donderdag 1 november 2012

Hoeveel keer solliciteer je per week


Hoeveel keer solliciteer je per week

Door onze poll ( Hoeveel keer solliciteert je per week ) is gebleken dat 42% minstens 2 tot 5 keer in de week solliciteert. Een groep van 27% solliciteert 5 tot 10 keer in de week deze werkzoekende zijn dus druk bezig met zoeken naar een nieuwe baan. Waarbij een kleine groep van 15% minder druk bezg is die solliciteren 1 keer in de week.



Werkzoekende zijn vaak heel druk opzoek naar een baan maar hoe vaak moet je nou solliciteren? Natuurlijk is het antwoord : zo vaak mogelijk! Hoe meer je solliciteert hoe eerder je kans maakt op een nieuwe job! Met 58% die 2 tot 5 keer per week stemmen zit dat dus wel goed. Blijf actief zoeken en kijken naar leuke vacatures en als het je aanspreekt gewoon solliciteren! Proberen kan nooit kwaad.

Door: Banenmatch.nl

4 opmerkingen:

  1. leuk onderzoekje. hebben jullie ook uitgezocht hoeveel ze worden uitgenodigd voor een gesprek en het slaagpercentage van een gesprek. misschien leuk voor een vervolgonderzoek
    met vriendelijke groet,
    Ton Vermin
    De wegnaarwerk/sollicitatielab

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Ton,

      Eindelijk eens iemand die de koe bij de horens vat.Na bijna een jaar werkloos te zijn geweest heb ik slechts drie uitnodingen gekregen, waarvan ik twee maal voor niets op gesprek ben geweest omdat er een grote groep mensen was uitgenodigd en men de jonkies voor het uitkiezen had. Bij het derde gesprek, werd mij gevraagd,hoe snel ik wilde beginnen, en ik was binnen een week aan het werk.
      Helaas is de wergever niet helemaal eerlijk geweest, en bleek het om een tijdelijke baan te gaan, en je raad het al,na een half jaar,ben ik weer zonder werk.
      Terwijl degenen voor wie ik werkte zeer tevreden over mij waren.
      Maar helaas besloot de bedrijfsvoering dat ik niet kon blijven, vanwege een interne maatregel.

      Ik solliciteer vaak en ook op banen, waar ik geen ervaring, of de benodigde opleiding voor heb.
      Mijn steliing is dat als je je bereidwillig opstelt dat men eerder geneigd is je uit te nodigen.

      Ondanks alle negatieve reacties van werkgevers, geef ik het niet op! Ik blijf doorgaan met zoeken naar een leuke baan, en als het voor me weggelegd is
      dan vind ik die baan, vr groet uit Rotterdam

      Verwijderen
  2. Beste Ton,

    Bedankt voor jouw reactie. Dat hebben we nog niet uitgezocht maar inderdaad goed als vervolgonderzoek.

    Groeten,


    Banenmatch

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Veel solliciteren is geen kunst en levert vast niet per definitie een hoger slaagpercentage op. Selectief en gericht solliciteren op functies waarvoor je aan de gestelde eisen voldoet en waarvoor je gemotiveerd bent heeft meer zin dan reageren op alles wat langskomt, uit wanhoop of omdat het moet van de uitkeringsinstantie.

    BeantwoordenVerwijderen