vrijdag 7 juni 2013

"verwende jeugd werkt er hard voor"


AMSTERDAM - De hedendaagse jeugd is superverwend, beweert een briefschrijfster in De Telegraaf. Volgens Linda Berendsen uit Zevenaar heeft de schrijfster geen idee waar ze het over heeft en moeten de meeste jongeren hard ploeteren voor hun geld. Wat vindt u? Is de jeugd van tegenwoordig verwend?

Linda Berendsen, Zevenaar (hardwerkende student):
Een briefschrijfster heeft het over de 'verwende jeugd van tegenwoordig' (WUZ04/06) en de tranen sprongen mij in de ogen. En niet van het huilen, nee, van het lachen. Omdat de schrijfster kennelijk geen enkel idee heeft wat de grootste groep jeugdigen het hele schooljaar bezighoudt, voordat ze kunnen genieten van een welverdiende vakantie.
Vijf jaar geleden, toen ik 16 jaar oud was, ben ik zelf ook naar Spanje gegaan na mijn laatste examen. En voor die vakantie heb ik het hele jaar hard gewerkt in de supermarkt als vakkenvuller, terwijl ik ook mijn schoolwerk had en examens moest maken.
Waarom denkt u dat de studenten direct na de examens gaan? Het hoogseizoen is voor deze hardwerkende jongeren onbetaalbaar; een vakantie in het laagseizoen is nog te betalen van uren ploeteren in de supermarkt. Uiteraard zijn er mensen die van alles toegeschoven krijgen van hun ouders. Maar die blijven er altijd.
Net zoals mensen die iedereen over één kam scheren, onder wie de briefschrijfster. Volgend jaar ben ik afgestudeerd, en zoals het er nu naar uitziet, heb ik met geluk binnen zes maanden een startersfunctie. Maar ach, dat verdien ik volgens u, 'want het is niet erg dat de hedendaagse jeugd door de crisis wat minder te besteden heeft; armoede houdt je knap'.

bron:http://www.telegraaf.nl/watuzegt/21626657/____Verwende__jeugd_werkt_er_hard_voor___.html

Geen opmerkingen:

Een reactie posten