vrijdag 2 november 2012

Sollicitatieverhaal week 44


Ooit heb ik via een uitzendbureau gesolliciteerd bij een bedrijf op Schiphol. Ik mocht op gesprek komen en het klikte buitengewoon met de HRM en de dame die ik zou gaan vervangen.
Op een gegeven moment kwam ook de alternatieve sfeer en mijn interesses aan bod en zei hij tegen mij: "Weet je hoe ik besliss wie wordt uitgenodigd?" "Nee, verteld u maar.." "Ik gooi de hele stapel sollicitatiebrieven de lucht in en die met het schrift boven op de grond komen worden uitgenodigd, jij zat daarbij!" Wist niet of hij dit serieus meende maar dat bleek dan toch wel. Heb het ook nog zelf meegemaakt toen een persoon voor de salarisadministratie gezocht werd.

2 opmerkingen:

  1. het lot beslist altijd......als is het soms raar

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Belachelijk,

    ik heb wel eens een sollicitatiegesprek gehad,waar ik werd aangenomen omdat ik de enige was (en 50 plusser ook nog) die die baan wilde,ik heb een leuke tijd op die werkplek gehad die ik niet had willen missen, het viel 100m % mee,omdat het eerst voor 20 uur was en het was een tijdelijke baan,maar uiteindelijk werkte ik er 38 uur en heb ik er langer gewerkt dan eigenlijk de bedoeling was, ik heb er leuke mensen leren kennen en werd gewaardeerd, kortom een leuke baan, die niemand wilde om welke reden maar ook, door een europeese aanbesteding kon ik er helaas niet blijven, maar ach er komt wel weer iets wat ik leuk vind, Groet van een werkloze vrouw (sinds een paar dagen)

    BeantwoordenVerwijderen