woensdag 18 april 2012

Sollicitatieverhaal wie-kent wk16


Hallo na een tijd aan het solliciteren te zijn word ik van een bouwbedrijf uit *** door gestuurd met de boodschap dat ik bij *** kans op een baan maak. Ik moest maar hun naam noemen dan komt het wel goed (we zijn bevriend).

Ik direct dezelfde dag gebeld en ik kon de volgende vrijdag terecht voor een gesprek!
Ik in mijn nette pak naar het bedrijf ruim op tijd zit ik daar, krijgt de secretaresse een telefoontje van de baas. Stuur hem maar weg was de boodschap ik bel hem wel voor een andere afspraak !

Maandag, dinsdag je voelt het al aankomen geen telefoontje. Woensdag ging ik dan maar bellen, je voelt hem wel weer komen hij is er niet krijg ik te horen. Als hij terug is bel hij direct. Oooooke donderdag ochtend niet vrijdag ik weer bellen ja hij is er niet maar om 16.00 uur is hij er weer ik om 16.15 bellen krijg ik de servicelijn van de ontstoppingsdienst aan de lijn. De zaak is gesloten !!!!!! Ik kan de baas wel een sms sturen dan belt hij u gelijk op. ohhhh ja doe dat dan maar.

Ja als gevoelig man voel ik het al weer U OOK ? Niet teruggebeld natuurlijk. Ik maandag even weer in de telefoon geklommen ik wil toch die  baan! en ja hij is er niet. Tuurlijk. Ik geheel verbijsterd even op het net gekeken wat het voor zaak is *** verstoppingen, rioolwerk, bestrating en badkamers (mijn werk).

Vaders heeft zich 30 jaar uit de naad gewerkt om het bedrijf zo ver te krijgen en zijn zonen hebben het nu over genomen. Hij zal wel zo hard en veel hebben gewerkt dat hij is vergeten zijn zonen op te voeden.

Dat is het wat ik dan ook via een mail laat weten. Krijg ik nog een bedreiging terug via de mail !!Deze wereld is echt op zijn eind ik snap er niets meer van?
Wat bezielt je om mensen zo te behandelen !!!!




__________________________________________________________________________




Officieel ben ik met pensioen, maar mentaal ben ik daar nog lang niet aan toe.
Met enige regelmaat komt er een interessante vacature voorbij (HRM) en dan
begint het te kriebelen. Met 40 jaar ervaring en alle denkbare opleidingen wil
ik daar dolgraag graag weer in bezig zijn, desnoods fulltime. Maar ik heb 2 handicaps:
ik ben 65 en hoogopgeleid. Dat eerste is al ongeveer dodelijk en het tweede maakt
het nog erger. Ik stel geen eisen, maar ik kan het schudden.

Waar ik me echt aan stoor is het onbenul bij veel selecteurs. Ik heb een paar duizend
vlieguren in selectie, maar wat je tegenwoordig aan de voordeur tegenkomt is vaak
schrijnend. Snelle hittepetitten van 23 met een Mbo-diploma moeten kandidaten
selecteren voor gekwalificeerde functies, maar waar de titel MA voor staat weten ze
niet. Laatst vroeg er een naar Bedrijfskunde en er staat duidelijk in mijn CV dat ik drie
post-HBO’s heb, waaronder Bedrijfskunde. Waarop het wicht serieus zei: “Oh ja, nu
zie ik het. Post-HBO, dat is toch een schriftelijke cursus, he.” En dat moet voor een
bedrijf selecteren.

Voor een vacature die voor 98% op mijn profiel paste kreeg ik per kerende mail een
afwijzing. Bij navraag kreeg ik –bij uitzondering- een eerlijk antwoord: u hebt veel meer
opleiding dan de baas en daarom wil hij u niet. 

3 opmerkingen:

  1. Het kan bijna niet anders dan dat het met dit bedrijf niet goed gaat. Als men werkelijk serieus
    zou zijn hadden ze U netjes te woord gestaan.
    Ben benieuwd naar de kwaliteit die men levert,
    als U begrijpt wat ik bedoel. Moet je nie willen
    werken man!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het wordt echt steeds gekker met die werkgevers!
    Daarom is er ook zoveel werkeloosheid, mensen denken alleen aan hun zelf, trieste ontwikkeling is er gaande!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het is gewoon treurig, voor de oudere werklozen werknemers willen alleen goedkope krachten en voor een half jaar of minder, ervaring speelt geen rol jammer de ervaring wordt op deze manier niet door gegevem aan de jongere ze komen er vroeg of laat wel achter, ben 58 jaar en wil voor 1200.= netto aan de slag vergeet het maar voor 38 uur

    BeantwoordenVerwijderen