vrijdag 29 maart 2013

Sollicitatieverhaal van de dag


Beste 50- plusser,

Ook ik krijg als reactie op sollicitaties het standaard antwoord "Onze keuze is gevallen op een kandidaat die beter gekwalificeerd is"? Vorig jaar tot mijn verbazing werd ik voor 6 maanden aangenomen wegens zwagerschapsverlof van 2 medewerkers. Het uitzendbureau die mij niet gekwalificeerd vond heeft kandidaten aangedragen die nog nooit in de sector gewerkt hebben, en nu mag ik ze opleiden. Bovendien kost het de zaak handen vol geld om de medewerkers op te leiden, en ik mijn ruim 27 jaar ervaring sta er bij en kijk ernaar. Het is een babyboom binnen het bedrijf en na het zwagerschap verlof gaat men gewoon parttime werken, wel met een vast dienstverband!!! In de wandelgangen hoor je dat men aan een tweede kind gaat beginnen, dus........ Regelmatig afwezigheidsmeldingen want baby moet naar het consultatiebureau, is ziek of er is geen oppas! Om je nieren op te vreten. Ik ben binnen mijn team de enige (58 jaar) die fulltime werkt. En altijd aanwezig. Nog geen dag ziek gemeld. En ik doe het werk voor 3, gaat me makkelijk af want ik heb de ervaring. De collegae blijven klagen (parttimers) hoe druk ze het wel niet hebben. Druk, noem je dit druk, dit is werken, antwoord ik dan. Mijn dienstverband wordt gemakshalve steeds met 3 maanden verlengd, is niet wenselijk maar ik heb er vrede mee. Liever iets dan niets. Inmiddels zet ik mijn kennis en ervaring volledig in , wijzig procedures, schrijf notities en de manager kan niet meer om me heen. Steevast wordt om mijn mening gevraagd. Ik ben benieuwd hoe dit afloopt. Binnen een jaar is het bedrijf 5 baby's verder!!!! en vol parttimers, werkt niet soepel!

Werkgevers en detacherings- en uitzendbureau's zouden dit toch moeten inzien. Ik roep zo hard als ik kan. Tot-nu-toe een roepende in de woestijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten