woensdag 16 december 2009

Top 5 Irritaties op het werk

We irriteren ons allemaal wel eens op het werk.. Durf jij je collega erop aan te spreken? Hier de top 5 Irritaties op het werk:

1: Je naaste collega telefoneert loeihard en non stop over privézaken.

2: Jouw harde werk wordt niet opgemerkt.

3: Beloftes worden niet nagekomen.

4: Collega\'s lopen de kantjes eraf en schuiven werk af.

5: Nutteloze vergaderingen.

Zelf andere irritante situaties meegemaakt? Deel ze met ons! Mail naar info@banenmatch.nl.

1 opmerking:

  1. Nummer 1 van de top 5 heb ik zelf als manager meegemaakt. Een van de administratief medewerkers, op een door mij nieuw op te zetten afdeling, had al vaker bij hetzelfe bedrijf gewerkt maar was bij een vorige reorganisatie ontslagen. Fijn voor haar was dat ze na 8 maand door de directie weer was aangenomen op deze nieuwe afdeling. Dit was geregeld zonder eerst in overleg te treden met onderstaande en haar oud-collega's. De directie was namelijk meer gecharmeerd van haar dan de oud-collegas. Probleem was dat ze destijds altijd veel te veel met haar privezaken bezig was, wat weer ten koste ging voor haar werkzaamheden en collega's. Dit was door de collega's en directie nooit goed uitgesproken. Ik werd dus met hetzelfde probleem opgezadeld. Uiteindelijk heb ik haar een aantal keer aangesproken op dit probleem. Omdat ze dit nooit eerder had gehoord kwam het haar koud op dak. Uiteindelijk kon ze de druk niet aan om haar gedrag hierin te veranderen, waarna ze na regelmatig ziekte zelf besloten heeft om weg te gaan en ander werk te zoeken. Dus collega's spreek elkaar aan op ongewenst gedrag dat voorkomt negatieve energie.

    Irritatie = verrassen
    Vaak laat je het te lang oplopen waardoor de irritaties ook meer worden. Probeer in een vroeg stadium mensen aan te spreken door niet te zeggen "het irriteert mij" maar gebruik woorden als: verwonderen, bevreemden, opvallen, verbazen, verrassen. Dat brengt de boodschap een stuk positiever. Succes!
    Ron Maris

    BeantwoordenVerwijderen