donderdag 18 maart 2010

Op zoek naar werk: Mijn verhaal

Ik ben werkloos vanaf 15-06-2009.
en toen ik vorig jaar in september vond dat het te lang duurdeom werk te vinden, heb ik bij mijn werkcoach van het UWV aangeklopt, dat ik graag hulp wilde hebben om een baan te vinden.
Toen werd ik in contakt gebracht met Cvitas een stichting die mensen helpt te bemiddelen naar werkgevers.
Eerst was dus Jobhunting de bedoeling dat is toen gedaan.
Na 4 weken kwam ik er achter dat ze hetzelfde deden als ik .
iedere week een gesprek met mij en de vacatures door nemen waar ik op had gesolliciteerd.
Als ik geen reacties kreeg op sollicitaties belden ze er voor mij heen .
Maar dat deed ik dus zelf ook al,waardoor ze niets konden doen ,eigenlijk.
Op een gegeven moment zeiden ze tegen mij, je moet bedrijfen op bellen en vragen of je er stage kan lopen of met behoud van uitkering aan het werk kunt.
Dat deed ik,maar geen een bedrijf had er oren naar mij aan te nemen of een kans te bieden.
Nu heeft Cvitas een bedrijf gevonden,ik ben op gesprek geweest en de werkgever wil me wel de kans geven door middel van stage met behoud van uitkering.
Cvitas heeft het voorgelegt aan de werkcoach van UWV en die moest toestemming van hooger hand hebben.
Het antwoordt daarop was dus, nee.
Nu vraag ik me af willen ze nu hebben dat we werken of bij huis lopen.
Je krijgt de kans van een bedrijf en nu houd UWV het tegen.

Groeten ,Hans Zwiep uit Hoogeveen.

2 opmerkingen:

  1. je kan toch een proefplaatsing aanvragen.
    Dat betekent dat je drie maanden aan de slag gaat bij een werkgever terwijl je ww krijgt.
    De werkgever moet dan wel de bedoeling hebben dat je na 3 maanden een contract kan krijgen.
    Vraag je werkcoach om een proefplaatsing

    BeantwoordenVerwijderen
  2. het uwv doet er helemaal niks aan , en als je het via een reintegratiebureau gaat doen dan ben je helemaal verloren , je bent gewoon een inkomstenbron.
    het ligt in je eigen handen of je werk vind, maar ja,die uizendbureaus geven je helemaal geen kans om te solliciteren ook al heb je ervaring in 1000 dingen.
    net zoals mijn gevalletje ,ik heb 13 jaar in de productie gezeten , dan zeggen die uitzendbureaus nog dat ik te weinig ervaring heb.
    en dat moet je serieus nemen !!!
    en als je zoals in mijn geval na de ww in de bijstand terecht komt ben je helemaal genaait, ze laten je eerst je eigen huis opvreten.
    ik had nooit gedacht dat ze mensen zo in de steek kunnen laten.
    en die reintgratie coatch zoals ze dat noemen komt vorige maand aan met een opleiding voor de taxipas,maar de nevenkosten zijn voor jezelf (reiskosten;bewijs van goed gedrag;en zoals bij mij een bril omdat ik niet door de medische keuring kwam)nu komt het mooiste, dat krijg je niet vergoed en er is ook geen tegemoetkoming van het uwv omdat ze moeten inkorten in hun budget.
    dus.....heb je bijna geen geld meer en ben jeje huis al aant opvreten, dan mag je voor de rest ook nog betalen omdat je een opleiding krijgt van het uwv.
    je word gewoon genaait waar je bij staat.
    ze worden hartelijk bedankt voor het niks doen en toch mijn laatste geld binnenhalen.

    groeten :patrick

    BeantwoordenVerwijderen