donderdag 21 februari 2013

De sollicitatietest



Doe hier de sollicitatietest : http://www.123test.nl/solliciteren/


1. Tijdens het gesprek krijg je koffie in plaats van thee waar je om had gevraagd. Wat zeg je?



 

2. Je hebt om 9 uur maandagochtend een sollicitatiegesprek in het centrum van Amsterdam. Hoe reis je?



 

3. Hoe bereid je je gesprek voor?



 

4. Hoe ga je jezelf presenteren?



 

5. Hoe kleed je je?



 

6. Wat wil je in het eerste gesprek te weten komen?



 

7. In het gesprek vragen ze je of je op korte termijn nog kinderwensen hebt. Hoe antwoord je?



 

8. Je krijgt een afwijzingsbrief zonder opgaaf van reden. Wat doe je?



 

9. Je bent precies op tijd en wacht al meer dan 15 minuten, nadat je je bij de receptie hebt aangemeld. Wat doe je?



 

10. Een assessmenttest maakt deel uit van de sollicitatieprocedure. Wat doe je.



 

11. Wat houdt netwerken volgens jou in?



 

12. Wat is volgens jou de meest succesvolle sollicitatiemethode?



 



11 opmerkingen:

  1. zou dit helpen om een baan te krijgen? van de laatste vraag helpt geen van de 3 antwoorden dus... waarom zou je solliciteren want ik ben te oud en ze durven het niet te zeggen in je gezicht!!!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ik ben 61 jaar in 2013 daan ben ik 62 jaar voor mijn is geen werk ik heb geen opleiding gedaan

      Verwijderen
  2. Ik weet niet of het ook helpt. Als mbo-er maak steeds minder kans

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Actief bezig blijven, niet de moed verliezen, en dus hoop blijven houden, dat helpt!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. 20 sollicitaties per week en alleen afwijzingen. Brieven schrijven helpt dus niet.
    Maar wat doe je als je geen netwerker bent?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ben benieuwd naar het resultaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ja lieve mensen dat is nu nog maar het begin van een lange procedure van solliciteren en vacatures zoeken die naar jou inzicht wel wat voor je zou zijn ik heb het zelfde en heb zeker al 300 vacatures gehad en ook allemaal niets en je leeftijd speelt zeker een rol en zeker als je geen school diploma's hebt en geen vak geleerd heb voor mij is het ook moeilijk om aan een baan te komen vooral als er steeds meer mensen ontslagen worden wegens reorganisatie of valisamenten van het bedrijf

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Actief bezig blijven, niet de moed verliezen, en dus hoop blijven houden en benieuwd blijven,
    dat helpt!!!

    BeantwoordenVerwijderen