woensdag 21 april 2010

Bureaucratie

Het is geen spannend verhaal, alleen stom dat het gebeurt.
Ik ben al een tijd werkeloos, ik wil wel graag maar bedrijven nemen je niet meer aan.
Nu ben ik 62 en krijg nog wel een uitkering van UWV omdat ik 42 jaar gewerkt heb.
Krijg ik van de week een brief waarin gezegd word dat een van mijn plichten is regelmatig te solliciteren.
Ongeveer 1x in de maand haal ik er een uit de krant van zaterdag, maar ze willen van de laatste 4 weken weten en is het niet genoeg dan kan het gevolgen hebben voor mijn uitkering.
Ik denk wel wat maken jullie je nou druk om iemand van deze leeftijd, zorg liever dat jongeren die geen werk hebben weer aan de bak komen.
Dat was het, en het zit mij wel een beetje hoog, deze bureaucratie.

Groeten,
Jacco

6 opmerkingen:

  1. Hoi Jacco,

    Inderdaad bureaucratie. Echter is het niet onverstandig om je aan de regeltjes te houden anders korten ze je zo 5% per maand voor een bepaalde periode.

    Dus gewoon 1 x per week een sollicitatie de deur uit!

    Groet,
    Henk

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou weet je ik heb wel een enig idee zoals jaco zich voelt.het enige verschil wat wij hebben is dat ik 43 ben en zit al sinds begin 2009 thuis heb laats gewerkt en ik schaam me voor dit te zeggen voor 8,72 bruto zo gaat de nederlandse staat om met de mensen ze willen van alles maar doen er niks aan zeld de masaal aanwezige polen in ons land gaan hier niet meer voor werken
    Ik ben een geleerd magazijn beheerder met alle soortige diploma`s je hoort te duur te oud vandaag krijg ik een vacature aanbod van het UWV Vrachtwagen chauffeur met rijbewijs B,C,E en ccv a ccv b nou komt de knal ik heb niet eens een rijbewijs.
    Het uwv heeft er ook schijt aan ze gooien ons met rechten en plichten om de oren terwijl ze zelf consequent de boel lopen te verzieken echt iets van de ene over betaalde werkcoach weet niet wat de andere over betaalde werkcoach doet

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Misschien moeten wij (de werklozen) ook maar een voor werkcoach gaan solliciteren.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. solliciteren, netwerken, das al wat je als advies krijgt via uvw of werkcoaches... maar wat gebeurt er werkelijk? niets dus.. je solliciteert en je solliciteert, maar de bedrijven nemen niet eens meer de moeite om je een afwijsbrief te sturen ;)

    -inderdaad is het advies.. stuur iedere week , hoe nutteloos ook, een sollicitatiebrief... dan ben je tenminste "gezekerd" voor het uvw en voldoe je daar aan de " plichten
    groetjes Lidia

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Typisch, word niet eens gecontroleerd of ik 1 of 4 keer in de week hebt gesolliciteerd.
    Ik moest de gegevens maar bewaren voor het geval er om gevraagd word als steekproef na 9 maand ofzo van UVW.
    Nu had ik al wel bij aanvraag van de WW een dikke stapel al bij me met sollicitaties.
    Ben 39 en ook barstensvol ervaring, maar ook te oud dus, want men gooit de afwijzing altijd maar op, dat het profiel net niets past binnen hun beleid.

    Dan maar solliciteren op HBO niveau, wat maakt het allemaal nog uit....

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik zit in de ww,die binnenkort afloopt.
    Ongeveer 3 weken geleden moest ik laten zien aan mijn werkcoach hoe vaak ik gesolliciteerd heb.
    In de maand december heb ik niet gesolliciteerd.
    Dat levert mij een sanctie op van 4 maanden 25% korting,veel meer dus dan die 5%.
    Ik zou het advies idd opvolgen om je aan de regels te houden en regelmatig te solliciteren.

    BeantwoordenVerwijderen