donderdag 21 februari 2013

Sollicitatieverhaal week 8 wie- kent

k ben het helemaal met jullie verhalen eens.Ik ben een 42 jarige vrouw,altijd gewerkt in de tuinbouw en na 20 jaar word ik eruit geschopt.Schandalig.Altijd voor het bedrijf klaar gestaan,nooit klachten gehad,was nooit ziek,En als er wat is belde ik zo vroeg mogelijk.En ineens voldoende ik mijn werk niet goed.Dat is gewoon gelul.Dat bedrijf wil gewoon met het uitzendbureau werken.Je bent er klaar mee met die uitzendbureau's.Ik sta bij 11 uitzendbureau's ingeschreven ze weten wat ik wil,kom er een vacature vrij die voldoet aan jou cv.Reageer je erop krijg je geen reactie.Uitzendbureau'shelpen je echt niet.Ik ben een betogen nederlandse.Normaal gesproken hoor je ook te werken in nederland maar dat word allemaal van je afgepakt.Die oost europianen lacht ze eigen rot.Maar de werkgevers vergeten wel dat de oost europianen leven met 10 man in een huisje en er word werk geregeld,en ze krijgen een auto van de zaak.Ik moet dit allemaal zelf betalen.Nee daar denken ze niet aan.Ze denken alleen hun geld.En jij zit met de gebakken peren.Zelf met boodschappen doen ik ga naar de aldi.En de oost europianen gaan naar de ah.Dat heb je als je een baan heb,dan kan je makkelijker naar ah.Ik vind het in en in triest hoe nederland met hun eigen mensen omgaat.
Mocht er inderdaad gestaakt worden voor 40 plus doe ik zeker mee.

____________________________________________________________________________________________

ik ben een vrouw van 55 jaar heb vanaf mijn 173 gewerkt Ben nu voor de 4e keer werkloos heb ruim 31 jaar voor een verzekerings bedrijf gewerkt nooit een slecht beoordeling gehad en dan krijg je te horen je past niet meer in het plaatje daat heb je nu al je energie in gestoken overgewerkt zaterdags er gezeten zelf nog met een verhuizing van het bedrijf meegereist. na bijna 36 maanden ww eindelijk weer een baan gevonden helaas was van de gemeente contract werd niet verlengd bezuinigingen( heel vies woord) nal maanden weer een baan gevonden en wat voor een ze hadden niet eens tijd om je inte werken en toen werd er na 5 mnd gezegd ja je voldoet niet we hadden meer van je verwacht , en als je dan wat over het inwerken zegd zijn ze doof. dus nu zit ik weer in de ww volop solliciteren maar helaas in 4 maanden pas 1 uitnodiging gehad. En uitzendburo's nou die beloven je terug te belllen maar dat doen ze ook niet Wij ouderen werknemers maken geen schinn van kans meer we mogen op een houtje bijten. Nou als ik hoor dat 45+ gaan staken in Den Haag ga ik zeker mee.

32 opmerkingen:

  1. Aan de redactie van Banenmatch:
    Kan iemand alstublieft eens VOORDAT dit soort verhalen gepubliceerd wordt de spelling en stijlfouten er uit halen!
    Ik vraag me af of dit taalgebruik ook wordt gebezigd in de sollicitatie brieven van de 2 bovenstaande dames.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het gaat nu niet om de spelfouten maar om hoe men behandeld wordt. Het gevoel merkt men pas als jezelf ervoor staat.

      Verwijderen
    2. Jesus... wat een muggezifter zeg !! moet je VWO / WO hebben om hier je zegje te doen ?? Als jij zo perfect bent in het spellen m.a.w. GRAMMATICA !! bied jezelf aan zou ik zeggen ! Want wat doe je anders op Banenmatch ?

      Verwijderen
    3. Hallo, ik ben net wia gekeurd goedgekeurd, no- risk polis mee op zoek naar aangepast werk Liefst zittend werk lichte werkzaamheden voor rechter arm. Ben 47, denk jij dat ik nog aan de slag zal komen, zeker in deze tijd met zoveel werklozen, de ideale baan wil iedereen wel. Ik wil wel maar kan soms echt niet. overal al gewerkt telkens Korte banen, veel ook via uitzendburo's Ze zijn echt wel blij met mij geweest, tot het niet meer gaat.Ik voel mij afgeschreven met mijn beperkingen Een pensioen zit er ook niet bij, vele afgekocht, de administratie is te duur op zo,n kleine bedragen, allemaal verschillende branches. ik heb altijd hard gewerkt, ben loyaal naar de bazen, sta altijd klaar, maar nu. Shit Hoe kom ik nu nog aan 't werk, want ik wil wel.

      Verwijderen
    4. Na vast werk en werkeloosheid jaren voor uitzendbureaus aan werk geweest, van alles gedaan, nu geen werk meer, geen uitkering, wil alles aanpakken, bij veel bedrijven waar ik al vaker heb gewerkt werken nu Polen, waar blijft de regering in deze tijd: liever Polen aan het werk en de Nederlanders bij de deur of in een uitkering terwijl er wel werk is en men wel wil. Wat voor werkgevers hebben we in Nederland die dit ook willen en dan maar klagen dat ze steeds meer moeten afdragen. Werkgevers Help mee en houd het werk en de centen in Nederland dan wordt er ook meer besteed in Nederland wat alle economie hier ten goede komt.

      Verwijderen
    5. Anoniem, je denkt inderdaad dat je de wijsheid in pacht hebt. Sollicitatiebrieven kan je misschien op 2 manieren schrijven, maar ik heb geleerd dat dit aan elkaar moet zijn. Als je stijlfouten ook aan elkaar schrijft moet je dit bij dit soort woorden dan ook consequent hanteren. Je mist denk ik de essentie van deze blog. Ik denk dat je een vervelend manneke bent als je hier al over valt. Deze mensen willen gewoon hun verhaal kwijt en dan maakt het niet uit of er spelfouten in zitten. Dit is geen sollicitatie.

      Verwijderen
  2. hahahahahah moet je zelf ook geen fouten maken bad muts

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik ben 47 en ze willen me gewoon niet meer.
    Mensen ik slaap morgen weer eens lekker uit tot 10 uur !
    De mazzel !!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Werkgevers hebben heel veel keuze tegenwoordig. Waarom zouden ze voor iemand kiezen die niet eens fatsoenlijk, foutloos Nederlands kan schrijven?
    En de functies die de oost Europeane willen de meeste Nederlanders niet.
    Slecht bereikbare fabriekshal, ploegendienst, weekend, laag inkomen en ga zo maar door.
    Dus lieve mensen, stop met dat gezeur en gezeik over hoe anderen het verpesten voor jou persoonlijk.
    Kijk eerst naar je eigen kennis en ervaringen en naar de huidige omstandigheden op de banenmarkt.
    Het is voor iedereen moeilijk.
    Stel ook je eisen even bij aan de huidige omstandigheden en voor je het weet voel je je beter en wie weet heb je zo sneller weer een baan.
    Een werkgever voelt de frustratie en wie bent er nou een gefrustreerd persoon aan?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. En de functies die de oost Europeanen hebben willen de meeste Nederlanders niet.
      Had het moeten zijn

      Verwijderen
    2. nou lul je wel erg makkelijk zeg.

      heb zelf ook 16 jaar voor een instelling gewerkt en goede beoordelingen gehad, komt er een melkertbaner die je helemaal wantrouwig bekijkt, jou werk gaat beoordelen en controleren me bedreigd, leugens gaat rondstrooien en je van diefstal beschuldigd en als klap op de vuurpijl ook daadwerkelijk bij de keel grijpt en doodleuk zegt dat ik hem aanviel.
      Als jezelf netjes blijft, eerlijk maar toch duidelijk bent en naar het hoofd en de directie gaat gebeurt er jawel helemaal niets en volgt uiteindelijk zonder opgaaf van redenen schorsing en aanvraag via kantonrechter voor onslag. De directie geeft klachtencommissie opdracht uitspraak uit te stellen tot na de rechtszaak en zo onafhankelijk als de commissie zegt te zijn doen ze dat ook nog.
      Het hoofd verklaart dan ook nog in tegenstelling met de schriftelijke functioneringsbeoordelingen dat je 16 jaar niet goed functioneerde. Rechter merkte fijntjes op, "u dan ook niet".

      Krijg je wel gelijk bij de rechtbank maar wel je baan kwijt, maar heel sobere vergoeding mee omdat ze deden alsof ik maar 12 uur werkte i.p.v. normale werkweek maar kan je niet eens in beroep gaan.
      Na de rechtszaak kwam de commissie wel tot de conclusie dat de melkertbaner mij had aangevallen en ik niet hem.
      Conclusie wel gelijk gekregen maar financieel wel de verliezer.

      Het heeft mij vele jaren gekost om hier weer bovenuit te komen terwijl ik toch echt geen negatieveling ben. Helaas ben ik nooit meer aan het werk gekomen.

      Kom zelf uit een ondernemersgezin en begrijp nu dus precies hoe werknemers zich voelen als er zo onrecht mogelijk is.
      Maar nog steeds pleit ik ervoor dat werkgevers zich eens in werknemers moeten verplaatsen maar ook werknemers verplaats je ook in je werkgever. Kijk niet alleen na die mooie auto of woning, die had jij ook kunnen hebben als je net zoveel uren maakt als je baas.

      Werknemers en werkgevers je hebt elkaar nodig en als de tijden slecht gaan wees dan in iedergeval respectvol voor elkaar.

      Verwijderen
    3. "Werknemers en werkgevers je hebt elkaar nodig en als de tijden slecht gaan wees dan in ieder geval respectvol voor elkaar"

      Ik wou dat meer mensen dat in kunnen zien

      Verwijderen
    4. en wie bent er nou een gefrustreerd persoon aan? Ahem, dat had dus 'neemt' moeten zijn.
      Maar dat terzijde. Ik neem het niemand kwalijk met spelfouten te schrijven want de emoties lopen hoog op tijdens het schrijven. Als je dat dan maar niet in je solli-brieven doet. En het zal helemaal waar zijn hoor dat wij dat werk niet willen doen wat onze Oost-europese buurtjes wel willen doen. Maar nu begrijp ik sinds gister dat we er nieuwe buurtjes bij krijgen uit de Fillipijnen en wel als collega-chauffeurs! Ergens, ergens gaat hier iets verschrikkelijks scheef. Ik denk dat ik ook maar tot tien uur in bed blijf liggen.
      JD.

      Verwijderen
    5. Als je over foutloos Nederlands gaat zeuren, moet je wel zelf zonder fouten reageren. Lees maar ff jouw slotzin na!

      Verwijderen
  5. Ik ben 42, zit al sinds Augustus 2011 thuis, nog helemaal geen sollicitatie gesprekken gehad, bij een sollicitatie krijg je geen reactie, word niet gebeld, gek word je er van.
    En wat Polen aan functies innemen, daar moet ik het juist van hebben, want met LBO kom je ook niet verder.
    Bijscholen doet UWV niet aan, zelf heb ik het geld niet om om te scholen, dus blijf je steken in de WW, en straks bij de sociale dienst.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik zeg laat de spellingsfouten er lekker in staan. Weet je meteen waarom sommige mensen niet door bedrijven worden uitgenodigd op gesprek.

    Het kan ook anders, ik werk vanaf mijn 17e en ben nooit werkloos geweest ondanks het wisselen van werkgevers en aflopen van contracten.
    Ook ik ben bijna 40 en vorig jaar wegbezuinigd. Ik ben meteen gaan solliciteren toen ik wist dat het ontslag eraan zat te komen en ben vrijwel meteen ook uitgenodigd voor gesprekken bij diverse bedrijven.
    Inmiddels heb ik bij een geweldig bedrijf een jaarcontract gekregen en tussendoor ben ik gewoon continu aan het werk geweest via uitzendbureau's. Je moet er zelf wel wat voor doen ja, ze komen de banen niet bij je aan de deur aanbieden.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Kijk de laatste schrijver begrijpt het, je moet er wel zelf wat voor doen, gaan zitten wachten in de hoek van de bank schiet niet echt op. Bij uitzendbureau's zijn het ook geen tovernaars. Wel is het zo dat goedkope krachten die geen belasting betalen in dit land veel werkgelegenheid weghalen, kijk naar onze transport sector, de scheepsbouw en tuinbouw. Maar vergeet niet dat wij ook nog eens liever 50 cent willen betalen voor een bakje champignons in plaats van 1,50 euro. Zelf erger ik me ook aan het feit dat veel oost europeanen hier werkzaam zijn, geen belasting en wegenbelasting betalen en maar alles doen, als ik fout parkeer of dronken achter het stuur zit of mijn huisvuil zomaar langs de stoeprand zet dan heb ik gelijk een bekeuring. Gelijke monnikken gelijke kappen, eerlijk loon voor werk, of ik het nu uitvoer of een Pool dat maakt niet uit. Ook die Pool heeft wat mij betreft recht op een goed uurloon, maar dan wel dezelfde onkosten hebben als ik, nu is mijn belasting fors tehoog omdat veel geld naar het buitenland gaat.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Beste Anoniem van 22/2 08:28; als ik het goed begrijp doen al die 600.000 werkelozen die er nu in Nederland zijn gewoon HUN BEST NIET???

      Verwijderen
    2. Beste Anoniem van 22/2 08:28; als ik het goed begrijp doen al die 600.000 werkelozen die er nu in Nederland zijn gewoon HUN BEST NIET??
      Ja klopt ! Wie namelijk in een uitkering zit zal dat namelijk wel aan zichzelf te wijten hebben althans, zo denken nog steeds heel veel mensen die niet in een uitkering zitten.
      Dit is nou weer een mooi voorbeeld van Nederlands denken; "Zul je wel niet goed genoeg je best hebben gedaan". Ook hier geldt dat er best wat tussen zullen zitten die echt niet willen werken, ja hoor , heus waar. Maar met de snelheid van de oplopende werkeloosheid (20.000 p.m.), is dat voor 90% (of zo) natuurlijk niet houdbaar. Die mensen stoppen toch allemaal niet uit zichzelf ?
      J.D.

      Verwijderen
    3. Dat 600.000 mensen hun best niet doen wordt volgens mij niet gezegd in het laatste betoog. Het gaat denk ik ook niet om je best doen maar het gaat om het systeem waarin we verzeild zijn geraakt. Als het systeem zo is dat een agrariër de voorkeur geeft aan een Pool boven een Nederlander, omdat deze meer mogelijkheden biedt, goedkoper is, langer doorwerkt en snel vervangbaar is. Betekent dat niet dat die Agrariër niet deugt of die Pool. Het betekent dat het systeem dat is gecreëerd niet deugd. Werkgelegenheid schep je niet door mooie praatjes te verkopen in praatprogramma's op TV of korte termijnvisies (als ze überhaupt een visie hebben)los te laten op een lange termijn problematiek. Werkgelegenheid schep je door heilige huisjes om te schoppen en van bestaande paden af te durven wijken. Het is toch van de zotte dat werkzoekende elkaar gaan lopen verbeteren omdat dit de rede zou kunnen zijn van hun vale in het krijgen van een baan. Buitenlanders kunnen helemaal geen Nederlands schrijven en hebben wel een baan (wordt prima geregeld door uitzendorganisaties die daar geld aan verdienen). Verander de oorzaak en niet de klacht. Je gaat toch uiteindelijk ook naar je zadel kijken als je na elke keer een half uurtje fietsen een blaar op je kont hebt. Of blijf je toch maar stom voor de spiegel staan te kijken naar je kont wat er toch met je kont aan de hand is?

      Dus mensen val elkaar niet af en help elkaar. Geef suggesties maar beweer niet dat je beter bent dan een ander. Juist de instelling van ik ben beter heeft ons gebracht waar we nu zijn. Hoogmoed komt voor de val.

      Verwijderen
    4. Geachte schrijver...

      Buitenlanders komen ook en kunnen ook goed schrijven, als je kan zien...en krijgen ook baan bij Nederlandse bedrijf, maar zeker niet via uitzendbureaus...misschien hebben niet te veel geld maar ook graag geld sparen voor verdere Nederlandse opleiding. Ik ben ook oost Europeaanse vrouw, die woont hier net 1jaar een 8 manden, heb nooit een uitkering gevraagd en zelf een baan gevonden, achter 3 manden intensive solliciteren min. 5-8 sollicitaties per week...Als je kan zien dat kan... ik heb een baan, maar af en toe doe ik noch steeds meer om me te groeien en ontwikkelen en elke week ben ik op zoek nieuwe uitdaging...
      Zo beste schrijver do iets voor jezelf begint met solliciteren overal: facebook, linked in, pinterest, twitter, werkmap.nl, utzenbureaus, monsterboord, je eigen netwerk, waarom ziet je hier en neem je tijd schrijven deze worden over buitenlanders, neem je tijd beter voor goede c.v. en motivatie te schrijven, goede sollicitatie boeken te lezen. beloof me als je dit doet kan je je dromende baan snel vinden, als ik :)Succes.

      Verwijderen
  8. In mijn opinie kan je niet alle werklozen over één kam scheren. Sommige zitten inderdaad thuis een uitkering te trekken terwijl zij prima in staat zijn om te werken, maar daarentegen zit een zelfde groep mensen thuis die gewoon niet wordt aangenomen om verschillende redenen terwijl zij erg graag willen werken.

    Als ik sommige reacties lees hier dan vraag ik mij af wat mensen hier doen. Kom je hier alleen om te klagen of andere mensen een slecht gevoel aan te praten dan zou ik wat beters met je tijd gaan doen. Wat de spelfouten discussie betreft, ik ben wel van mening dat een tekst vol met spelfouten geen goed beeld geeft bij nieuwe bedrijven die je sollicitatie onder ogen krijgen, maar dit is geen sollicitatie dus een spelfout hier doet niemand kwaad. Gewoon zorgen dat deze echter in je sollicatiebrief niet voor komen.

    Daarnaast moeten mensen ook goed nadenken of zij interessant zijn voor een uitzendbureau. Indien je door ervaring, leeftijd, opleiding of wat dan ook een "duurdere" werknemer bent kunnen uitzendbureaus nu eenmaal minder voor je betekenen dan als je iemand van 17 a 18 bent met een middelbare school diploma.

    Gr. RVV

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Help elkaar de weg om naar een baan te vinden als die er zijn. Makkelijk denken en praten dat lost niet op. De meesten hebben in deze tijd heel moeilijk en verliezen ook hun baan. Ik heb bij verschillende bedrijven gewerkt en ervaringen opgedaan. Nu ben ik 2 jaar werkloos en verplicht te solliciteren. Banen zijn niet voor het oprapen het is geluk hebben als je die krijgt.Je kan solliciteren tot je een ons weegt maar zijn die banen er wel voor een ieder die graag wilt? Wat denken jullie van discriminatie over je naam. Dat ervaar ik zelf. Mijn vriendin en ik hebben voor een zelfde functie gesolliciteerd en zij kreeg wel antwoord op dat de vacature al voorzien is maar helaas ik heb een buitenlands achternaam en nooit een antwoord gekregen ik had erover gebeld en kreeg een bot antwoord op. Veel succes iedereen met het vinden van een baan. Help elkaar zo maak je ook vrienden en geen vijanden.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Jongens ,zit niet te zeuren .Kom daadwerkelijk in actie en leg alles plat.Het probleem ligt niet alleen bij de werkgevers maar bij de overheid.Men is veel te veel bezig met het buitenland.Laten we weggaan bij brussel .dat ten eerste kost veel te veel geld .Daar kunnen wij veel op besparen.Denk aan onze ouderen.Die hebben er voor gestreden dat voor ons de sociale voorzieningen er zijn .De mensen die hier komen werken hou die tegen .Onze kinderen moeten aan het werk.Scholing moet veel beter.Ook de laagst opgeleide mensen moeten aan het werk.Trap die mensen in de regering maar eens in hun reet dat ze van onze belastingcenten er zitten en dat wat ze zeggen te doen loos beloftes zijn .Als ik mijn zaken niet voor elkaar heb wordt ik ook gestraft.Ik ben wel aan het werk op oproepbasis en heb een uurloon waar je niet blij van wordt.( 9,00 bruto /40 uur in de maand.)Ik heb 3 jaar geleden een ziekte gehad en ben voor de dood weggehaald.Daardoor kon ik mijn werkzaamheden niet meer doen .Ik ben nog nooit werkloos geweest.Daar ben ik trots op .Maar de overheid is mij nu aan het plukken.Ik wordt nu gestraft omdat ik mijn belastingen niet meer kan opbrengen.Daarom zeg ik ook trap die mensen eruit en ook de buitenlanders.ONZE KINDEREN MOETEN AAN HET WERK>DAT IS DE TOEKOMST>

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Waarom reageren die mensen met negatieve uitspraken altijd anoniem?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is typisch Nederlands... Wel zeiken en zeuren maar er wat aan doen? Nee daar ben ik niet goed in dus laat een ander het maar doen... Het is net als wanneer er iemand dreigt te verdrinken, 100 man staan aan de kant te schreeuwen en er springt er maar een in.

      Dit gezegd door wederom een Anonieme inzender.

      John

      Verwijderen
    2. uitzendbureau's - in Nederland is 80% diefstal. Maar als jij een vraag heb ( waar is mijn toeslag of anders) da naa ben je onslaag. Heel mooi !!!!! Ik moet ga naar advocaat en wacht voor mijn toeslag en anders. Ik gewerkt bijna 3 jaar - uitzentkracht moet betalt 18 000 euro. Mijn vraag , Waar is sterk inspectie voor uitzentkracht?????????

      Verwijderen
    3. Ik wil best mijn naam erbij zetten ,maar je wordt direct afgestempeld als je weet wel.Maar ik wil je wel vertellen dat ik in het noorden van groningen woon .Wij worden op alle fronten benadeeld.Op werkgelegenheid ,recent met de aardschokken van de NAM gaswinning ga zo maar door.WIJ ZIJN DE DOMME GRONINGERS.

      Verwijderen
  12. Ik heb het even gevolgd. En ben met sommige punten niet eens. Zoals dat sommige in de ww willen blijven zitten je hebt een sollicitatieplicht 4x per maand. En deed dit meerdere keren nu is mijn ww afgelopen en krijg ik geen bijstand. Doe er alles aan om aan de bak te komen maar of je krijgt te horen je bent overgekwalificeerd of ondergewaardeerd. De uitzendbureau's doen ook niks voor je want je moet gewoon veel geluk hebben. Er zijn nog tig andere die op al diezelfde functies solliciteren.Het beste is via kennissen of vrienden. In deze tijd is netwerken belangrijk.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoe 4x solliciteren per maand ,wat dacht je van ongeveer 15 a 20 per maand.Ik heb nog nooit in de ww gezeten.

      Verwijderen
  13. Als ik solliciteren, alles is uitzendbureau's.!!!!! Nu ik heb werk via volgende uitzendbureau's. Ik werk van ma-tot zaterdag en gesprooke met kantoor ( hben julie toeslag van zaterdag? antwoord---- Ja weel 130% zaterdag. ik vraag waarom? mijn cao abu uitzendkracht woord 150% van zaterdag en zondag. Kantor gezecht -MIJN KLANT NIET WIL BETAAL. ZIE JE!!!!! Volgende dief ???????? Alemaal prooblem moet mensen naar advoocat of zijn is kwijt paar tauzend euro.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Na zeer lange tijd toch deze wekelijkse mail weer eens niet direct weggeklikt. Deze maal wilde ik eens zien of er iets is verandert maar dat blijkt niet het geval. Sinds 2001 werk ik via uitzendbureaus en zodra ik toe ben aan een vast contract is het einde verhaal. Toch blijven de uitzendbureaus mij bellen en mailen en heb ik ook nooit een erg lange periode zonder werk thuis gezeten. Ook wordt ik af en toe benaderd door mensen waarbij ik in het verleden heb gesolliciteerd met de vraag of ik nog beschikbaar ben. Vorig jaar op 15 maart liep mijn contract af en sinds 23 april werk ik elders. Bij een andere werkgever via een ander uitzendbureau. Ik wordt deze zomer 56 jaar. Waarom lukt het bij mij wel? Niet zeur en andere mensen de schuld geef van mijn werkloosheid maar als ik zonder werk zit positief ga solliciteren met de bedoeling aangenomen te worden. Als ik al die reacties hier zie dan is het gros van de mensen negatief, en denkt bij voorbaat al dat het toch niets wordt. Natuurlijk zijn er ook mensen die positief zijn en waarbij het niet lukt. Vraag jezelf eens af waar het aan kan liggen en probeer daar wat aan te doen. Dat lijkt me zinvol, verknoei je tijd niet met negatief gedoe. Kruip niet in de rol van slachtoffer maar reageer! Ik wens iedereen een fijne baan toe en een goed weekend. Het zal wel weer een tijd duren voorgat ik op vrijdag de wie kent mail open.

    BeantwoordenVerwijderen