donderdag 28 februari 2013

sollicitatieverhalen week 9 wie kent

Heb in 8 maanden al 95 maal gesolliciteerd, iedere afwijzing is omdat er héél veel aanmeldingen zijn en ik pas minder goed in het gevraagde profiel. Ik ben 52 en heb natuurlijk een aardig salaris opgebouwd en dat is in deze tijd het probleem, maar niemand die dat durft aan te geven. Diverse vacatures meermalen terug gezien en zijn dus nog steeds niet ingevuld, maar ik krijg geen kans. at je ook veel leest is dat als ze binnen 2 dagen niets van zich laten horen jij het niet bent geworden, ook een lekkere dooddoener.
Het blijkt allemaal normaal, maar het tij zal toch een keer keren, kijken wie dan aan het langste eind trekt, maar voorlopig zul je het hier mee moeten doen.
Iedereen succes met het vinden van een baan, ik blijf in ieder geval reageren op alles wat op mijn weg komt. 


------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Ben een werkzoekende vrouw van inmiddels 35 jaar ben al 2 jaar aan het solliciteren en krijg elke keer weer nu op request. Pas niet in het bedrijf of mijn profiel sluit niet aan bij de andere. Op het moment als je er achter aan belt ter verduidelijking kunnen ze niet excact aangeven waar het aan ligt maar wel kunnen ze dan melden dat ik in ieder geval niet ben aangenomen, ja duhhh dat snapte ik zelf ook al wel!! Stelletje flapdrollen zijn het en niets anders. Laat ze vooral al die jongeren & buietnlanders die voor een minimum werken aannemen dan komen ze daar tzt vanzelf wel weer op terug vanwege bedrijfskwaliteiten die sterk zijn verminderd omdat ze enkel willen bezuinigen qua salaris maar daarbij niet kijken naar de kwaliteit van het werk dat afgeleverd word.


__________________________________________________________________________________


Ik heb op meer dan 80 vacatures gesolliciteerd en van 75%!!! gewoon geen enkel antwoord gekregen. Ga een uitzendbureau beginnen.. ik was laatst bij accoord uitzendbureau waar 3 mensen achter een bureau zaten. Bij binnenkomst werd mij geen stoel aangeboden..toen ik vroeg om ingeschreven te worden kreeg ik als antwoord dat ik dat thuis digitaal moest doen en ik kon weer gaan. Toch gedaan thuis en gereageerd op een aantal vacatures.. geen enkel antwoord.. das pas makkelijk verdienen..nu snap ik waarom er 1000 uitzendbureaus zijn. 

10 opmerkingen:

  1. We zitten momenteel met een generatie die ogen heeft maar niet kijkt,en die oren heeft maar niet luistert ...



    Met een mok koffie…

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben al ruim twee jaar aan het solliciteren, zie ook steeds dezelfde vacatures terugkeren. Vooral van uitzendbureau's, uit navraag blijkt dat er dan geen concrete baan is maar dat ze wel graag willen dat jij je bij hun inschrijft. Inmiddels al bij meer dan 10 uitzendbureau's en recruiters ingeschreven. die doen echter niets anders dan reageren met een afwijzing wanneer jij op een echte vacature reageert. Als reden word steevast opgegeven, pas niet in het profiel, heb geen recente werkervaring of ervaring in de branche of de vacature is inmiddels ingetrokken of vervuld. Als hoogtepunt kreeg ik dit jaar al twee keer te horen dat de opdrachtgever alleen jongeren wil aannemen. 1x alleen onder 35 jaar en 1x alleen starters op de arbeidsmarkt. Ik ben inmiddels 52 en kan na 30 jaar werkervaring dus nooit in aanmerking komen bij dit soort bedrijven.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een uitzendburo of recruiter verdient enkel geld als ze mensen aan het werk krijgen, luiheid wordt ook daar niet beloond en er zijn er genoeg die het op dit moment ook heel erg zwaar hebben, de deuren sluiten of zelfs failliet gaan omdat er simpelweg geen vacatures zijn...
    Ik ben nu een jaar werkloos en schreef me bij een aantal van dit soort buro's in. Inmiddels ben ik wijzer en laat ik dat pas aan de orde zijn als er daadwerkelijk een concrete vacature is. Tijd heb ik - helaas - zat, maar het geld groeit me niet op mijn rug.
    Ik ben inmiddels ruim 240 sollicitaties verder, en geen losse flodders, ik krijg van zo'n 70% reactie dus ik geloof dat ik mezelf gelukkig mag prijzen wat dat betreft, maar het overgrote deel luidt "overgekwalificeerd", "profiel komt niet voldoende overeen" of "er zijn mensen met een profiel dat beter aansluit", tot nu toe heb ik van welgeteld één potentiele werkgever een echt gemotiveerde afwijzing gehad, zelfs met telefonische toelichting, voor de rest bleek geen van de bedrijven waar ik solliciteerde een echt goede motivatie te kunnen geven.
    Voor de volledigheid: ik ben 47 met ruim 27 jaar werkervaring, en krijg inmiddels het idee dat "mijn" generatie al afgeschreven is. Te duur, te eigenwijs en ook al niet gesteund door de overheid die het veelal enkel over de jeugdwerkloosheid heeft. Begrijp me niet verkeerd, ook daar moet aan gewerkt worden, maar in kan er met mijn pet niet bij dat de kennis en ervaring van een groot deel van onze generatie, en ik ken er heel wat van mijn leeftijd die ook gedwongen thuis zitten, zomaar overboord wordt gegooid...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heel herkenbaar voor velen van ons, Anoniem.
      Ook hier dezelfde ervaring als jij. Deze zomer loopt mijn ww-uitkering af en mag ik op een houtje bijten. Ook mijn partner heeft geen werk. Gelukkig heeft hij sinds kort een oproepcontract. Een klotebaan, maar het brengt geld in het laatje. 6 jaar geleden allebei een goede baan. Nu allebei zonder werk maar wel met hoge vaste lasten. Dag huis waar we zo hard voor gewerkt hebben.... en zie het nu maar kwijt te raken in deze tijd. Wat ons rest is schulden...

