donderdag 11 februari 2010

Sociaal solliciteren...

De dag voor onze collectieve vakantie kregen we te horen van de werkgever dat het IKEA montagebedrijf failliet is!

De vakantie heb ik gebruikt om naarstig opzoek te gaan naar een nieuwe baan als keukenmonteur! Werkgevers benaderen en keuken showrooms aangeschreven!

Een werkgever in IKEA keukenmontage uit Groenlo wilde zijn werkgebied uitbreiden naar Utrecht, Amersfoort en Almere.

"Komt dat even goed uit, hij heeft wel 6 mensen nodig, dus dat zit wel goed" dacht ik nog, "en dan neem ik nog een paar collega's mee!"
Met z'n 4en hebben we een sollicitatiegesprek gehad! Met een warme handdruk en een zéér bemoedigende, "het ziet er allemaal goed uit", namen we afscheid.
2 Weken later kregen we de uitslag dat hij zich toch bedacht had en voorlopig maar 2 mensen aan zou nemen!
Ondanks dat ik de initiatiefnemer (met het hoogste ‘Ikea-cijfer') en aangever was geweest had hij toch de voorkeur aan 2 collega's (21 en 26 jaar)! Het lag niet aan mijn persoon (57 j.) en wilde er verder niet over uiten! Als hij meer mensen nodig had zou ik vanzelf sprekend(?) worden benaderd!!

Daar sta je dan!!
Dat doet pijn, ...... héél erg pijn!
Sindsdien heb ik niets meer van hem vernomen, ondanks dat hij soms 12-15 vacatures op werk.nl had staan

Daarom dit verhaal!

Als je ooit in een dergelijke situatie komt, zorg er dan voor dat jij het eerst word aangenomen en vertel de werkgever dan pas over je collega('s)!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten