vrijdag 8 februari 2013

Sollicitatieverhaal


Ik ben al geruime tijd, in mijn beleving tenminste, werkeloos hoofduitvoerder. Daar ik heel veel solliciteer en net zoveel keer geen of een negatieve reactie ontvang denk ik dat ik het nu weet hoe dat komt. Ik ben gewoon te oud , ik ben 54 jaar en in de bouw geeft dat binnen niet al te lange tijd recht op een bepaalde vergoeding en extra vrije tijd. Er is geen ondernemer die daar dan in trapt om mij in dienst te nemen. Dus ik ben alleen voor mijn eigen gemoed aan het solliciteren. Zelfs voor het uitvoeren van vrijwilligers werk in mijn branche wordt ik op afgewezen. Ik ga dus de bouw denk vaarwel zeggen en mijn bestaan in een ander segment opbouwen. Ik denk dat ik ga proberen taakgestraften te begeleiden. Dus een gesprekje gehad en OK bevonden met de verantwoordelijke tussen persoon. Meneer ik bel tussen 3 a 4 weken terug. Zo gezegd zo gedaan, hij belde inderdaad, maar met de mededeling dat er geen taakgestraften aan hem zijn toe gewezen en dat dit voorlopig ook niet stond te gebeuren. Dus balen maar ach het is zomer en de tijd verstrijkt naar mijn pensioen toe. We gaan nu stemmen, het valt mij op dat geen enkele partij strak inzet op werkgelegenheid. Ik denk dat we dus niet hoeven te werken, tenminste dat is niet prioriteit nummer1. We moeten bezuinigen, bezuinigen en nogmaals bezuinigen. Als werkloos persoon weet ik wel wat bezuinigen is. Dat is dan weer een pre op de werkende bevolking die terwijl ze aan het werk zijn hard tussen de benen worden getrapt. Bij mij valt niets  meer weg te halen dus dat valt dan weer mee.
Verder ben ik bezig met de beveiliging sector. Het probleem is echter dat ik dan weer mijn MBO diploma moet gaan halen terwijl ik deze al bezit en ik al jaren op HBO werk en denkniveau acteer. Maar ja dat is onze koopmans geest de opleiding kost gewoon ruim €.1200,00 en ik moet dan ook nog een onbetaalde stage gaan lopen die ik zelf moet regelen. Ik moet echter wat omdat van alle bureau’s die mij aanschrijven weinig is te verwachten.

Maar goed dit is een verhaaltje die vele denk ik ook zouden kunnen schrijven. Het is niet anders. Maar kom niet aan met het verhaal van als je wil werken dat kun je werken. Ja dat kan al je geen vaste kosten hebt die betaald moeten worden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten