vrijdag 29 juni 2012

Sollicitatieverhaal week 26


Ik ben 47 jaar  heeeeeeeeeeel m,n leven gewerkt  begonnen in de bouw , maar toen dat allemaal wat minder werdt in de jaren 80  ben ik overgestapt naar een groot bedrijf  als magazijn medewerker.

Maar het ging na 15 jaar toch weer kriebelen ,en dan denk je als ik nog wat anders wil gaan doen moet ik nu toch eens gaan rondkijken anders komt het er niet meer van.
En ja hoor ik kon gelijk terecht  ze waren zooooooooooooooo  blij met me, alleen ik zelf niet met m.n. eerste werkgever ,dus op een andere baan gesolliciteerd  dat werd ook geen succes ,de mannen betaalde niet  en ik maar werken zonder loon te ontvangen  want volgens het uwv moet je eerst je ontslag krijgen van hun voordat je voor een uitkering in aanmerking komt Nou ,  naar de rechter en natuurlijk kreeg ik gelijk en ze moesten al m,n achterstallige loon nog betalen met een boete erbovenop leuk????????????????????????????  Alleen ze moeten nog betalen.

Natuurlijk weer een andere baan gevonden in de kunststof kozijnen  vreselijk naar mijn zin en paar jaar gewerkt, maar dan begint de crisis en gaan we Failiet  ja en dan dan kom je thuis,  157 sollicitatie brieven verder en nog geen baan.
Bij het uwv snappen ze het ook niet,  keurige nette vent van 47 , ik kwijl niet,  m,n haar zit oke,  ben goed verstaanbaar, spreek vloeiend nederlands  (kan ook niet anders met een geboren hollander)
ik heb een enorme werklust en een enthousiaste insteling ,  ben heel erg handig  en toch???????????????????????????????????????????

Juist ja niets nada  als ze je leeftyd zien dan vragen ze je nog niet op gesprek .
Ja ze zoeken natuurlijk wel iemand zoals ik alleen, 20 jaar jonger die er sloom uitziet ,eentje die je alles wijs kunt maken zelf niet kan denken ,die een hele dag met een koptelefoon opstaat (lekker makkelijk hoef je niet te praten) En dan  is het natuurlijk niet zo moeilijk om er moedeloos van te worden,  kunnen ze je helemaal afschrijven. Maar ja dan hebben ze aan mij een verkeerde want ik ja ik ga zeker een baan vinden  ik ben veel te goed en die werkgever die mij treft ja die kan alleen maar dankbaar zijn erg dankbaar dat ik dan voor hem wil werken.
Veel succes alle wat jeugdige oudere met werkzoeken .

Natuurlijk gaat het ons lukken want we moeten nog minimaal 20 jaar mee voordat wij met pensioen kunnen ,want we moeten allemaal lang doorwerken dan komen we uit de crisis volgens de heren in Den Haag.

Nou ik hoop dat ik morgen kan beginnen ,mischien moeten ze voor ons maar is gaan zoeken



Geen opmerkingen:

Een reactie posten