vrijdag 21 september 2012

Medewerkers in het kleinbedrijf hebben meer stress door contact met hun klanten


AMSTERDAM -  Medewerkers in het kleinbedrijf hebben meer stress door contact met hun klanten dan personeel van grotere bedrijven. Omgekeerd hebben ze minder het gevoel op de huid te worden gezeten door hun leidinggevenden.

    Dat is een van de conclusies uit een wereldwijd onderzoek onder 16.000 professionals door werkplekaanbieder Regus. Daaruit blijkt dat de oplopende druk als gevolg van de economische crisis afgelopen jaar gezorgd heeft voor meer stressgevoel.
    Vooral beroepsmatige oorzaken leveren stress op, meer dan persoonlijke omstandigheden. Vooral de inhoudelijke kanten van hun baan (53%), hun beloning (45%) en het contact met hun klanten (32%) veroorzaken meer spanningen.
    Vooral bij kleine bedrijven zorgt ergernis of opwinding over klanten voor oplopende stress, bij die ondernemingen noemde ruim een derde van het personneel dit als bron van spanning. Bij grotere bedrijven gaat het om iets minder dan één op de vijf.
    Lastige chefs of te veeleisende managers speelden daarentegen vooral personeel van grotere bedrijven parten. Ruim de helft van hen noemde dit als stressoorzaak, tegenover één op de acht bij kleinere ondernemingen.

    bron; telegraaf.nl

    Geen opmerkingen:

    Een reactie posten