vrijdag 21 september 2012

Veel online winkeliers laten kansen


AMSTERDAM -  Veel online winkeliers laten kansen liggen rondom de feestdagen. 64% van hen besteedt geen extra budget aan marketing of promotie in aanloop naar Sinterklaas en Kerst, terwijl 69% aangeeft dat de feestdagen van belang zijn voor de verkoop via internet.

Dat blijkt uit een onderzoek van Blauw Research in opdracht van Marktplaats Zakelijk onder 308 webwinkeliers.
Van de online winkeliers die zich wél voorbereiden op de feestdagen, is de helft inmiddels al begonnen met de voorbereidingen. Zij verwachten gemiddeld door de feestdagen een omzetstijging van 32% te genereren.
Opvallend is dat slechts drie op de tien webwinkeliers, die aangeven belang te hebben bij de verkoop rondom de feestdagen, hun website aanpassen. Een op de vijf komt met speciale aanbiedingen (21%). In tegenstelling tot de versiering in winkelstraten, is het online minder gebruikelijk om de webwinkel af te stemmen op de feestdagen: slechts 10% zorgt voor een kerstsfeer, 8% voor een sinterklaassfeer en 7% voor een winterse sfeer.

Een op de vijf online winkeliers biedt speciaal voor de feestdagen de mogelijkheid om de goederen op te halen en een op tien bezorgt gratis in verband met de feestdagen.

bron; telegraaf.nl

Geen opmerkingen:

Een reactie posten