woensdag 7 april 2010

Discriminatie: Mijn verhaal

Ik heb al een paar keer wanneer ik aan het solliciteren was gemerkt dat men zeer kritisch was naar mijn over mijn gewicht. Ik ben aan de zware kant en dan denkt iedereen dat je ook gezondheidsproblemen hebt. Ik rook niet, zoals zo velen wel doen. Ik d wel doen. Maar toch krijg ik te horen en lees dat natuurlijk ook wel tussen de regels door, dat ik wordt afgewezen om mijn gewicht. Ook was eer een toekomstige werkgevers in Assen die dit werkelijk vertelde. Ik kwam door mijn grote te imposant over op zijn klanten. Ook krijg je vaak te horen dat je overgekwalificeerd bent. Wat natuurlijk belachelijk is. Of dat je beter bent dan de leidinggevende waar je dan komt onder te vallen. Ik vind dit dan ook zeer verwerpelijk, en je kan er niets aan doen. Ze mogen niet discrimineren maar hoe bewijs je zoiets en wil je dan nog wel werken voor zon werkgever. Ik denk dat je iedereen op zijn of haar kwaliteiten en karakter moet beoordelen en niet hoe die er uit ziet. Ik weet zelf ook wel wanneer je voor een bepaalde branche kies je aan bepaalde kleding voorschriften moet houden. Maar dat weet ik ook wel, ik heb zelf wel eens een test en cursus hier voor gedaan hoe je je zelf het beste kan presenteren. Maar ook de werkgevers moeten meer op de persoon lette oor hem en wat minder in de discriminatie vervallen.

2 opmerkingen:

  1. Ik weet precies hoe jij je voelt.
    Ik word ook vaak gediscrimineerd op mijn gewicht, afkomst en naam.
    Laatst kreeg ik dit als antwoord terwijl ik zelf heel erg geschikt was voor de functie zowel als in opleiding en ervaring.
    "Helaas zijn wij van mening dat de door u verstrekte gegevens onvoldoende aansluiten op het profiel van de functie en de daaraan gestelde eisen. Daarom zullen wij de sollicitatieprocedure niet met u voortzetten."

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Anders ik wel.
    Lees dit antwoord eens als reactie op een vacature waarop ik gesolliciteerd had:

    Beste meneer van Opstal,

    Bedankt voor uw sollicitatie naar de functie van Inkoper Productie. Helaas nodigen we u niet uit voor een kennismakingsgesprek. In uw CV missen we specifieke werkervaring als inkoper. Daarnaast schrikt het aantal wisselingen van werkgever ons af. Hierbij speelt mee dat onze opdrachtgever een familiebedrijf is waar loyaliteit erg belangrijk wordt gevonden.

    Succes met het vinden van een passende functie!
    Vriendelijke groeten,

    Remco Huis in 't Veld



    Evidentis BV
    Hofstraat 13-15
    7411 PD DEVENTER


    Vooral deze uitspraak''Daarnaast schrikt het aantal wisselingen van werkgever ons af''

    Die heb ik nog nooit gehoord nog gelezen in mijn cariëre...

    BeantwoordenVerwijderen