      Uitzendbureau's zijn de afgelopen jaren een huilertje. Je moet 24/7 en de hele week beschikbaar zijn voor een oproepcontract van een dag, geen garanties en zodra je meer dan 10 kilometer uit de buurt woont, hebben ze je liever niet.

      Verwijderen
  4. Riek van Rijsbergen2 maart 2013 om 13:26

    Kan mij heel goed vinden, in deze verhalen. Ik ben 56, vrouw en solliciteer me de pletter.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ja ik ben 61 jaar ik moet ook sollicteer maar hoor niks meer van bedrijf

      Verwijderen
    2. ik niet ook hoor niets, maar ja, lefen wel in vrije land hier om wel of niet atwoort te geef!

      Verwijderen
  5. Ik kan het nog groffer vertellen. Gesoliciteerd op een baan die naadloos aansloot bij mijn profiel. Binnen een dag een mailtje met een afwijzing. Ze waren al voorzien. een wwek later staat de vacature nog steeds op de website van het bedrijf. Mijn zoon heeft mijn CV aangepast aan zijn leeftijd en mijn brief ook. binnen een dag een reactie. het bedrijf wilde graag een afspraak maken voor een gesprek.
    Ik heb maar even gebeld en uitgelegd hoe ik over dit bedrijf en deze manieren dacht. Mijn gram gehaald zogezegd. Inmiddels is het bedrijf fallliet een staan de bedrijfspanden al meer dan 2 jaar te koop.
    Ook ik ben de 50 ruim gepasseerd en kan mij wel te pletter solliciteren

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik werk nu bij een bedrijf waar ik geen reiskostenvergoeding krijg,eigen vervoer moet hebben en veelal koopavonden moet draaien. Mijn jaarcontract word niet verlengd omdat ik simpelweg te veel "zeur" over mijn reiskosten en lange werkdagen.Zodra ik dus de WW in ga dan hou ik meer over per maand dan als ik blijf werken.Ben al ruim een jaar bezig om dichter bij huis te werken maar ook hier geldt dat jongeren meer kans hebben op de arbeidsmarkt dan ik met mijn 42 jaar.Men wil wel dat we doorwerken tot aan 67 jaar......Als je eenmaal in die malle molen van onbegrip zit dan kom je er heel moeilijk uit dus.btw ik heb al ruim 200 sollicitaties de deur uit gedaan....

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heb nu al 4 jaar geen baan meer.... Solliciteer me rot naar werk waar ik voor geleerd heb (logistiek) maar zoals velen hier krijg je heel weinig reacties terug. Dus ja dan ga je verder zoeken naar wat anders. Toen dacht ik nou misschien is er in de zorg wel veel werk (werken en leren) maar daar krijg je dan weer te horen dat je geen goeie vooropleiding hebt gehad... Dan maar proberen om in een winkel te werken als verkoper. Maar ook daar hebben ze liever jongeren die net van school zijn of mensen met al wat ervaring. Hoe moet je nu nog aan de bak komen als ze je nergens meer willen hebben. Misschien ligt het wel aan het feit dat ik nu 4 jaar zonder werk zit maar goed als ze je nergens willen hebben dan word die tijd alleen maar langer natuurlijk. Voor de goede orde, ik ben op zich pas 33 dus zo oud is dat toch ook weer niet toch :)

    BeantwoordenVerwijderen