woensdag 20 februari 2013

Sollicitatieverhaal van de dag..

Ik ben Heftruck/reachtruck chauffeur en mijn leeftijd is 43 jaar.Al heel lang ben ik op zoek naar werk en pak vaak uitzendwerk aan,omdat een werkgever niet zo gauw meer iemand rechtstreeks aanneemt.
Mijn ervaring is dat het vaak tijdelijk is, en je standaard van een uitzendbureau krijgt te horen dat als je je best doet het misschien vast kan worden.

De laatste klus was bij Heinz in utrecht, ik viel voor iemand in die hernia kreeg en eraan geopereerd moest worden.
De duur van het werk zou 6 weken zijn,en ik was verantwoordelijk voor het laden en lossen van vrachtwagens en de lijnen bevooraden van de productiehal.Het was best een verantwoordelijke functie en ik was zo flexibel als een tuinslang.

Zo flexibel dat het voor mij geen probleem was om mijn chef te vervangen,nadat hij op het bedrijf in de ochtenddienst een hartaanval kreeg.
Mijn duur werd dus verlengt en mocht langer blijven totaal 16 weken,af en toe had je ook wat ongemotiveerde collegas erbij die vaak wegbleven omdat ze vaak in moesten vallen of weekends werden gevraagd.
Alles deed ik dus wel en werkte een zaterdag over,ik werd zo goed beloond voor die dag dat ik 25 euro op mn bank kreeg van het uitzendbureau.
Uiteraard ging ik verhaal halen omdat ze meerdere fouten hadden gemaakt omtrent mijn uren en loon,maar omdat ik dus voor mijn geld opkwam werd ik ineens te lastig. 
Na enkele weken moest ik een poolse jongen inwerken, die ze zogenaamd ook tijdelijk in dienst hadden om de boel te ondersteunen.
Hij sprak geen engels,duits,nederlands dus je begrijpt dat het vaak met gebarentaal ging maar ik dacht ik geef m een kans.
Met laden en lossen was het een giller en vaak hilarisch, omdat de vrachtwagenchauffeurs mij dan zeiden hoe weet die pool nou wat ik wil?,waarop ik dan antwoorde dat ik het ook niet begrijp waarom hogerhand het zo wilt.
Om het verhaal kort te houden,het kostte mij mn baan na 16 weken en die pool zit er nu nog omdat zijn vriendin een hoge functie kreeg bij Heinz,het was al lang bekend dat het zo zou gaan.
Mijn conclusie we gaan eraan in Nederland en werken tot je 67e geloof je toch zeker zelf niet?ook gehandicapten worden flink gepakt en word er geloerd hoe ze hun werkplekkie af kunnen pakken.
Ook die categorie zal flink werkeloos worden als het zo doorgaat tenzij ze straks gaan werken voor 4 euro.
Ik solliciteer me rot en hou elke dag de sites in de gaten maar het is om moedeloos van te worden,zelfs het uwv heb ik gevraagd wat ze voor me konden doen want 13 juli houd mijn heftruck papiertje op(5jaar geldig).en moet ik een opfrissingscursus doen van een dag,kost 375 euro wat het uwv niet gaat vergoeden,en werk heb ik dus niet.
Nee ze geven liever tot oktober een uitkering dan een opfrissingscursus van 375.
rare wereld.
Coen Gerwig

Geen opmerkingen:

Een reactie posten