Ik was hier heel blij mee, wel met salaris naar beneden gegaan, maar hier toch voor gekozen omdat ik er inmiddels ook wel achter bij dat je anders niet meer binnenkomt bij bedrijven.
Ik heb dus nu 2 banen naast elkaar.
Het enige dat ik iedereen mee kan geven is positief te blijven, hoewel ik weet dat het soms moeilijk is na alle afschrijvingen die je ontvangt.

1 opmerking:

  1. Gefeliciteerd en ontzettend fijn voor je, Ik was 51 toen ik mijn laatste ( inval) baan heb gedraaid, daarna nog niet meer aan het werk geweest ondanks de (volgens uitzendbureaus en werkgevers) de uitstekende papieren, recensies en werkervaring. Ik ben gestopt met solliciteren en hoord vanmorgen op de radio dat 8% in Flevoland, dus ook de NOP zonder werk zit. Helaas ben ik voor 65% WAO er dus is het een stuk moeilijker om voor mij een (aan) gepaste baan te vinden. Veel succes op je nieuwe werk en geniet ervan. Tina

    BeantwoordenVerwijderen