woensdag 29 augustus 2012

Verkoopmedewerker binnendienst (Naaldwijk)


Verkoopmedewerker binnendienst

Organisatie
Bedrijf in het Westland.

Functiebeschrijving
In deze functie van Verkoopmedewerker binnendienst benader je nieuwe en bestaande relaties met als doel het verkopen van de betreffende producten. Je werkt aan het uitbouwen van bestaande klanten en nieuwe afzet mogelijkheden binnen de Benelux markt met mogelijkheden op termijn naar Export, waarbij realisatie van de gestelde omzet- en winstdoelstellingen centraal staan.

Takenpakket:
  • Actieve acquisitie naar nieuwe afzetmogelijkheden;
  • Het op correcte manier behandelen van binnenkomende aanvragen;
  • Het registreren van de gegevens die nodig zijn om zelfstandig de juiste offerte uit te brengen;
  • Het geven van advies en opvolgen van offertes;
  • Het opstellen van een onderbouwde calculatie voorafgaand aan iedere offerte;
  • Het op correcte wijze starten, volgen en bijhouden van de offerte/orderprocedure;
  • Het intern bewaken en nakomen van gemaakte afspraken met betrekking tot klantleveringen;
  • Het onderhouden van bestaande relaties;
  • Het ontvangen van klanten;
  • Het voorbereiden en eventueel bijwonen van beursactiviteiten;
  • Het versturen van documentatie e.d.;
  • Het ondersteunen van marketingtechnische zaken;
  • Intensief contact onderhouden met de fabrikant van de apparatuur;
  • Deelnemen en initiëren van noodzakelijk werkoverleg.
De Verkoopmedewerker Binnendienst rapporteert rechtstreeks aan de Sales Manager.

Functie-eisen
Om in aanmerking te komen voor de functie heb je:
  • HBO werk- en denkniveau;
  • Ervaring in een technisch/commerciële omgeving;
  • Ervaring met telefonische verkoop;
  • Uitstekende communicatieve vaardigheden in woord en geschrift;
  • Goede beheersing van de Engelse taal in woord en geschrift;
  • Goede beheersing van Excel, Word en Powerpoint. 
Je bent bereid:
  • Tot het volgen van vakgerichte cursussen;
  • Tot reizen binnen Benelux en UK.

    Verder heb je een dienstverlenende, klantgerichte instelling en een hoge mate van vasthoudendheid bij het binnenhalen van potentiële opdrachten. Je werkt ordelijk en systematisch voor het accuraat verwerken van (administratieve) gegevens met betrekking tot calculaties, offertes, orders en overige gegevens. Je bent een resultaatgerichte, zelfstandige werker met een duidelijke focus en eigen initiatief.
    Herken jij je in bovenstaand profiel? Heb je maximaal 8 jaar werkervaring, wil jij je graag verder ontwikkelen binnen deze commerciële functie en ben je woonachtig in (de directe omgeving van) het Westland? Graag ontvangen wij dan jou sollicitatie met CV en motivatie via naaldwijk@timing.nl. Voor meer informatie kun je ons bellen 0174-421882.


  • Arbeidsvoorwaarden
    In deze functie kan je jezelf goed ontwikkelen. Je komt te werken in een groeiende organisatie waar een informele sfeer heerst.
    Het betreft een functie waarbij je bij goed functioneren op contract gaat bij de opdrachtgever.

    Geen opmerkingen:

    Een reactie posten