vrijdag 15 februari 2013

Sollicitatieverhaal van de dag

Ik ben zelf sinds November 2011 Werkloos en zit in de Bijstand. Heb 186 brieven geschreven, 10 of 12 keer uitgenodigd geweest voor een gesprek, 1x zelfs ook aangenomen, maar na 2 maanden heb ik zelf de stekker uitgetrokken. Omdat het bedrijf mij via valse voorwendselen probeerde te profiteren van mijn diensten.Kom ik later op terug. Wat mij wel opvalt is dat er aardig veel leeftijdsdiscriminatie op de arbeidsmarkt bevindt. Ik ben zelf nu 43 jaar, MBO opleiding, bij geschoold, zou bij wijze van spreken zo´n groot bedrijf financieel kunnen runnen. 
En om terug te komen op wat ik eerder schreef over dat bedrijf. Beste mensen, let op. Er zijn bedrijven, die via loonkostensubsidie of bij wijze van proef, van Uw diensten proberen te profiteren en Uw Bijstand als loon te laten uitbetalen. Dus NOG MINDER DAN HET MINIMUMLOON !!!! Zogenaamd onder de noemer van proef. Maar dat is gewoon gelul !! Ze proberen te profiteren, komen met oneerlijke arbeidstijden en de instanties, die doen aan horen,zien en zwijgen. 

En mocht je gaan klagen; dan heb JIJ het gedaan.
Tenzij je, zoals in mijn geval, de wet kent dan wordt er gesust.... 
Misschien is dat ook wel de verklaring van onze Premier en zijn gelieg en er mee weg komt. 
Overigs wil ik zonder aan politiek te doen, ook de PVDA een veeg uit te pan geven. Zij gedragen zich ten eerste als Kapitalistisch en manipulatief, zijn helemaal niet voor de arbeider, en hebben, vind ik zelf, bijgedragen aan dit klimaat van wat ik hier boven heb ervaren.

1 opmerking:

  1. Ik kan mij heel goed vinden in dit verhaal. Het is schandalig. Hoeveel verhalen moeten gepubli-ceerd worden voordat de regering hier iets aan doet. Zelf heb ik 37 jaar onafgebroken en keihard gewerkt. Ben nu 57 en sinds 1½ jaar werkloos. Heb meer dan 300 brieven geschreven. Wij worden afgescheept en niet gewaardeerd. Het zou juist het tegenovergestelde moeten zijn: oudere werknemers zijn loyaal, flexibel en betrouwbaar!

    BeantwoordenVerwijderen