woensdag 31 maart 2010

Foutief verstuurde mailing

Iedereen maakt wel eens fouten. Maar je hebt fouten en fouten.
Belangrijk is het om direct deze fout te corrigeren. Zo is door Banenmatch direct nadat zij geconstateerd had wat er gaande was een mail verstuurd naar hetzelfde adressen bestand.

Hierbij nogmaals de brief (ongecorrigeerd):

Beste

Door een fout in onze verzend database hebben wij per ongeluk vandaag rond het middaguur per ongeluk een mailing verstuurd aan een groot emailadressenbestand

Wij realiseren ons dat vele van deze ontvangers onjuist zijn voor deze mailing en wellicht geen goedkeuring hebben gegeven aan de ontvangst hiervan.

Via deze weg willen wij dan ook direct onze excuses maken voor deze foutief verzonden mailaktie.

Wij hopen en vertrouwen op uw begrip voor deze " menselijke" fout.

Met vriendelijke groet,

Rogier Visser
Commercieel Directeur Banenmatch


De emails stromen inmiddels bij ons binnen. Er zitten minder leuke reacties tussen, maar het merendeel is toch wel erg ludiek. Hierbij enkele reacties:

Hoi Banenmatch,
Ik zal jullie op jullie mooie blauwe ogen geloven,
maar komt deze 'menselijke fout' niet prachtig uit?
Daar zie ik dan de humor wel van in.
Prachtige stunt!

En als het geen stunt is moeten jullie de persoon die dit heeft veroorzaakt direct opslag geven!!!

*****

Beste Rogier,

Bedankt voor je excuses maar dit is natuurlijk een actie die NOOIT gepland had mogen worden, laat staan uitgevoerd.

Welke sukkel binnen je bedrijf heet dit in gang gezet en uitgevoerd? Ik neem aan dat deze zich rechtsreeks in kan schrijven bij werk.nl in verband met ontslag?

Dat je alleen al bedenkt even wat emailadressen te kunnen verzamelen.
Groeten,

***

nummer 2 waar ik niet in ben geïnteresseerd, haal mijn e-mail adres gewoon weg!

***

Ik heb uw bericht ontvangen,een fout is menselijk.
met vriendelijke groet ,

***

Wel een goed idee voor een marketingactie.
Niet als verwijt bedoeld,

***

Haha wel slim om zo de nieuwe wet te omzeilen.

Suc6 en groetjes,

***

Hallo,

Grappig, ik kan vacatures vinden die matchen!


13 opmerkingen:

  1. Wat een dag!

    De reacties op onze verkeerd gestuurde email blijven binnenstromen.
    Ik blijf ze lezen en zoveel mogelijk reageren.

    Inmiddels ook het bedrijf gesproken achter het online platform waar onze nieuwsbrieven vandaan verstuurd worden.
    Blijft een lastig vraagstuk hoe het nu heeft kunnen gebeuren. Nog steeds niet echt duidelijkheid over. Maar daar gaan we morgen wel weer verder mee.

    Beetje aan het tobben met de vraag of het toch niet verstandig is ook zelf de aktie bij de instanties te melden. Ook al is het per ongeluk geweest, het resultaat blijft hetzelfde. Morgen maar eens even contact zoeken.

    In totaal is de aktie verstuurd naar 97.000 mensen. Wat een aantal besef ik me nu terwijl ik het type....
    En dat twee keer, de excuus mail is natuurlijk naar hetzelfde aantal verstuurd.
    Normaal gesproken betalen we als bedrijf ook nog voor het aantal nieuwsbrieven en mails die we versturen, maar de leverancier heeft gelukkig al aangegeven hier geen rekening voor te versturen....pak van mijn hart!

    Inmiddels intern ook de procedure bij ons veranderd en aangescherpt voor het versturen van de mails.
    Alles om ervoor te zorgen dat dit niet nog een keer gebeurt. Kreeg zowat een hartstilstand toen ik de melding vanmiddag zag....

    Maar goed genoeg voor vandaag.

    Bedankt iedereen met name voor de over het algemeen zeer begripvolle en positieve reacties.

    Rogier Visser
    Commercieel Directeur Banenmatch

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik zal het jullie niet kwalijk nemen...
    Wel stoorde ik me aan een opvallende taalfout in de nieuwsbrief van vandaag.
    Het kopje 'Jou inspanningen kunnen iemand zijn loopbaan bepalen? is een voorbeeld van een steeds vaker gemaakte fout als het gaat om bezittelijke voornaamwoorden...
    Kortom, een kleine aanscherping van het redactioneel beleid kan geen kwaad denk ik zo! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. na de excuusmail van gister was t verder wel goed hoor...maar om nu nog een keer terug te komen op deze fout is wel erg overdreven!!! En dan in het artikel er nog bij zetten dat het verstuurd is naar 97.000, tja wat moet IK met die informatie!!!
    Laat het nu hierbij en overdrijf niet zo!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. [kopie reactie per mail]

    Beste Rogier,

    Nog behoefte aan een proces manager.

    Kan je iemand anders laten mailen. Na dit soort “foutjes” die helemaal niet voor mogen komen.

    En waarvan je dus wil weten, hoe kwam het en wat gaan we er aan doen.

    Groet,

    BeantwoordenVerwijderen
  5. [kopie reactie per mail]

    maakt niet uit, ik heb toch al heel leuk werk.

    Fijne avond

    BeantwoordenVerwijderen
  6. [kopie reactie per mail]

    ik vond het wel leuk! ;o) ik heb me gelijk ingeschreven!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. [kopie reactie per mail]

    Ik vind het juist een heel leuke en interresante mail. Blijf het maar sturen. THANKS.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. [kopie reactie per mail]

    Ik ben op zoek naar leuke vacature in de receptie/front-office. Misschien trek ik zo jullie aandacht:)!

    30 jr, re-presentatief, service-gericht, vriendelijke goedlachse dame uit Amsterdam.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. [kopie reactie per mail]

    Ik heb me afgemeld na aanleiding van… wil ik graag zo houden!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. [kopie reactie per mail]

    Geachte heer Visser,

    Als u voor mij DE baan kan zorgen vergeef ik deze menselijke "fout".
    Nee hoor, fijn dat u bericht dat er iets mis is gegaan maar een leuke
    baan... dat zou wel erg fijn zijn.

    Hartelijke groet,

    BeantwoordenVerwijderen
  11. [kopie reactie per mail]

    Oewwwww!

    Ik ga jullie aanklagen! Nou en of!

    Haha nee tuurlijk niet.
    Foutjes zijn zeker menselijk, maar jullie begeven je met dit soort misstapjes wel op glad ijs. (mooi spreekwoord ofnie?)

    De groetuh uit Brabant !

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Vond em ook prima die email.
    Leek echt proffesioneel, beetje brutaal ook nog.
    Uiteindelijk wel de overstag genomen om me in te laten schrijven.

    Eerlijk gezegd bestond de site niet voor mij, sinds het verkeerd gestuurde mailtje

    Denk dat het best een mooie publicatiestunt is geweest.

    P.s. hoe kwam je aan de emailadressen in het bestand? Of is dit een typisch blondjes vraag ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik kan mij haast niet voorstellen dat mensen zich zo ergeren aan deze mail. Er zijn veel ergere mails die ongevraagd binnen komen. En het was in mijn geval ook gelijk een mogelijkheid mij in te schrijven bij tot nu onbekende site.

    groet,
    Hans

    BeantwoordenVerwijderen